Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Okej, ja jag tror att han är bitter och hatisk för att hon lämnade honom, lider kanske av att inte träffa sin dotter, vore intressant att se hur exet ser ut, det skulle inte förvåna mig om hon vid tillfället var långhårig och snygg.
Faktiskt, jag tror inte att sperman i ladan har med mordet att göra, besudlingarna har också med förhållandet till exet och dottern att göra men beror på ett överdrivet onanerande för att dämpa sin ångest, han mådde inte bra.
När han jobbade hade han annat att tänka på, men när det var söndag och brist på sysselsättning så kom tankarna igång, inte en slump att mordet skedde en söndag tror jag.
Det lutar åt att han har en preferens för blonda, smala och långhåriga tjejer - barbiestilen, som han fann i leken med klippdockorna (
om det var han som roade sig med dem v.s). Möjligt är att det finns någon i det förflutna som har just de fysiska attributen. Får se vad undersökningarna bakåt i tiden avseende tidigare begångna brott kan leda till...
Som du nämner; den överdrivna sysselsättningen under våren, mittemot kaféet, har säkert haft en ångestförlösande funktion.
Min uppfattning är också att det nästintill överdrivna fokuset på arbetet har varit ett effektivt sätt att hålla alltmer skruvade tankar borta. Sedan går det att fråga sig vad en påtaglig motvillighet inför att hålla sig renlig kan stå för och hur lång tid den motviljan har suttit i.
Precis som du är inne på så tog förmodligen den osunda delen av honom upp alltmer plats när han inte hade någon sysselsättning att koncentrera sig på och utföra. Att spela dubbelspel och lägga upp en mask inför omgivningen, det tar på i längden.