2016-01-16, 23:38
Medlem
Jag tänker bara ur ett föräldrar perspektiv då jag själv har barn och jag har inget problem med Facebook men däremot skulle jag aldrig låta min dotter åka moped 4.5mil själv,bara en reflektion. .
2016-01-16, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
OK...han var där helt klart 6/6.

Då blev frågan ifrån KATTEN helt fel.

Katten30
Medlem

Reg: May 2013
Ursprungligen postat av ToZon
Mycket bra sammanfattat, det påvisar med önskvärd tydlighet att IR's nya vittne inte kommer på något sätt förändra skeendet där Lisa blir lurad/bortförd, mördad och skändad, dumpad i Martorp.
NB har fröat bevis väl så gott att det kan aldrig finnas rimligt tvivel vem som utfört mordet.
Respons på Hydra2016 tidplan MEN 19:21 finns ett registrerat köp hos "Handlarn" i Källby av NBs bankkort?? Den 7/6.
Respons på Hydra2016 tidplan MEN 19:21 finns ett registrerat köp hos "Handlarn" i
Senast redigerad av HYDRA2016 2016-01-16 kl. 23:43.
2016-01-16, 23:43
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, ja jag tror att han är bitter och hatisk för att hon lämnade honom, lider kanske av att inte träffa sin dotter, vore intressant att se hur exet ser ut, det skulle inte förvåna mig om hon vid tillfället var långhårig och snygg.

Faktiskt, jag tror inte att sperman i ladan har med mordet att göra, besudlingarna har också med förhållandet till exet och dottern att göra men beror på ett överdrivet onanerande för att dämpa sin ångest, han mådde inte bra.

När han jobbade hade han annat att tänka på, men när det var söndag och brist på sysselsättning så kom tankarna igång, inte en slump att mordet skedde en söndag tror jag.

Det lutar åt att han har en preferens för blonda, smala och långhåriga tjejer - barbiestilen, som han fann i leken med klippdockorna (om det var han som roade sig med dem v.s). Möjligt är att det finns någon i det förflutna som har just de fysiska attributen. Får se vad undersökningarna bakåt i tiden avseende tidigare begångna brott kan leda till...

Som du nämner; den överdrivna sysselsättningen under våren, mittemot kaféet, har säkert haft en ångestförlösande funktion.

Min uppfattning är också att det nästintill överdrivna fokuset på arbetet har varit ett effektivt sätt att hålla alltmer skruvade tankar borta. Sedan går det att fråga sig vad en påtaglig motvillighet inför att hålla sig renlig kan stå för och hur lång tid den motviljan har suttit i.
Precis som du är inne på så tog förmodligen den osunda delen av honom upp alltmer plats när han inte hade någon sysselsättning att koncentrera sig på och utföra. Att spela dubbelspel och lägga upp en mask inför omgivningen, det tar på i längden.
2016-01-16, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Jag tänker bara ur ett föräldrar perspektiv då jag själv har barn och jag har inget problem med Facebook men däremot skulle jag aldrig låta min dotter åka moped 4.5mil själv,bara en reflektion. .

Jag är uppvuxen i Kiruna. Vi har en annat "mätsticka" på avstånd
2016-01-16, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Tack!
Men vittnet på sidan 376 säger också:

I mina ögon ett ganska fördomsfullt och tämligen blåst vittne.

Edit: Mitt referat gäller den första bilen de mötte, men vi diskuterade den andra. "En, något mörkare blå troligen passat" stämmer bra på mannens beskrivning. Men på sidan 380 kommer kvinnan till tals:

En mörk, utlandsregistrerad bil. Det kan mycket väl ha varit en svart suv.

Var bilen bara mörk för att kvinnan säger det? Medan mannen säger att bilen var mörkblå och troligen en passat.
2016-01-16, 23:46
Medlem
Vad menar du?är rätt stor skillnad på en stad som Kiruna och ett litet samhälle på landsbygden??
2016-01-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Tack!
Men vittnet på sidan 376 säger också:

I mina ögon ett ganska fördomsfullt och tämligen blåst vittne.

Edit: Mitt referat gäller den första bilen de mötte, men vi diskuterade den andra. "En, något mörkare blå troligen passat" stämmer bra på mannens beskrivning. Men på sidan 380 kommer kvinnan till tals:

En mörk, utlandsregistrerad bil. Det kan mycket väl ha varit en svart suv.

Ja, att denna bil med en blond kvinna som sitter med huvudet lutat mot bakrutan inte är identifierad och utredd är helt galet!
2016-01-16, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det lutar åt att han har en preferens för blonda, smala och långhåriga tjejer - barbiestilen, som han fann i leken med klippdockorna (om det var han som roade sig med dem v.s). Möjligt är att det finns någon i det förflutna som har just de fysiska attributen. Får se vad undersökningarna bakåt i tiden avseende tidigare begångna brott kan leda till...

Som du nämner; den överdrivna sysselsättningen under våren, mittemot kaféet, har säkert haft en ångestförlösande funktion.

Min uppfattning är också att det nästintill överdrivna fokuset på arbetet har varit ett effektivt sätt att hålla alltmer skruvade tankar borta. Sedan går det att fråga sig vad en påtaglig motvillighet inför att hålla sig renlig kan stå för och hur lång tid den motviljan har suttit i.
Precis som du är inne på så tog förmodligen den osunda delen av honom upp alltmer plats när han inte hade någon sysselsättning att koncentrera sig på och utföra. Att spela dubbelspel och lägga upp en mask inför omgivningen, det tar på i längden.

Under våren och sommaren arbetade dom på taket på ladan och Nerijus viste så klart om caféets öppettider och han visste nog ännu mer om flickorna som jobbade där.
Han hade nog lyckats se sina favoriter.
2016-01-16, 23:53
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har liksom inte problem ett endast dugg med hovrättens beslut efter bedömning - däremot det här till exempel: "mediauppmärksamhet, myndighetsskräck"

Skilj på vad som diskuteras och vad som ifrågasätt: Du och dina argument - inte hovrättens beslut.
Om hon nu mår psykiskt dåligt så pallar hon sannolikt inte med allt omkring som det innebär att komma hit, va tjafsar du om. Har du lärt dig skillnaden än på anhållan och häktning, du som gärna vill tala om för folk vad som är rätt och fel.

Att framföra skälet att det då blir lättare att ljuga när man medverkar via telefon hade nog inte godkänts som giltigt skäl av hovrätten.
2016-01-16, 23:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Ja, att denna bil med en blond kvinna som sitter med huvudet lutat mot bakrutan inte är identifierad och utredd är helt galet!
Men berätta hur de skulle gått vidare via det underlaget...
2016-01-16, 23:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Under våren och sommaren arbetade dom på taket på ladan och Nerijus viste så klart om caféets öppettider och han visste nog ännu mer om flickorna som jobbade där.
Han hade nog lyckats se sina favoriter.
Jaha, och vilka var hans favoriter, och hur visste han att någon av dem skulle bli sist kvar 7 juni så han kunde förbereda brottet? Var Adriana också en favorit?
2016-01-16, 23:58
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Nä det är sant. Men det tror jag inte lille AB som gillar att titta på bundna o tejpade tjejer, tänkte på ,just i det läget.

Han tänkte nog på Angelica...⸮
Sid 166.

⸮ (= tecken för sarkasm som du kan ha nytta av )

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in