2016-01-17, 19:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Tänk att jag tycker precis tvärtom. Även utan DNA på lisas kläder och på snöret så sitter han ändå.
1. Runkrummet. Han har tydligen inte runkat i slaktrummet. Vad är så speciellt med runkrummet? Svaret är så klart utsikten. Omständigheterna är inget plus för NB.
2. Skithögen. Adrenalinpåslag i samband med gärningen är väl den tolkning först anmäler sig.
3. Bilkörning till och från Martorp ligger honom enormt i fatet.
4. Maskletningen med därtill hörande goda råd till Missing People hur de bäst bör använda den kritiska resursen tid.
5. Tvätt av byxor under mystiska omständigheter.
6. Utan DNA-teknik så hade man istället kollat blodgrupp på blodfläckarna.

Andra får gärna hjälpa till att hitta icke-DNA-bevis som skulle hålla i en "old school"-rättegång. Med det jag listat ovan skulle han förmodligen dömas skyldig i en rättegång på 70-80-talet. Vad tror ni andra?
Ber bägge säga att han var hemma från kl 18 då de står tillsammans och båda uppger samma sak i förhör (plats, röker, måndag efter hemkomst då ladan spärrats av). Ytterligare en gång till till brodern innan förhör med telefontolk. För övrigt torde en bakgrund om våldsamheter utredas som ligger honom i fatet - våld/trakasserier mot hustrun samt exfrun, provokativ för att få slåss utan egentlig anledning, Rattfylla i England, fyllekörning i Blomberg framkommer i förhör. En bild av vem fan människan är med andra ord bortom alla superlativ som supertrevlig duktig arbetare vill säga...
2016-01-17, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Jag vet inget och vill inte spekulera.
Bara ett Citat.

Du får ställa frågan till andra.
Kanske de vet mer.
Det är DIG jag frågar, det är DU som spekulerar.
DU verkar ju vilja antyda något. Är t.o.m tre stycken frågetecken efter "varför".
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876...Det är märkligt att Pappan tyckte inte om när LH klädde sig utmanande.
LH fick heller inte delta på Facebook.
Varför???

Så, jag frågar igen, vad är ditt problem med att SH visar på engagemang, förnuftighet och sunt föräldraansvar? Vad är det du vill antyda? Försöker du skuldbelägga offret? Försöker du skuldbelägga offrets pappa?
2016-01-17, 19:58
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Det är märkligt att Pappan tyckte inte om när LH klädde sig utmanande.
Ja, det är ju synnerligen egendomligt med detta. Självklart ska väl en förälder tycka att
det hur bra som helst att ens dotter klär sig lite raffigt så det blir en sån där skön
utmanande stil över det hela.
Högst märkligt att man kan ha invändningar mot nåt sånt.

Uppriktigt talat: bland det mest jävla dumma jag läst i tråden.
Senast redigerad av Grandioso 2016-01-17 kl. 20:14.
2016-01-17, 20:03
Medlem
Citat:
Tänk att jag tycker precis tvärtom. Även utan DNA på lisas kläder och på snöret så sitter han ändå.
1. Runkrummet. Han har tydligen inte runkat i slaktrummet. Vad är så speciellt med runkrummet? Svaret är så klart utsikten. Omständigheterna är inget plus för NB.
2. Skithögen. Adrenalinpåslag i samband med gärningen är väl den tolkning först anmäler sig.
4. Maskletningen med därtill hörande goda råd till Missing People hur de bäst bör använda den kritiska resursen tid.

Andra får gärna hjälpa till att hitta icke-DNA-bevis som skulle hålla i en "old school"-rättegång. Med det jag listat ovan skulle han förmodligen dömas skyldig i en rättegång på 70-80-talet. Vad tror ni andra?

Tillägg till din lista:
Han ville inte att de skulle söka på gården och sa att detta redan var gjort
2016-01-17, 20:08
Medlem
[quote=hasselmuz|56051370]Utan tvivel var det hemskt för NB:s dotter att se NB tortera hennes mamma fysiskt och mentalt. Detta har AB sagt i förhör och jag tror givetvis allt han säger såsom du tror allt IB säger. Det är värst när anhöriga utsätts.[/QUOTE

Har AB sagt att NB torterade sin fd fru fysisk och mentalt?
I vilken förhör?
På vilken sidan i FUP har du läst det?
Källa, tack!
2016-01-17, 20:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, det ju synnerligen egendomligt med detta. Självklart ska väl en förälder tycka att
det hur bra som helst att ens dotter klär sig lite raffigt så det blir en sån där skön
utmanande stil över det hela.
Högst märkligt att man kan ha invändningar mot nåt sånt.
Uppriktigt talat: bland det mest jävla dumma jag läst i tråden.
Ja, vi är många nu som väntar på förklaring om inläggen då det enbart är insinuationer - egendomligt och mystiskt. Man bör allt belägga vad det är man vill diskutera och få fram annars finns det ingen mening med att posta in. Jag förväntar mig förklaring så vi kan debattera.
2016-01-17, 20:13
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Ja det finns rutor bak på sidorna på VW Sharan. Det finns också jalusi som man drar över bagageutrymmet. Alltså noll insyn där bak. Ni alternativteoretiker är otroliga på att komma på oväsentligheter. Se till den samlade bevisbördan som ligger NB till last istället för alla dessa sanslösa ovesäntliga detaljer ni tycks tro hjälper NB. Bedrövligt!

Vet du om jalousiet fanns i bilen eller inte? Det går ju ta bort. Givetvis en viktig detalj om man vill påstå att han åkt hem med en död person i bilen.

Det pågår en rättegång och det pågår en disskussion om det- ifrågasättande av uppgifter eller godkännande. Om du har problem med det att det inte bara finns en åsikt som du representerar så förstår jag inte överhuvudtaget vad du gör på detta diskussionsforum.
2016-01-17, 20:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Tillägg till din lista:
Han ville inte att de skulle söka på gården och sa att detta redan var gjort
Absolut. Jag anser även att Adriana ska med som indiceförlopp - hennes utpekande är starkt. Synd att det inte framkom bättre hur bra hon har beskrivit äcklet och de enbart gick på fotokonfrontationen.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-01-17, 20:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
ja men du visar ju på följande att han är skyldig:
"Tingsrättens slutsats är därför att det är ställt utom rimligt tvivel att det varit Nerijus Bilevicius som med avsikt berövat Lisa Holm livet på sätt åklagaren påstått".
Du hänvisar ju till domen och argumenterar ju av den anledningen att han skyldig. Alla som blivit oskyldigt dömda har väl domstolen framfört att det är ställt utom varje rimlig tvivel att personen ifråga är skyldig.
Självklart eftersom all bevisning utgår därifrån. Att ha så graverande teknisk bevisning som blod på hennes kläder, bla insidan knappen på jeansen är starkt. Utöver detta finns vittnesiakttagelser - han saknar alibi för tiden. Att inte tolka denna dom som stark är däremot väldigt märkligt. Speciellt med expertutlåtanden som likaväl finns via media som bedömt FU.

Citat:
Det är därför om man bortser från blodspår på jacka och byxor att det är viktigt att gå igenom detaljer, tidschema mm i utredningen för att kunna klarlägga om det står rätt till eller inte med denna utredning.
Man bortser inte från den tyngsta delen och tror att en mjölkkartong eller annat är viktigt. Det är vad ni alternativteoretiker däremot fokuserar hellre på.
2016-01-17, 20:34
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Självklart eftersom all bevisning utgår därifrån. Att ha så graverande teknisk bevisning som blod på hennes kläder, bla insidan knappen på jeansen är starkt. Utöver detta finns vittnesiakttagelser - han saknar alibi för tiden. Att inte tolka denna dom som stark är däremot väldigt märkligt. Speciellt med expertutlåtanden som likaväl finns via media som bedömt FU.

Man bortser inte från den tyngsta delen och tror att en mjölkkartong eller annat är viktigt. Det är vad ni alternativteoretiker däremot fokuserar hellre på.

Du rycker ju citat ur dess sammanhang. Skärp dig.
2016-01-17, 20:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Helt fel , jackan och hjälmen ligger intryckt i rishögen på baksidan .
Inte helt öppet på rishögen .
Det finns bilder i FUP .
Hur många gånger som helst har det felaktiga påståendet framförts att jacka med hjälm skulle
ha legat helt öppet. Varje gång har man påtalat felaktigheten. Som du nu gjort.
Men det hjälper ju tydligen inte.
Desinformationen kring detta bara återkommer.
Varför? Dålig pålästhet eller vad handlar det om egentligen?
2016-01-17, 20:44
Bannlyst
Citat:

Här är några detaljer som känns ganska tunga som bevis och andra detaljer som mer ger en slags beskrivning av hans personlighet som verkligen inte överensstämmer med den bild av honom som arbetsgivaren gav.

#NB har vid minst två tillfällen försökt få falskt alibi, dels på måndagen när han försökte förmå både AB och IB till detta och så en gång till med AB. Försökte få dem att ljuga och säga att han var hemma från 18.
#Att han sagt att de inte fick säga att hans kläder tvättats på söndagen.
#Han stoppade joggande kvinna dagen innan mordet, försökte lura henne till hans bil.
#Att NB alltid har svårt att få erektion vid normalt sex med IB, det funkar bara när han druckit, morgonen efter. Problem med potensen. Tvångsonanerar i ladan.
#Trakasserar IB på nätterna när han druckit, verkar allmänt otrevlig och kontrollerande mot henne.
#Aggressivitet gentemot kvinnor. Har, enligt AB, varit våldsam mot sin förra fru. Får därför ej ha någon kontakt med dottern?
#Har åkt fast för rattfylla i England. Kör påverkad även i jobbet/Blomberg
#Lättretlig, kort stubin, vilket gör AB och IB underkuvade och rädda.
#Slickar uppåt, sparkar neråt. Manipulerar och ljuger. Svårt ta en motgång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in