2016-01-21, 05:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Var har jag skrivit att ALLA TRE STÅR OCH RÖKER TILLSAMMANS. Visa det.
Du får svar hela tiden men du tycks inte fatta.
Du tycker inte att det jag skrev betyder att dom upplevde honom som förändrad?
Just nu håller du bara på med ett jävla tjafsande som inte leder någon vart alls.
Men för ända in i helvete. Du påstår att de snackat sig samma i fem dar. Jag frågar vad fan du menar med det - vad är vitsen för deras del att prata sig samman enligt dig:
Citat:
Du tror inte dom har pratat med varandra om NB?
Du har nog uppmärksammat att dom täcker upp för varandra.
Jag skriver sen att de har samstämmiga åsikter i förhör och uppger samma saker. Jag har gett exempel att de tre stod på trappan samt annat.
Du har inte svarat ett skit på vad jag frågar efter.

Varför påstår du att de ska ha pratat sig samman ("täcker upp för varandra") och främst:
Av vilken anledning skulle de ha gjort det?
Senast redigerad av develi 2016-01-21 kl. 05:44.
2016-01-21, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Och då är frågan - vem var NB:s tvilling som var ute och körde i racerfart i NB:s tjuvlånade bil fram och tillbaka till Martorp senare på kvällen? Var det denna tvilling som också mördade LH och planterade NB:s blod?
Men, såklart har du rätt. NB har ju förnekat både att han bett om alibi och att han skulle ha mördat LH.
Det man förnekar det kan inte ha hänt.
Gammalt psykopat-ordspråk.
Att han skulle ha varit ute och kört med bilen i hög fart den 7 juni är något som inte stämmer.
Vid förhör säger NB att han passerade de här två vittnena lördagen den 6 juni när han varit och fyllt på diesel till sin bil i Martorp och anser han var där 19.00 och åkte sedan hem för att hämta pengar för att handla i Källby som han också gjorde, fanns en nota 19.21 från Källby.
Vittnena säger att han passerade dem 19.30-19.45 men den tiden satt NB och skypade med sin mor, ca 19.00 satt han på trappen framför huset när Gustav kom från Årnäs.
Det är inget alibi han ber om som är helt felaktigt, han fanns hemma 18.00.
Vad gäller mordet på Lisa har de utgått i från att NB är gärningsmannen och sedan börjat söka bevis mot honom.
2016-01-21, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men för ända in i helvete. Du påstår att de snackat sig samma i fem dar. Jag frågar vad fan du menar med det - vad är vitsen för deras del att prata sig samman enligt dig.
Jag skriver sen att de har samstämmiga åsikter i förhör och uppger samma saker.
Du har inte svarat ett skit på vad jag frågar efter.

Varför påstår du att de ska ha pratat sig samman och främst:
Av vilken anledning skulle de ha gjort det?

Jag skrev att dom hade fem dagar på sig att diskutera läget.
Jag har svarat på dina frågor flera gånger.
Svara nu på min fråga.

Det första du nämner är då ALLA TRE STÅR OCH RÖKER TILLSAMMANS. Var har jag skrivit detta?
2016-01-21, 05:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Att han skulle ha varit ute och kört med bilen i hög fart den 7 juni är något som inte stämmer.
Vid förhör säger NB att han passerade de här två vittnena lördagen den 6 juni när han varit och fyllt på diesel till sin bil i Martorp och anser han var där 19.00 och åkte sedan hem för att hämta pengar för att handla i Källby som han också gjorde, fanns en nota 19.21 från Källby.
Vittnena säger att han passerade dem 19.30-19.45 men den tiden satt NB och skypade med sin mor, ca 19.00 satt han på trappen framför huset när Gustav kom från Årnäs.
Det är inget alibi han ber om som är helt felaktigt, han fanns hemma 18.00.
Vad gäller mordet på Lisa har de utgått i från att NB är gärningsmannen och sedan börjat söka bevis mot honom.
Lisa vägde 50 kg och skulle dras upp i stående ställning. Tycker du det är svårt för en fysiskt arbetande man på 35 år?
2016-01-21, 05:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag skrev att dom hade fem dagar på sig att diskutera läget.
Svara nu på min fråga.
Det första du nämner är då ALLA TRE STÅR OCH RÖKER TILLSAMMANS. Var har jag skrivit detta?
Jag skrev det och det framkommer i föregående inlägg klart och tydligt att det är exempel. Trög?

Skriver du saker du inte har belägg för, kan stå för eller kan förklara då är det illa.
Citat:
Inte det minsta. Du har däremot svamlat, undvikit och försöker förändra fokus just nu och då kvarstår fortfarande frågan om varför du påstår:

Varför skulle IB och AB prata under fem dar och täcka upp för varandra sen via förhör?
Senast redigerad av develi 2016-01-21 kl. 06:02.
2016-01-21, 05:56
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Från golvet till röret är det 204 cm och där fanns Lisas hårstrå vid röret och ett på väggen.
Om du drar bort Lisas längd från 204 cm får du den höjden som hon skall ha hissats upp, det som är intressant i fallet är om det överhuvudtaget har varit möjligt att hissa upp personen genom att dra i det tunna snöret som gått över röret.
Glöm det där med att hissa.
Har har lyft upp henne - hon var en späd tjej på knappt 50 kg, en baggis för en
välbyggd grovarbetare i sina bästa år - och sen inte behövt slita värst för att
fixa det som skedde med snören och snara. Dragit åt, släppt efter och därpå var
hennes öde beseglat.

Jag tror mig nu efter alla dessa månader ha kunnat skapa mig en hyfsat rimlig uppfattning
om förloppet från början till slut.
När väl LH lockats över vägen och fram till ladan eller tagits dit under knivhot har NB snabbt
agerat. Dragit in henne. Snabbt sparkat omkull henne via ena knävecket eller använt nåt
redskap till det så att hon for framstupa och sen direkt kastar sig över henne. Möjligen
redan här fram med snören och anbringa runt stackarens hals och dragit tills
medvetslöshet inträdde. Sen var hon ett synnerligen lätthanterligt byte för den
mordlystne bastarden utan hjärta och samvete.
Han bär antagligen henne rätt över till platsen där allt vedervärdigt är planerat att komma
till stånd. På några ögonblick är offret upphängt. Det tas i tu med kläder. Dras upp
och ner. Silvertejp fram och applicerat.
En till max upphetsad förövare nu som knappt väl hinner studera så mycket av sitt
genomsjuka verk förrän det håller på att explodera nere i skrevet. Nätt och jämt hinner
han rycka åt sig lampkupan så att det inte hamnar alldeles åt alla möjliga håll och kanter
och lämnar sina spår han ogärna vill ha just där just denna speciella söndag.
Det kanske fortfarande håller på att levas därframme i hörnet men efter sin klimax
är han inte så värst intresserad längre. Det får skyndas att dö så att han får jobba vidare
med det som måste göras: plocka ner, ta bort, susa fort iväg och gömma och sen hem
och visa upp sig och kliva in i sin vanliga verklighet igen.
Ett litet mord har han roat sig med i söndagskvällen. Det ska man väl inte förebrå honom för.
Han ska väl få unna sig nåt som han sliter som ett djur till vardags.

Sakteliga återfår han sitt lugn och känner sig snart nästan som helt vanlig igen.
Beredd att möta omvärlden utan att behöva skita till det för sig med konstigt beteende.
Cigarrett fram, solglasögon på och ansiktsdragen samlade.
Och pizzasugen som fanken i ett slag blev han minsann.
Och innan han somnade till den natten bredvid mulliga Irina så började han så mått
fundera redan nu efter när nästa gång skulle bli. För en nästa gång ville han ha.
Han hade fått smak på det här nu.
Det var det största och mest lustfyllda äventyr han någonsin fått uppleva och naturligtvis
ville man få vara med om nåt sånt på nytt.
Klippa en till innan hemfärden till Litauen? Skulle det hinnas med tro?

Någon timme senare väcktes han av att någon var på dörren. Någon eller några ville honom
och de andra nåt.
Och där började hans resa mot undergången.
Jakten på den försvunna flickan var i full gång. Och farbror blå stod utanför och ville prata.
Senast redigerad av Grandioso 2016-01-21 kl. 06:55.
2016-01-21, 06:02
Medlem
Citat:
Lisa vägde 50 kg och skulle dras upp i stående ställning. Tycker du det är svårt för en fysiskt arbetande man på 35 år?
Om det är frågan om en hängning måste hon ha lyfts ovan markytan med fötterna och om hon vägde drygt 50 kg och en person skall dra upp den tyngden med ett snöre som går över ett rör, jag tror själv inte för en sekund på det.
Jag har själv lyft många 50 kg säckar och vet hur tunga de är, när man lyfter säckar är det tekniken som gäller, det går att lyfta tunga säckar den som kan tekniken.
Men när det gäller att dra upp en tyngd med ett snöre över ett järnrör finns det ingen teknik som kan tillämpas, utan det är endast att dra tills händerna blir söndertrasade.
2016-01-21, 06:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Om det är frågan om en hängning måste hon ha lyfts ovan markytan med fötterna och om hon vägde drygt 50 kg och en person skall dra upp den tyngden med ett snöre som går över ett rör, jag tror själv inte för en sekund på det.
Jag har själv lyft många 50 kg säckar och vet hur tunga de är, när man lyfter säckar är det tekniken som gäller, det går att lyfta tunga säckar den som kan tekniken.
Men när det gäller att dra upp en tyngd med ett snöre över ett järnrör finns det ingen teknik som kan tillämpas, utan det är endast att dra tills händerna blir söndertrasade.
Hon ska inte ska bäras runt som en säck. Hon halas/dras upp i ett snöre. Han arbetar fysiskt hårt varje dag och bär bräder och skit och arbetar inte som nån drag queen där det på sin höjd handlar om att dra i snöret till en korsett.
2016-01-21, 06:13
Medlem
Citat:
Jag skrev det och det framkommer i föregående inlägg klart och tydligt att det är exempel. Trög?

Jag undrar vad meningen är att samtala i fem dar - att s.a.s. "täcka upp för varandra" som du påstår ursprungligen? Skriver du saker du inte har belägg för, kan stå för eller kan förklara då är det illa.

Inte det minsta. Du har däremot svamlat, undvikit och försöker förändra fokus just nu och då kvarstår fortfarande frågan om varför du påstår de skulle täcka upp för varandra:

Varför skulle IB och AB prata under fem dar och täcka upp för varandra sen via förhör?

Kan dom ha varit lite lätt oroliga kanske?

Vi kan ju fortsätta och förolämpa varandra.
Varför i helvete svarar du inte på min fråga. Trög?

Svarar du inte lägger jag ner det totalt meningslösa tjatandet.

Både du och jag vet ju mycket väl varför du inte kan svara.

"Det första du nämner är då ALLA TRE STÅR OCH RÖKER TILLSAMMANS". Var har jag skrivit detta?
2016-01-21, 06:25
Moderator
OYs avatar
Citat:

Snara om halsen, böj knäna, håll om kroppen runt midjan eller lite lägre med vänster arm, lyft rakt upp, sno snaran om röret med höger hand, dra till snaran så att den är spänd, håll emot med höger arm, släpp offret sakta med vänster arm, där har du en hängning som inte kräver särskilt stor kraft, och den omtalade friktionen hjälpte mördaren, inte motverkade.

Grandioso har försökt säga detta några gånger, nu sätter jag ord på precis det hen menar. Fagro bara vill inte förstå.
2016-01-21, 06:34
Medlem
Jag konstaterar då att ingenting nytt har framkommit
Och min framtidsprognos är att ingenting nytt kommer att presenteras i HR imorgon fredag

Rönnbäck kommer kanske att kunna visa på att det är fullt möjligt att DNA kan planteras ut

Vi vet redan att det förekommer dock inte i Sverige - än
Men viktiga frågan om
2016-01-21, 06:37
Medlem
...ber om ursäkt jag var lite snabb att skicka iväg....

Men den viktiga frågan som NB måste kunna svara på är då vem misstänker han är ute efter honom och varför?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in