2016-01-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Hur hade något fått tag i Julia när hon körde sin moped? Lisa blev kanske vald bara för att hon blev sist kvar helt enkelt, eller tror du att Julia hade klarat sig om det var hon som blev sist kvar?

Nej, jag menade att jag tror att Lisa var valt i förväg som offer. Fasten Tore Brandtler påpekade att så var inte fallet. Varför Brandtler kommenterade det, förstår jag inte. Hur kunde han veta det? Den där mystiska bilen skulle annars kunnat köra efter Julia och tagit henne i stället. Den vägen är en rätt ödslig väg. Där skulle varit mycket lättare att kidnappa en flicka än framför caféet, tycker jag.
2016-01-23, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Precis. Skull tippa att om dom gick djupare i hans psyke, bakåt i tid kan det ev finnas dominant mor, han har dåligt självförtroende, nedtryckt som barn, i "mammans grepp" bunden till henne men inte på ett vuxet vis. Lite konstigt att han talar med henne varje dag "mamma/barn" hat/kärlek då han aldrig kan "släppa" hon har kontroll över honom, hans sätt att "ha kontroll" blir gm våld, "nära" går på tå för att han inte skall tappa humöret? Kanske kan ligga nåt i den teorin?

Katten30=
Det vore intressant att veta mer om NB,s FAR...vad har han varit för filur, och idag är han kanske sjuk på annat sätt.
MEN....det ligger en hund begraven någonstans inom denna familj.
Att Rätten inte gjort en närmare psyk-undersökning är mycket konstigt.
Jag var som vittne vid en rättegång om en grov misshandel.
Och där begärde rätten först om en paragraf 7 undersökning, och sedan om en stor Psykundersökning.
Och då handlade målet om en grov misshandel, och Rätten var då tvingade att VETA GM psykiska status, innan dom kunde fastställa vilken dom som skulle avkunnas.
Det blev en dom om sluten psykbehandling då jag tror det heter Karsudden vid Katrineholm.
GM lär inte komma ut på många år, om han gör det överhuvudtaget.
2016-01-23, 21:38
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
(...)
NB:s innersta fantasier kan ha avslöjats för IB när han var berusad, och att det uppstod otrevligheter kan bero på att IB och NB inte var på samma våglängd, NB ville mer, IB var hämmad. Att de högst ett par gånger har tittat på porr i datorn tillsammans, och det på senare tid, kan vara ett tecken på att NB har försökt få IB lite mer intresserad av sex mer än vanilj i sängen, gemensamt porrtittande kan ha syftat till en inkörsport till lite mer avancerade grejer, det kan ha varit NB som var pådrivande för att på ett försiktigt sätt avslöja sina fantasier för IB.

Fria fantasier från dig här
Men IB säger i förhöret att när hon väckte NB på söndagen blev det tid tillsammans i sängen innan han åkte till Gum. Man kan tolka det som att de knullade i två timmar. Någon kunde ha frågat henne om han fick upp den vid det tillfället, kanske

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Leder det till nåt speciellt gällande detta mordfall? Att du är intresserad är en sak men jag undrar vad pappans ord om en äldre skada vid vurpa med moped har med saken att göra.

Jag säger som AJ sa efter tingsrättsdomen: Jag vill bara att sanningen ska komma fram.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-01-23 kl. 21:41.
2016-01-23, 21:40
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Och det har det och förmedlas via hans bror:
Han har gått emellan när han varit våldsam mot sin exfrun.
Samt att han försökt slå till IB (enligt IB själv) men hon avvärjde med hot att lämna honom.

Hans liv och tidigare våldsamheter behöver kartläggas - dvs bortom de superlativ han får från AJ, GJ samt till viss del även från Bennhage.
Dessa har inte sett honom i det fyllestadie som hans bror beskriver dvs när det flippar och skenar iväg totalt.
Dessa personer bedömer en anställd som är nykter.

Det är ju bagateller som du nämner och inga indikationer på någon mordlystnad eller sexualsadistisk störning. Dessutom bör man ta AB:s uppgifter med en nypa salt. Han satt själv häktad och det är uppenbart att han bestämde sig för att mata polisen med så mycket skit han kunde komma på om NB för att vara polisen till lags.
2016-01-23, 21:41
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Inte för att jag litar mycket på BB:s vittnesmål, men han nämner att han möter en polskregistrerad bil, kan det inte varit en polack som frågar om vägen?
Nu var det iofs en ensam man i bilen, enligt BB satt det tre personer i den polskregistrerade.
Adriana borde ju veta vem NB var, eller?

Nej BBs polacker såg han den 7/6. Adriana-incidenten inträffade den 6/6, dagen innan. Det är själfallet värt att notera att det finns många vittnesmål om utlandsregistrerade, framför allt Litauiska och Polska, fordon i området. Att någon kan ha frågat Adriana för att denne faktiskt vill veta vägen är ju inte helt uteslutet. Relatera även det med att en stor procent av kvinnor känner sig otrygga då de är ute själva pga den upplevda risken att bli överfallen. Adriana kanske inte är något undantag. Något IR borde tagit reda på i TR.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-01-23 kl. 21:47.
2016-01-23, 21:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Det är ju bagateller som du nämner och inga indikationer på någon mordlystnad eller sexualsadistisk störning. Dessutom bör man ta AB:s uppgifter med en nypa salt. Han satt själv häktad och det är uppenbart att han bestämde sig för att mata polisen med så mycket skit han kunde komma på om NB för att vara polisen till lags.

Vad vi känner till så var NB nykter när brottet begicks, således är det hur NB uppträder i nyktert tillstånd som är relevant. Spelar knappast någon roll hur NB är när han är onykter, totalt ovidkommande anser jag.
2016-01-23, 21:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Så sant, så sant. Tar HR in detta, sexuella förtecken, i sina skäl bör en RPU göras. Jag däremot tror inte HR tar onani och surf i sina skäl. Du, tänk på Bodenfallet. TR vs HR och däremellan grabben(hunden)

Porrsurfa inte, lek inte med din "Billy batong." Annat än på toaletten. Så säger N L, typ . . .

Om man nu ska använda de sexuella preferenser som vissa anser att NB har i sina domskäl så ska givetvis det vara utrett på högsta nivå, dvs. RPU i NB,s fall, det blir ju enbart löjligt om man inte inhämtar en seriös undersökning på hur det egentligen står still i skallen på NB.

Tack och lov fick vi en bättre dom i Bodenfallet, där snyggade HR till domen på ett bra sätt men jag anser att KJ skulle ha fått RPV.
2016-01-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Nej BBs polacker såg han den 7/6. Adriana-incidenten inträffade den 6/6, dagen innan. Det är själfallet värt att notera att det finns många vittnesmål om utlandsregistrerade, framför allt Litauiska och Polska, fordon i området. Att någon kan ha frågat Adriana för att denne faktiskt vill veta vägen är ju inte helt uteslutet. Relaterar även det med att en stor procent av kvinnor känner sig otrygga då de är ute själva pga den upplevda risken att bli överfallen.

Ah, tack för tillrättavisningen.
2016-01-23, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Du vet ju inte exakt hur det sagts för det handlar om översättningar och hon har heller inte haft någon möjlighet att förstå vad det står och själv kunna läsa igenom det. Men en sak kan du vara klar över och det är att utredaren vinklat varenda rad till Nerijus nackdel. För de var övertygade om att det var han som var gärningsmannen.Nu gällde det bara att sätta dit han. Hon är ju satt under enorm psykisk press och hotad att dömmas till fängelse som skyddande av brottsling. Efter att Lindström gogglat och visat dom bilder på uppståndelsen i litauisk media så begriper en idiot att hennes son mår dåligt av att hans mamma sitter i fängelse anklagad för medskyldig till mord. Helt uppenbart har polisen utnyttjat situationen. Givetvis vill hon komma ut i från detta helvete och åka hem och berätta hur det ligger till. Hon hade inget val i det läget.Och tror du verkligen att hon skulle vilja skydda sin make med falskt alibi om han begått ett sånt bestialiskt mord?
Och du kan väl inte vara helt blind för att tidschemat inte håller och bygger på klar fakta. 18.00-1815, ser Schoni dom sitta vid deras trappa till bostaden. Gustav säger han kommer hem vid sju och möter sin bror i allén, men det måste varit tidigare eftersom brodern HJ kommer hem till konstnären vid cirka 19.00. och HJ som var så uppmärksam på grund av stölder i området. Tror du inte Gustav har sagt då att han reagerat på att han sett en moped stått utanför cafeét och dels en hantverkarbil som är lätt att lasta i vid denna tid en söndag när alla hantverkare är lediga normalt. Tror du då inte att HJ sannolikt har kört en runda runt byggnaderna, runt caféet och ladan och spritfabriken. Han som hade jobbat med lantbruk i Ryssland i sju år och lärt sig vara uppmärksam. Sannolikt befinner han sig betydligt tidigare i detta område än vad som uppgivits. Och vilken bil kör han? Har han kanske lånat sin fars svarta Suv, när han åker ifrån Blomberg, eler är det klarlagt? Den svarta suven som senare lämnas in till Åkessons bilfirma i Götene och de uppmanas att också göra rent i bagaet för att han ska åka bort ca två veckor senare över midsommar.
Du kan sitta och hitta på alternativa historier hur mycket du vill, jag vet ändå att jag kommer att få rätt, av den enkla anledningen att det inte finns något tvivel alls om att NB är skyldig. Sen spelar ingen roll egentligen vad IR bett Irina att ljuga om, allt faller ändå på sin orimlighet och sanningen blir det enda som återstår. Jag påminner om hur TR uppfattade Irinas olika vittnesutsagor, i en mening.
Citat:
"Nerijus Bilevicius har inte något alibi för tiden mellan kl. 18.00 till kl. 20.00 den 7 juni 2015".
Detsamma kommer att ske i HR, allt annat är en rättsskandal.
2016-01-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad vi känner till så var NB nykter när brottet begicks, således är det hur NB uppträder i nyktert tillstånd som är relevant. Spelar knappast någon roll hur NB är när han är onykter, totalt ovidkommande anser jag.

Han ska dock ha varit full dagen innan, därför han sov till 14-tiden.
2016-01-23, 21:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Han ska dock ha varit full dagen innan, därför han sov till 14-tiden.

Vad har det med mordet att göra, varför är det intressant att NB var full dagen innan? Var han full även när han påstås ha frågat Adriana om vägen till Medelplana?

Jag kan inte se någon relevans för fallet i hur NB uppträder när han är berusad.
2016-01-23, 21:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Precis. Skull tippa att om dom gick djupare i hans psyke, bakåt i tid kan det ev finnas dominant mor, han har dåligt självförtroende, nedtryckt som barn, i "mammans grepp" bunden till henne men inte på ett vuxet vis. Lite konstigt att han talar med henne varje dag "mamma/barn" hat/kärlek då han aldrig kan "släppa" hon har kontroll över honom, hans sätt att "ha kontroll" blir gm våld, "nära" går på tå för att han inte skall tappa humöret? Kanske kan ligga nåt i den teorin?
Att nåt är galet med denna man råder ingen tvekan - oavsett om det är utan ICD, DSM eller skattning via Hare för all del..

Att prata dagligen med en förälder ser jag inte som värst märkligt - alla har väl olika livsrutiner: däremot verkar hans morsa korkad via hennes paranioda försvarstal i media.
Det finns för lite via Mamma Mö för att uttala sig. Däremot finns en hel del via förhör om NBs personlighet via de som känner honom bäst och det säger en hel del:
Det finns sidor hos NB som Blombergsborna inte sett.
Det är högst troligt inte en så lugn och fin man som man tolkat honom som.

Att hålla detta dubbelspel i skick är nog inte så enkelt. Att dra en handtralla och fantisera håller stressorerna i skick till viss del.
Senast redigerad av develi 2016-01-23 kl. 22:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in