2016-01-21, 21:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Här återupprepas ett falskt påstående av dig som har förklarats många gånger i tråden. En person i en situation som denna förlorar medvetandet på nolltid. Vad händer med fria händer hos en medvetslös person?
Jag svarade där på ett scenario där Lisa var vid medvetande.
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skriver om högriskbeteende så jag tar den frågan. Om du inbillar dig att det handlar om mängden sperma eller x antal runksessioner så är du direkt ute och cyklar - och jag förstår att du inte förstår.

Vad kul att just du bemöter mitt inlägg, för det brukar du ju inte göra.

Fysiska bevis borde väl vara relevanta? Påstås det med all säkerhet att NB är en tvångsonanist och 2/11 besudlingar och en sats i en lampkupa bevisar detta så kan man i ärlighetens namn även kunna resonera om de andra över två tusen spruten. Eller menar du att onani som sker ett han halvdussinet gånger över en tidsperiod på över två år är tvångsonani?

Citat:
Hypersexualitet är när det antingen är tvångsmässigt och onormalt.

Åter igen så finns det inga tecken på varken det ena eller det andra. Fysiska bevis som tyder på det, inte fantasier. Om du reflexmässigt vill ta upp sperman på väggarna så hävdar jag att det inte är tillräcklig mängd för att hävda att den är tvångsmässig eller onormal. Har NB själv förklarat varför det finns besudlingar på väggarna?

Citat:
Att onanera i ett fönster på sin arbetsplats och skita ner väggar och golv med sperma är onormalt.

Har han onanerat i fönstret? Finns det vittnen på det?

Att han torkat av sig, eller bara tagit på väggen med händer han just onanerat och fått sperma på är inte så graverande som en del tycker.

Citat:
Han har tappat kontrollen.
Tvångsmässigt, stressförlösande, ångestdämpande är andra ord i sammanhanget.

Åter igen tar du din egen analys/fantasi som om det som är verkligheten och det som faktiskt hänt, inga tveksamheter. Du får nog lära dig att du inte är den som bestämmer vad som är sant och vad som inte är det.

Citat:
Sen har mord skett på samma arbetsplats med klassiska sexualsadistiska förtecken.

Klassiska? Är det Långström igen?

Citat:
Flertal av de personer som har fantasier som de runkar till erkänner att de är på gränsen att iscensätta drömmarna och ber om hjälp. Ja, det finns framforskat och det är just detta högriskbeteende som man jobbar på att behandla innan det är försent - om det så handlar om våldtäkt, sadism eller annat vansinne såsom mord.

Det finns inga tecken på våldtäkt här. Indicierna på att det skulle röra sig om något "klassiskt" sexualsadistiskt mord är väldigt svaga, framför allt pga att det inte visats på ett trovärdigt sätt att NB passar in som sexualsadist. Som många påpekat så gör AB det bättre men inte tillräkligt bra för att man kan dra så långtgående slutsater som att påstå att han är någon sexualsadist med mordiska begär.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-01-21 kl. 21:23.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Dessa 3m silvertejp runt huvud/ansikte innehåller en brinnande aggressivitet, förakt. Likaså intryckningen av kroppen i det minimala skåpet.

Du borde avsluta dina påståenden med ett, jag tror eller jag är övertygad om.

Du skapar trådsanningar med din egen övertygelse, inte särskilt objektivt och det bidrar definitivt inte till en trevlig diskussion tycker jag.

Kan du styrka dina påståenden? Jag vill veta vilka bevis du har för att det är aggressivitet som ligger bakom att kroppen var intryck i skåpet, likaså hur du kan dra slutsatsen att silvertejp runt huvudet är ett tecken på aggressivitet.

Hur vet du att tejpen runt huvudet inte syftade till att offret inte skulle kunna skrika på hjälp?
Senast redigerad av OY 2016-01-21 kl. 21:33.
2016-01-21, 21:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Sorry, jag delar MrFolds åsikt vad gäller baltkramartråden.
Hur kan du ha 100 % säkra bevis på att skvättbalten inte dödade flickan.
Det kan ju bara den som var med på plats veta.
Stod du intill och såg alltihop hända?
Jag kan inte bevisa att NB är oskyldig, men det är inte oskuld som ska bevisas. Jag har visat statistiskt utom rimligt tvivel att NB är oskyldig till mordet, och det har jag gjort i alternativtråden.
2016-01-21, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Okej, det kanske är vanligt förekommande i ditt pojkrum då. Vad kallar du det då? Normalt runkande?
Att stå och runka i ett fönster på sin arbetsplats, väggarna vart helt nersölade i hörnrummet, flertal besudlingar även i hallen som var sperma. Sedan var det även i lampkupan, hur mycket bevis skulle det egentligen behövas för att kalla det ett tvångsmässigt onanerande.

För många år sedan, när jag bodde hemma, så hade jag ett flickrum. Jag kallar det inte normalt, men inte för att det var på sin arbetsplats, utan för att grisen inte torkade upp efter sig. NB brydde sig inte ett skit om att varken söla ner sin arbetsplats eller att städa upp efter sig, för annars hade han inte sölat ner sin arbetsplats eller så hade han städat upp efter sig.
Det fetstilta: bevis för att det var tvångsmässigt styrt är det inte.
Medlem
I morgon är sista förhandlingsdagen vah?

Har något nytt framkommit över huvudtaget i Hovrätten jmf Tingsrätten?!

Vad ska frun säga på länk i morgon som hon inte sagt innan?

Ni som följer detta:

HAR NB FÅTT ORDET ÄN?
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Så du är en expert på mänskligt beteende också. Är det onanin i fikarummet du syftar på?

När du säger tvångsmässigt onanerande så tyder det på att han säkert skulle onanera minst en gång om dagen. Säkert flera. Låt os säga 1,5 gånger om dagen. De flesta män i 35 års åldern skulle nog i alla fall pressa ut två pump/sprut av säd vid varje utlösning. En tvångsonanist säkert mer då han tränat upp sitt pumpande. Han bor med sin fru och bror. Han vill nog inte ägna sig åt sin tvångsonani där hemma, och de är alltid där. Han har befunnit sig i trakten i över två år. Det blir då 2 * 2 * 365 * 1,5 = 1095 sessioner av tvångsonani och 2195 sprut av sperma. Det finns två fastslagna "besudlingar" men totalt 11 som hittats. En sats i lämpkupan. Var är de över 2000 andra besudlingarna?

Var finns NBs riskbeteende innan detta? Det finns inga dokumenterade riskbeteenden vad jag sett. AB hävdar förvisso att han gillade att hamna i bråk men det har ingen annan vittnat om.

Om man väljer att inte använda sin hjärna till att tänka och dra slutsatser baserade på fakta och rimliga antaganden så blir saker ett mysterium.

Jag frågar mig samma sak. Varför inte hålla sig till fakta och inte sväva ut i egna associationer om att de som gillar att titta på Live Cam sex är troligare mördare än de som har en religiös syn på sex och samlevnad?

Så då är det kanske tom försvarbart att plantera lite DNA och blod så att man är säker på att han låses in för gott (eller i 16 år i alla fall)?

Fruktansvärt jobbigt att läsa, när du citerar upp det så här. Orkar inte ens gå igenom allt trams. Jag kan kan inte se varför en påhittat gärningsman vore ett troligare alternativ än den dömde Nerijus. - Haha svävar jag ut, vad gör inte du med dina påhittade altern:-gärningsmän? Och yrar om tortyr och sadistiska förhör, även plantering. Då har man tappat verklighetsförankring totalt.
Så följer du verkligen fakta genom att köra på planteringsteorier och alternativa gärningsmän, på vilket sätt då? Den tekniska bevisningen har sagt sitt, och den säger emot dig.

Vi vet redan att det är ett sexualbrott, och ja brottets karaktär ser ut som ett sexualbrott med sadism inslag. Dom hittade bilder på tjejer som fått munnen igentejpade och bundna i hans dator - Lisa holm Lisa hittades med nerdragna byxor, blottad hud, strypt och hängd. Samt 3m silvertejp runt hennes huvud. Besudlingar på väggar och golv i sin arbetsplats, när han kikat efter tjejer. Normalt runk beteénde för dig som då också tycks besudla väggar och golv på din arbetsplats. Men för oss andra liknar det mer ett tvångsmässigt onanerande. Du kan fortfarande inte se någon koppling till en sexualsadist, det är okej. Du är bara trög, men att du dessutom anser att Nerijus är oskyldig? Jösses det måste göra dig till en av trådens mest korkade personer.
Senast redigerad av henkess 2016-01-21 kl. 21:46.
2016-01-21, 21:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Här återupprepas ett falskt påstående av dig som har förklarats många gånger i tråden. En person i en situation som denna förlorar medvetandet på nolltid. Vad händer med fria händer hos en medvetslös person?
Samma tjat hela tiden. Imponerande hur saker kan gå på repeat trots flertal möjliga svar från flertal olika personer. Gäsp.

Omtöcknad pga hypoxi och hanterbar.
Jacka neddragen över armarna som låses.
Medvetslös ganska snabbt igen pga av både snören och tejp.
2016-01-21, 21:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag har aldrig påstått att det finns någon bevisning som direkt kopplar honom till utförandet av själva mordet. Åtminstone inte enligt den mest anala definitionen av begreppet.

En motfråga till dig: Hur många mordfall (med fällande dom) tror du det finns som skulle kunna angripas på motsvarande sätt om man ville. Bevisar ens fingeravtryck på ett mordvapen att personen verkligen var mördaren? Hen kan ju ha "städat" mordvapnet också och därvid råkat kladda ner det.

Den distinktion du försöker göra blir bara meningsfull om det finns ett rimligt alternativscenario som stöds av någon form av bevisning, eller åtminstone indicier. Jag har varit inne på det tidigare, men ponera följande:
- Det är mycket mer osäkert var AB befunnit sig under den kritiska tiden.
- Hans DNA hittas på repet
- AB har ringt NB klockan 18.40, det går dock inte att konstatera annat än att både befunnit sig under Blombergsmasten

Om NB i detta läge hävdar att han varit städgumma så skulle läget i utredningen varit helt annorlunda. Vi har nu en alternativhypotes som finner åtminstone ett visst stöd i bevismaterialet. Svårigheterna för vittnena som sett bilen att avgöra vilken brorsa som körde skulle här bli mycket mer påtagliga.

Jag skulle nog själv - allt annat lika - förorda dom för enbart griftefridsbrott här om inte AB har en mycket mer trovärdig mothistoria som kan styrkas av något.

Men... Nu är det ju inte så det ligger till. Det finns inga bevis - inte ens några små pyttiga indicier - för att någon annan person skulle vara inblandad. Det finns bevis som direkt binder NB till den döda kroppen och som vi är överens om att det inte finns någon annan godtagbar förklaring till än att han faktiskt befattat sig med den. Det finns annan bevisning i form av observationer som stöder hypotesen att han verkligen befunnit sig vid ladan vid tidpunkten då hon försvann och att han sen varit ute och kört fram och tillbaka med sin bil under den kritiska tiden. Han har inget alibi, men det förefaller som han försökt tubba sina anhöriga till att skaffa honom ett. Det finns en del andra märkliga omständigheter såsom händelsen med Adriana dagen innan och "maskletandet" alldeles i närheten av fyndplatsen.

Allt det där gör att det inte är ett dugg märkligt att tingsrätten funnit att han är skyldig till mordet. Precis som domstolar i många andra fall genom åren dragit och kommer att dra liknande slutsatser på mer indirekt bevisning, ibland på rena indiciefall. Helt enkelt för att den samlade bevisbilden inte rymmer någon annan rimlig förklaring.

Och om han nu "förklarade" sig? Tja, brottslingar har skyllt ifrån sig före honom. Det hjälper inte om man inte kan styrka sina bortförklaringar med något. Han har absolut noll och ingenting som talar för att han bara städat upp eller "råkat" hitta den döda kroppen. Hör du verkligen inte själv orimligheten i att han skulle ha "råkat" gå in där och hittat verket från någon annan mördare som inte lämnat minsta spår efter sig, pillat på kroppen på något vis som gör att han skäms/blir rädd och bestämmer sig för att transportera bort kroppen och gömma den? Det är en rövarhistoria utan dess like och självklart går man inte fri från ett mordåtal bara genom att påstå något sådant.
Jag har redan svarat på detta och lämnat ett alternativt scenario i alternativtråden, samt ställt en fråga till dig att svara på där. Väntar på svar...
2016-01-21, 21:26
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag ställde nyligen en fråga om Lisas självmord till dig i alternativtråden, och du vägrar av någon löjlig princip att svara. Men eftersom du nu pratar om bevisen, vad bevisar att NB mördade Lisa, och inte bara hanterade och skändade kroppen efter hennes självmord? Eftersom du hävdar att det är mord kan du svara i den här tråden och slipper rucka på principer

Dessutom diskuterar du utifrån en definition av mord som du garanterat är medveten om är felaktig. Du behöver inte vara den som höll i vapnet för att dömas för mord. Om NB hade en medbrottsling och de tillsammans kidnappar Lisa, drar in henne i ladan, tejpar för hennes mun och sen den andre utför själva den åtgärd som orsakar döden medan NB står bredvid och hejar på samtidigt som han runkar frenetiskt så kan jag lova - givet att det kan bevisas - att han skulle ha dömts lika skyldig och med all sannolikhet fått livstid han med. Ytterligare ett argument för att en introduktion av en alternativ GM inte hjälper NB - domstolen har sin fulla frihet att finna honom skyldig även om de finner att hypotesen att en annan person också var inblandad inte helt kan uteslutas.
2016-01-21, 21:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vi vet redan att det är ett sexualbrott, och ja brottets karaktär ser ut som ett sexualbrott med sadism inslag. Dom hittade bilder på tjejer som fått munnen igentejpade och bundna i hans dator - Lisa holm Lisa hittades med nerdragna byxor, blottad hud, strypt och hängd. Samt 3m silvertejp runt hennes huvud. Besudlingar på väggar och golv i sin arbetsplats, när han kikat efter tjejer. Normalt runk beteénde för dig som då också tycks besudla väggar och golv. Men för oss andra liknar det mer ett tvångsmässiga onanerande. Du kan fortfarande inte se någon koppling till en sexualsadist? Jösses det måste göra dig till en av trådens mest korkade personer.
Ja, att inte se kopplingen mellan silvertejp, snara runt halsen samt naken och sexualsadism.. då är det inte värt mödan att besvara. Det krävs liksom ingen Långström för att göra den associationen.
.. och utöver detta runkandet som tamejfan inte är normalt av äcklet som aldrig tvättar sig. Yak.
2016-01-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Av vem?

Av LHs hår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in