Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-01-21, 16:12
Medlem
Hej alla flashbackare, jag ska till Grekland i sommar med fyra polare och vi har ngra frgor som vi hoppas kan bli besvarade hr.
Vad kostar det att ka taxi i Grekland?
Vad kostar cigg?
Vad kostar det med brs p krogen i Grekland och vad kostar det med brs nr man kper det i butiken?
Hur r d med minderriga en ut av dem som ska med r 17 vid det tillfllet vi r i Grekland (han fyller r i december) tror ni att det skulle vara ngra problem fr han att komma in p nattklubb?
Ingen utav oss kommer troligtvis ha krkort vid det tillflle vi r dr men tre utav oss har moppekrkort men tror ni man fr hyra moped dr nr man endast har Am kort? Och ifall det gr vilka priser brukar det ligga mellan per dag?

Tack p fr hand fr svaren!
Citera
2016-01-22, 02:52
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Grekland r ett stort land och har ver 200 bebodda ar. Vart i Grekland ni ska kan vara smart att sga.
Citera
2016-01-24, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Grekland r ett stort land och har ver 200 bebodda ar. Vart i Grekland ni ska kan vara smart att sga.

Haha ja bra ide vi tnkte bo p kos i tv veckor
Citera
2016-01-24, 20:55
Medlem
*Taxiresa frn flygplatsen till Kos stad (som jag antar att ni kommer bo) kostar 30 euro.

*Hyra moped kostar runt 20 euro fr 1 dag. Ska ni bara vara i Kos stad s rekommenderar jag att hyra en cykel, kostar 15 euro fr 1 vecka.

*Priserna p krogen varierar vldigt mycket beroende p vilken bar ni r p osv. Men priserna p bargatan s ligger en Mythos p runt 3 euro. Groggar 6-7 euro. Rekommenderar er att kpa fishballs som kostar runt 20 euro.

*Priserna p cigg ligger runt 4 euro beroende p mrke.

* Ni mste ha ett giltigt krkort alternativt moped-krkort fr att kunna hyra moped.

* ldern r inga problem, de krver inget leg p barerna. S det r bara o springa in och ut ur barerna o plocka pinnar.

Lycka till.
Citera
2016-01-25, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Workinator
*Taxiresa frn flygplatsen till Kos stad (som jag antar att ni kommer bo) kostar 30 euro.

*Hyra moped kostar runt 20 euro fr 1 dag. Ska ni bara vara i Kos stad s rekommenderar jag att hyra en cykel, kostar 15 euro fr 1 vecka.

*Priserna p krogen varierar vldigt mycket beroende p vilken bar ni r p osv. Men priserna p bargatan s ligger en Mythos p runt 3 euro. Groggar 6-7 euro. Rekommenderar er att kpa fishballs som kostar runt 20 euro.

* Ni mste ha ett giltigt krkort alternativt moped-krkort fr att kunna hyra moped.

* ldern r inga problem, de krver inget leg p barerna. S det r bara o springa in och ut ur barerna o plocka pinnar.

Lycka till.

Tack som fan fr det fina svaret, ja cyckel r ett bra alternativ
Citera
2016-06-04, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Workinator

Lycka till.

Jag undrar om ngon hr har erfarenhet av att hyra fordon i Grekland med endast AM-krkort? Allts moped, fyrhjuling etc
Citera
2016-06-05, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungemelvin
Jag undrar om ngon hr har erfarenhet av att hyra fordon i Grekland med endast AM-krkort? Allts moped, fyrhjuling etc

Moped funkar bra att hyra med endast AM-krkort. Tyngre fordon tror jag inte att det kommer att fungera.
Citera
2016-07-08, 20:52
Medlem
Kapar trden! Vad r prislget fr sprit i mataffrer? Tnker bde p inhemsk sprit och utlndska produkter. Ska eventuellt till Grekland i september men inte nnu vart. Nn som har varit dr nyligen och kan bertta?
Citera
2016-07-08, 21:44
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simonsko
Kapar trden! Vad r prislget fr sprit i mataffrer? Tnker bde p inhemsk sprit och utlndska produkter. Ska eventuellt till Grekland i september men inte nnu vart. Nn som har varit dr nyligen och kan bertta?

Beror vldigt mycket p vart du ska. Inne i turisttta stder r det klart dyrare, frn 10 euro fr inhemsk sprit. Runt 16-19 fr Absolut.

Utanfr stder p exempelvis Lidl r det ca 30% billigare.
Citera
2016-09-10, 21:54
Medlem
Lacerdas avatar
Spenderade frra veckan i Halkidiki. Trots att Grekland befinner sig i en kris s r det lika dyrt att ta ute p restaurang som hr i Sverige. Maten r ofta god men restaurangerna var jvligt spartanska. I Grekland kunde man ha det bra i p 90-talet innan Eurohelvetet frstrde allt. Flygplatsen i Thessaloniki var ju ett jvla skmt, jag har fan sett bttre standard p flygplatser i Sydamerika. Kommer nog aldrig stta min fot i det dr landet igen.
Citera
2016-09-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Spenderade frra veckan i Halkidiki. Trots att Grekland befinner sig i en kris s r det lika dyrt att ta ute p restaurang som hr i Sverige. Maten r ofta god men restaurangerna var jvligt spartanska. I Grekland kunde man ha det bra i p 90-talet innan Eurohelvetet frstrde allt. Flygplatsen i Thessaloniki var ju ett jvla skmt, jag har fan sett bttre standard p flygplatser i Sydamerika. Kommer nog aldrig stta min fot i det dr landet igen.

Hller helt med om flygplatsen i thessaloniki.. Hemskt var ordet
Citera
2016-10-01, 14:34
Medlem
Vilka r era favoritar i Grekland? Motivera!
Citera
  • 1
  • 2
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2676385

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här