2016-01-23, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Det filmade förhöret. Långström är i bild i en liten ruta. Han är så jävla liten, ödmjuk, viskande. Vem blir rädd för det? Alla tror man kan göra vad man vill med den förhörsledaren.

Skicka NB till Litauen. Där kommer dom veta hur han ska tas om hand i ett förhör.

Precis. Att då, som vissa, börja yra om tortyrmetoder verkar helt verklighetsfrämmande.
2016-01-23, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Är du säker på att ladan finns?
Har du varit där och tittat, den kanske är påhittad av polisen.
Jag skiter totalt i ditt dravel om vad som har hänt i förhören.
Det behövs inga anordningar för att hissa upp offret i slangen.
Vilken normalstark karl som helst lyfter med lätthet upp en tjej på 45 kg i lagom höjd
och knyter snöret runt nämnda slang. Då behöver man inte dra upp offret i snöret nämligen.
Kan du få in det i din skrumpna hjärna?
Det är fullt möjligt att lyfta upp en person som väger drygt 50 kg som skall ha varit Lisas vikt, men när du skall sträcka och knyta snöret blir du tvungen att släppa greppet och offret dimper i backen.
Två gärningsmän skulle ha kunnat utföra gärningen men inte en ensam gärningsman.
En hängning för en ensam person kan utföras om offret stiger upp på en pall och snaran runt halsen som är ett snöre sträckes och fästes i röret, sedan när pallen sparkas undan blir det en omedelbar död genom hängning.
En sådan hängning är teoretisk, praktiskt blir det något annat.
Senast redigerad av Fagro 2016-01-23 kl. 02:45.
2016-01-23, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Något säger mig att det är det senare.
Det är något mysko. Har läst och även kollat videon med honom och jag tycker det skulle vara jäkligt kul att träffa honom i verkligheten. Har träffat många tokdårar genom åren men aldrig någon förstagångare som är dömd av TR till livstid och inte rör en fena.
2016-01-23, 02:41
Medlem
Citat:
Man skulle ha slängt ut tolken och tagit i med hårdhandskarna i stället.
Då kanske allt hade varit klarlagt nu och ingen hade behövt fundera på
hur allt gick till. Hålla på och dalta med ett sånt vidrigt svin liknar ju apskit.

Tror inte det skulle givit annat resultat.
2016-01-23, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det är fullt möjligt att lyfta upp en person som väger drygt 50 kg som skall ha varit Lisas vikt, men när du skall sträcka och knyta snöret blir du tvungen att släppa greppet och offret dimper i backen.
Två gärningsmän skulle ha kunnat utföra gärningen men inte en ensam gärningsman.
En hängning för en ensam person kan utföras om offret stiger upp på en pall och snaran runt halsen som är ett snöre sträckes och fästes i röret, sedan när pallen sparkas undan blir det en omedelbar död genom hängning.

Det är helt möjligt och finns utrett med beräkningar sedan länge i tråden. Det är inte svårt.
2016-01-23, 02:48
Bannlyst
Citat:
Tror inte det skulle givit annat resultat.

Det skadar ju inte att prova.
Ser man till lipandet i förhören så lär det ju inte vara nån tuffing direkt.
Man kanske skulle ha tagit ditt morsan som hade tagit honom i örat.
Henne verkar han ju rädd för efter vad jag kan förstå.
Hur som helst får vi hoppas att hovrätten spikar tingsrättens dom så
att det blir ett slut på den här cirkusen.
2016-01-23, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det är något mysko. Har läst och även kollat videon med honom och jag tycker det skulle vara jäkligt kul att träffa honom i verkligheten. Har träffat många tokdårar genom åren men aldrig någon förstagångare som är dömd av TR till livstid och inte rör en fena.

Du kan åka till domstolen på måndag, det är slutplädering då.
2016-01-23, 02:50
Medlem
Citat:
Man skulle ha slängt ut tolken och tagit i med hårdhandskarna i stället.
Då kanske allt hade varit klarlagt nu och ingen hade behövt fundera på
hur allt gick till. Hålla på och dalta med ett sånt vidrigt svin liknar ju apskit.
Tolken kan du inte kasta för då begriper du inte vad han säger annars kan jag hålla med.
2016-01-23, 02:52
Medlem
Citat:
Det skadar ju inte att prova.
Ser man till lipandet i förhören så lär det ju inte vara nån tuffing direkt.
Man kanske skulle ha tagit ditt morsan som hade tagit honom i örat.
Henne verkar han ju rädd för efter vad jag kan förstå.
Hur som helst får vi hoppas att hovrätten spikar tingsrättens dom så
att det blir ett slut på den här cirkusen.

Nåt annat utfall än fastställande vore ett skämt.
2016-01-23, 02:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Beror, tycker jag då, på hur man kan kommunicera sina upplevelser och blir bemött i sin närmaste omgivning. Social interaktion. Vilket också är en förmåga som man tränas i från barnsben och framåt i livet.

Alla föds som ett blankt blad.

Förvisso, men med olika omslag. Och det är inte enbart upp till individen själv, individen är omgiven av andra individer och samhällssystem som kan vara olika mellan länder, eller vara olika inom exempelvis organisationer i samma land. Och du kan i någon mån påverka andras förväntningar och fördomar (som beror av vad de tror sig veta om dig om du är bra på att kommunicera men tämligen ofta är det bortkastad tid). Ett sätt att vara i vissa sammanhang kan vara väldigt framgångsrikt medan i andra fall förkastligt. Och den som alltid passar in överallt uppfattas oftast som opålitlig.
2016-01-23, 02:55
Medlem
Citat:

Frågan är ju om det var första gången? Det får vi väl aldrig veta förstås, så det är det ingen mening med att fundera kring.
2016-01-23, 02:59
Bannlyst
Citat:
Tolken kan du inte kasta för då begriper du inte vad han säger annars kan jag hålla med.

Jag ger mig tusan på att han kan mer svenska än vad man påstår.
Annars förstår väl förhörsledaren "knagglig" engelska hoppas jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in