2016-01-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Men har inte Lisas pappa sagt att hon kört omkull tidigare? Varför skulle pappan ljuga om det?
Om Lisa kört omkull tidigare borde skadorna på vänster sida blivit åtgärdade om inte annat med att spray färga skadorna.
Om skadorna fanns där när Julia kom och åkte därifrån borde hon ha sett dem eftersom det var rätt stora skrapskador.
2016-01-23, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja pappan behöver ju inte ljuga om det.
Hon kan ha kört omkull två gånger.
Men pappan vet ju precis hur de gamla skadorna såg ut och dessa stämmer med hur mopeden nu såg ut, inga nya skador alltså. Varför skulle Lisas pappa ljuga om det här?
2016-01-23, 14:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Om Lisa kört omkull tidigare borde skadorna på vänster sida blivit åtgärdade om inte annat med att spray färga skadorna.
Om skadorna fanns där när Julia kom och åkte därifrån borde hon ha sett dem eftersom det var rätt stora skrapskador.
Nej, skadorna fanns på mopedens vänstra sida, sid 890, och Julias moped stod till höger om Lisas, sid 151.
2016-01-23, 14:19
Medlem
Du har helt rätt.

Jag tittade också lite på bilden på sidan 890 och det var verkligen rejäla skador på mopeden, måste varit en rejäl smäll den tidigare olyckan.

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, skadorna fanns på mopedens vänstra sida, sid 890, och Julias moped stod till höger om Lisas, sid 151.
2016-01-23, 14:19
Medlem
Skaraborg2s avatar
NB och hans fantasier samt hans "kunskap".

Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Du tror inte att han skäms lite med att ha blivit avslöjad med att ha onanerat och tapetserat väggarna med sina spermabesudlingar, på sin arbetsplats? Med utsikt mot tjejerna som jobbade på kaféet?
Kanske sådant han tyckt han kunde fått behålla som en "privat" del av sitt liv?

Jag tror också att han skäms mycket över detta sedan hans "aktiviteter" i ladan har blivit internationellt kända. Detta hade NB med all säkerhet velat att de hade förblivit "privata".

Även om inte NB skäms över det mycket grova brott han har begått, så vet han så innerligt väl att detta är ett mycket grovt skambrott.

Att ingen vet, förutom den dömde själv, hur hela händelseförloppet gick till exakt ger också NB en stor tillfredställelse. Det är enbart HAN som har denna kännedom.

Den här "kunskapen" tillsammans med hans säkerligen bästa orgasm någonsin på kvällen den 7/6 är något som han kommer att tänka på och fantisera om medans han onanerar i sin cell under många långa år.

Han kommer att ha mycket gott om tid framöver för detta.

Med den allra största sannolikhet så måste både IR och NB ha insett att loppet är kört.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-01-23 kl. 14:27.
2016-01-23, 14:22
Medlem
När jag läser vad Julia säger på sidan 153 kan jag inte förstå att åklagaren åberopade hennes vittnesmål för att dementera Billys, dvs säga att det definitivt inte fanns någon svart suv vid cafeet då hon lämnade. Hon var ju inte heller tvärsäker på detta i Hovrätten.

FUP Julia sidan 153:
"Om du åter igen försöker att tänka dig tillbaka till ögonblicket då du lämnar parkeringen
och åker ut på landsvägen. Vad ser du då?
Julia menar att hon mest var orolig för att ramla på grusparkeringen med mopeden då hon
åkte. Detta eftersom hon ramlat vid ett tidigare tillfälle. Julia tittade åt båda hållen då hon
skulle ut på landsvägen. Julia tittade inte rakt fram mot ladan. Julia har inget minne av att ha
sett någon person eller fordon då hon åker ut på landsvägen. Möjligen kan Julia ha sett
Rebecceas bil, en röd liten bil, söder om cafét. Julia mins att hon även tittade i backspeglarna
då hon körde ut på landsvägen. Julia såg inget i backspeglarna. Julia såg inte någon av
personerna Lisa, Lowa eller Rebecca då Julia lämnade på mopeden."
2016-01-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Förklara för mig varför du försöker skapa en verklighet av något som inte finns? Var har du källan till att mopeden blivit sprayad? Är det inte så att du har en teori som du är låst vid och därefter försöker du tvinga en motsträvig verklighet att passa ihop med din teori?
2016-01-23, 14:26
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, hon hade inga skador på handlederna, och det gör det svårt att förklara hur Lisas DNA kunde finnas på alla delar snöret som hon hängde i, inklusive den del som var bundet till röret.
Så binärt kan man inte resonera. Det är fullt möjligt att en person som blir bunden vid handlederna inte får skador av detta.
2016-01-23, 14:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Så binärt kan man inte resonera. Det är fullt möjligt att en person som blir bunden vid handlederna inte får skador av detta.
Nej, inte om hon slåss för sitt liv, och andra satsen svarade du inte på.
2016-01-23, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror också att han skäms mycket över detta sedan hans "aktiviteter" i ladan har blivit internationellt kända. Detta hade NB med all säkerhet velat att de hade förblivit "privata".

Även om inte NB skäms över det mycket grova brott han har begått, så vet han så innerligt väl att detta är ett mycket grovt skambrott.

Att ingen vet, förutom den dömde själv, hur hela händelseförloppet gick till exakt ger också NB en stor tillfredställelse. Det är enbart HAN som har denna kännedom.

Den här "kunskapen" tillsammans med hans säkerligen bästa orgasm någonsin på kvällen den 7/6 är något som han kommer att tänka på och fantisera om medans han onanerar i sin cell under många långa år.

Han kommer att ha mycket gott om tid framöver för detta.

Med den allra största sannolikhet så måste både IR och NB ha insett att loppet är kört.
Självklart, du har så rätt!

Så länge han inte avslöjat några detaljer om sin vidriga handling och så länge som han inte erkänt så känner han att han har kvar makten och kontrollen över vad som hände.
Han känner nog en ganska så stor tillfredsställelse över att ha den makten, att endast han är den som vet exakt hur det gick till. Den makten är det enda han har kvar förutom tillfredsställelsen han får av att återuppleva sin djävulska handling i fantasin.
Jag tycker att han kan få behålla sina vidriga detaljer för sig själv, han ska inte tro att nekandet ger honom någon form av makt.
Må avskummet nu få plågas av sin ångest, tvångstankar samt sjuka drifter nu när han är inlåst.
Då kan han inte göra någon annan illa.
2016-01-23, 14:35
Medlem
På sida 303 i FUP är det en Peter som verkar ha sett samma moped som Billy:

"Kan du beskriva det du såg?
Jag tyckte det stod en moped på höger sida innan caféet när du kom från Kjellbyhållet.
Jag blev osäker efter som det stod i tidningar att den stod bakom caféet
Berätta om mopeden hur såg den ut
Det var en röd vespa, tyckte jag att det såg ut som. Min fru såg den inte."

Var det Julias moped?
2016-01-23, 14:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
På sida 303 i FUP är det en Peter som verkar ha sett samma moped som Billy:

"Kan du beskriva det du såg?
Jag tyckte det stod en moped på höger sida innan caféet när du kom från Kjellbyhållet.
Jag blev osäker efter som det stod i tidningar att den stod bakom caféet
Berätta om mopeden hur såg den ut
Det var en röd vespa, tyckte jag att det såg ut som. Min fru såg den inte."

Var det Julias moped?
Nej, Julias moped syntes inte från Källbyhållet om den stod där Julia sa att hon hade parkerat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in