Citat:
Ursprungligen postat av
Kleopatra2013
:Ursprungligen postat av*Vresrosen
"Mycket märklig reaktion från Arne på allt som skett. Går han med skygglappar?
"Han borde vara arg över hur äckel-Nero onanerar och bajsar i ladan, lustmördar flickor, tar sig friheter och skandaliserar honom och bygden. Antagligen är det för smärtsamt för Arne att se sin egen roll i denna tragedi. Att han haft hundratals olika drängar men gillar Nero mest tyder på sällsynt dåligt omdöme."
Jag håller med dig - oavsett om han anser NB skyldig eller oskyldig till mord: fakta är att man hittat NBs sperma och bajs på hans arbetsplats
Att Arne som arbetsgivare accepterar detta visar vem Arne själv är
Och fruns vittnesmål...vad säger man?
Jag har mkt svårt att tänka mig NB bli frikänd pga hennes vittnesmål - men OM det skulle bli så då är hon med sina lögner personligen ansvarig för unga kvinnor som råkar hamna ivägen för NB
Vi lär oss mycket om olika människor och att likhet inför lagen, ska inte tolkas som att alla människor är lika snälla!
Det vi se är människor som ser ut att vara vanliga, men att skenet bedrar. De är primitiva, onda men ser ut som vanliga goda medborgare. De lever utåt sett vanliga liv som om det vore en inlärd ritual som de härmar. Det enda som skiljer dem från rovdjur är att de i dagens samhälle kan klä sig billigt, äta billigt och smälta in i samhället.
När man nu får inblick i hur vidriga de är, hur de lever sina liv, äter sina äckliga pannkakor och fryspizza så förstår man hur primitiva de är och varför Nero såg så hemsk ut, innan han åt sig proppmätt i fängelset.
Jag tycker Irinas vittnesmål, genom hennes arrogans och hennes känslokalla attityd till det som skett visar vad det är för folk som
"godsherren" släppte in på sin egendom. Det är inget normalt med Irina, för en normal kvinna med ett barn, skulle vara lättad att bli av med en man som Nero. Att Irina inte gör som brodern och tar avstånd och håller sig långt borta är obegripligt. Det skulle inte förvåna mig, om det senare visar sig att det fanns fog för att häkta henne, men att det saknades juridiska grunder. Hon sänder ut mycket hemska vibbar, och jag skulle inte befatta mig vid något hon vidrört.
Irina bryr sig inte om att hennes man har sexualsadistiska fantasier. Eller tittar på porr. Eller aldrig tvättar sig om hon inte gnäller om det. Eller om han onanerar och skvätter sperma och bajsar inomhus. Och sen lustmördar en ung flicka. Jag kan inte tänka mig vidrigare människor, och det gör mig förbannad att det finns andra
"goda medborgare", som normaliserar folk som Irina och Nero genom att framföra nonsens om DNA och bevisningen.