2016-01-23, 14:42
Bannlyst
Jävla idiot poliser dem låter den svarta SUV gå medans sitter en oskyldig dömd.
DNA har blivit kontaminerat från NB arbetsplats han änvänder ballsnören varje dag
Jävla poliser dem mörkar det här
2016-01-23, 14:43
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, inte om hon slåss för sitt liv, och andra satsen svarade du inte på.
Jag har ingen åsikt om det. Men det är som sagt inte alls omöjligt att inte få skador på bundna handleder, och det påverkas ju bl.a av tjockleken på repet, hur det har bundits etc.
Jag har heller ingen åsikt om huruvida hon varit bunden om händerna. Om en person som hänger med ett rep om halsen, skulle klara att komma åt detta med uppsträckta händer, är svårt att sätta sig in i, men det kanske är möjligt?
2016-01-23, 14:44
Medlem
Citat:
Nej, skadorna fanns på mopedens vänstra sida, sid 890, och Julias moped stod till höger om Lisas, sid 151.
Enligt fadern är det en gammal skada, men Julia ansåg i förhören, att fanns det skador på mopeden borde hon sett det.
Fadern gör gällande att mopeden har inte körts från stället efter att Lisa parkerat den där.
Det medför att Lisa måste ha blivit kidnappad från mopeden när hon skulle åka iväg, därför hon borde haft hjälmen och hörlurarna på sig eftersom de hittades på rishögen.
Om hon blev kidnappad vid mopeden borde hon gjort motstånd och att någon kört en bil dit till platsen verkar långsökt med stort risktagande.
Det passerade också bilar förbi cafeet hela tiden när hon skulle ha åkt från platsen.
Om hon lämnade platsen frivilligt med bil borde hon tagit nyckeln från mopeden och kanske lämnat kvar hjälmen. Att hon skulle ha åkt iväg frivilligt med okända personer kan ses som osannolikt.
2016-01-23, 14:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jag har ingen åsikt om det. Men det är som sagt inte alls omöjligt att inte få skador på bundna handleder, och det påverkas ju bl.a av tjockleken på repet, hur det har bundits etc.
Jag har heller ingen åsikt om huruvida hon varit bunden om händerna. Om en person som hänger med ett rep om halsen, skulle klara att komma åt detta med uppsträckta händer, är svårt att sätta sig in i, men det kanske är möjligt?
Om hon nådde upp till röret var hon inte bunden.
2016-01-23, 14:54
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Om hon nådde upp till röret var hon inte bunden.
Ja, jag sa ju att jag inte har någon åsikt om denna detalj, jag vände mig mot ditt binära tänkande - frånvaron av skador kan inte ge oss säkra upplysningar om detta.
2016-01-23, 14:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Ja, jag sa ju att jag inte har någon åsikt om denna detalj, jag vände mig mot ditt binära tänkande - frånvaron av skador kan inte ge oss säkra upplysningar om detta.
Men jag invände mot påståendet att Lisa kunde vara bunden med att hon inte var det, och hade två motiveringar till det.
2016-01-23, 15:03
Medlem
Det finns vittnen som sett en flicka göra sig klar för avfärd ca 18:30- 18:40 därefter finns inga vittnen som har sett mopeden förrän pappan hittar den där 20:30.

Mycket talar därför att hon åkt från platsen innan brottet skedde och att mopeden ställts tillbaks.

Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Enligt fadern är det en gammal skada, men Julia ansåg i förhören, att fanns det skador på mopeden borde hon sett det.
Fadern gör gällande att mopeden har inte körts från stället efter att Lisa parkerat den där.
Det medför att Lisa måste ha blivit kidnappad från mopeden när hon skulle åka iväg, därför hon borde haft hjälmen och hörlurarna på sig eftersom de hittades på rishögen.
Om hon blev kidnappad vid mopeden borde hon gjort motstånd och att någon kört en bil dit till platsen verkar långsökt med stort risktagande.
Det passerade också bilar förbi cafeet hela tiden när hon skulle ha åkt från platsen.
Om hon lämnade platsen frivilligt med bil borde hon tagit nyckeln från mopeden och kanske lämnat kvar hjälmen. Att hon skulle ha åkt iväg frivilligt med okända personer kan ses som osannolikt.
2016-01-23, 15:04
Medlem
Men Julia verkar ganska säker på att mopeden var oskadad och skadorna på bild 890 är ju rejäla. Verkar konstigt att hon skulle ha missat det.

"Var det några skador på Lisas moped då du lämnar?
Det tror inte Julia. Julia noterade dock att styrlåset inte var låst då heller och Julia menar att
hon därför borde ha sett om det var några skador på Lisas moped."

Citat:
Nej, skadorna fanns på mopedens vänstra sida, sid 890, och Julias moped stod till höger om Lisas, sid 151.
2016-01-23, 15:08
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Men jag invände mot påståendet att Lisa kunde vara bunden med att hon inte var det, och hade två motiveringar till det.

Citat:
Nja, inte om händerna är bundna. Blod på Lisas handleder tyder på det.
Citat:
Nej, hon hade inga skador på handlederna,
= Binärt tänkande.

Sen kan man ju tänka sig varianten att Nerijus tagit av repet vid händerna när hon blivit upphängd, för att han velat se henne kämpa.
Sannolikt har han ändå varit stark nog för att klara av att hantera henne utan att behöva binda hennes händer.
2016-01-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
:Ursprungligen postat av*Vresrosen

"Mycket märklig reaktion från Arne på allt som skett. Går han med skygglappar?

"Han borde vara arg över hur äckel-Nero onanerar och bajsar i ladan, lustmördar flickor, tar sig friheter och skandaliserar honom och bygden. Antagligen är det för smärtsamt för Arne att se sin egen roll i denna tragedi. Att han haft hundratals olika drängar men gillar Nero mest tyder på sällsynt dåligt omdöme.
"

Jag håller med dig - oavsett om han anser NB skyldig eller oskyldig till mord: fakta är att man hittat NBs sperma och bajs på hans arbetsplats

Att Arne som arbetsgivare accepterar detta visar vem Arne själv är

Och fruns vittnesmål...vad säger man?

Jag har mkt svårt att tänka mig NB bli frikänd pga hennes vittnesmål - men OM det skulle bli så då är hon med sina lögner personligen ansvarig för unga kvinnor som råkar hamna ivägen för NB

Vi lär oss mycket om olika människor och att likhet inför lagen, ska inte tolkas som att alla människor är lika snälla!

Det vi se är människor som ser ut att vara vanliga, men att skenet bedrar. De är primitiva, onda men ser ut som vanliga goda medborgare. De lever utåt sett vanliga liv som om det vore en inlärd ritual som de härmar. Det enda som skiljer dem från rovdjur är att de i dagens samhälle kan klä sig billigt, äta billigt och smälta in i samhället.

När man nu får inblick i hur vidriga de är, hur de lever sina liv, äter sina äckliga pannkakor och fryspizza så förstår man hur primitiva de är och varför Nero såg så hemsk ut, innan han åt sig proppmätt i fängelset.

Jag tycker Irinas vittnesmål, genom hennes arrogans och hennes känslokalla attityd till det som skett visar vad det är för folk som "godsherren" släppte in på sin egendom. Det är inget normalt med Irina, för en normal kvinna med ett barn, skulle vara lättad att bli av med en man som Nero. Att Irina inte gör som brodern och tar avstånd och håller sig långt borta är obegripligt. Det skulle inte förvåna mig, om det senare visar sig att det fanns fog för att häkta henne, men att det saknades juridiska grunder. Hon sänder ut mycket hemska vibbar, och jag skulle inte befatta mig vid något hon vidrört.

Irina bryr sig inte om att hennes man har sexualsadistiska fantasier. Eller tittar på porr. Eller aldrig tvättar sig om hon inte gnäller om det. Eller om han onanerar och skvätter sperma och bajsar inomhus. Och sen lustmördar en ung flicka. Jag kan inte tänka mig vidrigare människor, och det gör mig förbannad att det finns andra "goda medborgare", som normaliserar folk som Irina och Nero genom att framföra nonsens om DNA och bevisningen.
Senast redigerad av Vresrosen 2016-01-23 kl. 15:37.
2016-01-23, 15:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Stor tillfredsställelse över sin makt och kontroll över vad som hände.

Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Självklart, du har så rätt!

Så länge han inte avslöjat några detaljer om sin vidriga handling och så länge som han inte erkänt så känner han att han har kvar makten och kontrollen över vad som hände.
Han känner nog en ganska så stor tillfredsställelse över att ha den makten, att endast han är den som vet exakt hur det gick till. Den makten är det enda han har kvar förutom tillfredsställelsen han får av att återuppleva sin djävulska handling i fantasin.
Jag tycker att han kan få behålla sina vidriga detaljer för sig själv, han ska inte tro att nekandet ger honom någon form av makt.
Må avskummet nu få plågas av sin ångest, tvångstankar samt sjuka drifter nu när han är inlåst.
Då kan han inte göra någon annan illa.

Javisst förhåller det sig på detta sätt.

Han känner nog en mycket stor tillfredsställelse över denna makt och kontroll.

Som du så helt riktigt skriver, så är makten och tillfredsställelsen det enda han har kvar. Detta kan heller ingen ta ifrån honom. Eftersom han aldrig kommer att berätta något, så kommer han behålla sina, för oss, vidriga detaljer för sig själv.

Jag tror dock inte att NB plågas, och kommer heller inte att plågas, av någon ångest över sitt vidriga brott. Däremot kommer han att plågas av ångest över att ha haft "oturen" att ha åkt fast.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-01-23 kl. 15:38.
2016-01-23, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Men Julia verkar ganska säker på att mopeden var oskadad och skadorna på bild 890 är ju rejäla. Verkar konstigt att hon skulle ha missat det.

"Var det några skador på Lisas moped då du lämnar?
Det tror inte Julia. Julia noterade dock att styrlåset inte var låst då heller och Julia menar att
hon därför borde ha sett om det var några skador på Lisas moped."
Eftersom Lisas pappa är intresserad av motorer bör han ha sett om det var en ny skada eller om det var den gamla skadan. Jag tror inte att vi tar alltför stor risk om vi tar honom på orden. Dessutom visste han om den gamla skadan var åtgärdad.
Senast redigerad av Vierstein 2016-01-23 kl. 15:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in