2016-01-23, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror också att han skäms mycket över detta sedan hans "aktiviteter" i ladan har blivit internationellt kända. Detta hade NB med all säkerhet velat att de hade förblivit "privata".

Även om inte NB skäms över det mycket grova brott han har begått, så vet han så innerligt väl att detta är ett mycket grovt skambrott.

Att ingen vet, förutom den dömde själv, hur hela händelseförloppet gick till exakt ger också NB en stor tillfredställelse. Det är enbart HAN som har denna kännedom.

Den här "kunskapen" tillsammans med hans säkerligen bästa orgasm någonsin på kvällen den 7/6 är något som han kommer att tänka på och fantisera om medans han onanerar i sin cell under många långa år.

Han kommer att ha mycket gott om tid framöver för detta.

Med den allra största sannolikhet så måste både IR och NB ha insett att loppet är kört.

Jag har läst endel på tråden, och alla handlingar.
Det jag saknar är att folk har samtalat för lite om
hela hans psykiska status både förberedelse och anfall
och situationen under själva mordet.

Hur har hans psyke fungerat ?
Hur har hans psyke fungerat vid upphängningen ?
Och sedan hela hans sätt ifrån ladan till Martorp.?
Och det jag kan se i handlingarna är en ohygglig ilska
och en fruktansvärd aggressivitet när han tryckt in henne
i det trånga skåpet.

Hela hans handlande under hela tiden från mordet och till
hans ilska och aggressivitet i hur han hanterat kroppen vid
Martorp.

En normal person kan bli arg under normala former.
Men rent Psykologiskt anser jag att hela hans ilska och
aggressivitet är av mer sjuklig art.
Vist har man samtalat om psykopater m.m. men jag tycker
att det saknas mer djupgående samtal om hur hans psyke
har fungerat vid ett så ohyggligt mord på en ung flicka.

Det är ju en sådan ilska och aggressivitet under hela
situationen, och vad är det som utlöst ett sådant sätt.
Det verkar vara en hund begraven....varken åklagare eller
Advokat eller rätten har djupare ställt sig dessa frågor.

Man borde gå till botten med hans ohyggliga ilska och
fruktansvärda aggressivitet.
Senast redigerad av Blackshild 2016-01-23 kl. 16:24.
2016-01-23, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Var läste du detta? Det är intressant att mamman försåg honom med narkotikaklassade läkemedel.

Står inget om vad det är för tabletter, bara att hans mamma skickat tabletter pga hans magproblem. Tramadol är inte direkt bra om man har magproblem.

Citat:
Vanliga (färre än 1 av 10 användare): ökad svettning, trötthet, dåsighet, sömnighet, huvudvärk, buksmärta, muntorrhet, kräkning, förstoppning

http://www.fass.se/LIF/product?docTy...0010406000058&
2016-01-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Förklara för mig varför du försöker skapa en verklighet av något som inte finns? Var har du källan till att mopeden blivit sprayad? Är det inte så att du har en teori som du är låst vid och därefter försöker du tvinga en motsträvig verklighet att passa ihop med din teori?
Jag har aldrig påstått att mopeden blivit sprayad.
När man ser till fakta finns det ingen bevisat brottsplats, och inte heller bevis att Lisa överhuvudtaget funnits i ladan.
Därför finns det naturligtvis inga bevis hur Lisa transporterats från Blomberg till Martorp där hon hittades.
Däremot kommer sannolikt NB att bli fälld för mord i Hovrätten där det helt saknas bevis som jag ser det, för en sådan gärning.
Lisa måste ha blivit transporterat på något sätt till Martorp där hon hittades, min version är att den här svarta SUV bilen är knuten till hela mordfallet.
Den här svarta SUV bilen har varit aktiv kring cafeet vid tidpunkten när Lisa skulle åka därifrån, som är mycket misstänksamt, godsägaren som jag anser är en vis man fick misstanke mot den här SUV bilen när den åkte efter en ödslig väg, där saker som tillhört Lisa var planterat ut.
Godsägaren såg till att han fick reg. nummer på inkräktaren och rapporterade till polisen om det, men från deras sida tycks ingenting ha hänt för att kolla upp bilen och ägaren.
2016-01-23, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Fadern gör gällande att mopeden har inte körts från stället efter att Lisa parkerat den där.

Hur vet han det? Varför säger han så?

Citat:
Det medför att Lisa måste ha blivit kidnappad från mopeden när hon skulle åka iväg, därför hon borde haft hjälmen och hörlurarna på sig eftersom de hittades på rishögen.
Om hon blev kidnappad vid mopeden borde hon gjort motstånd och att någon kört en bil dit till platsen verkar långsökt med stort risktagande.

Det verkar som Lisa blev tagen i bilen framför caféet. Hon har inte behövt göra motstånd, om hon kände personen som plockde upp henne i bilen. De tog även mopeden. Det har inte tagit många sekunder.

Citat:
Det passerade också bilar förbi cafeet hela tiden när hon skulle ha åkt från platsen.
Om hon lämnade platsen frivilligt med bil borde hon tagit nyckeln från mopeden och kanske lämnat kvar hjälmen. Att hon skulle ha åkt iväg frivilligt med okända personer kan ses som osannolikt.

Precis. Det finns en hel del vittnesuppgifter av förbipasserande i fupen. Det ser ut så att hon och moppen åkte med någon eller några som hon kände. Vittnesuppgifter berättar att den här bilen hade ju förmörkade glasrutor så det inte gick se vilka och hur många som satte inne. Bilen körde mycket sakta söderut. Klockan 18:40 var en (nyfiken) förbipasserande man inne i ladan och tittade in. Han såg ingen, inga bilar, ingen moped. Senare vittnesuppgifter kan man läsa att en likadan bil åkte med fruktansvärt fart söderut mot Källby strax innan klockan 20.00.

Lisas moped fanns inte där från klockan 18.30 till 19.20 och troligtvis inte efter 19.20 heller, efter som mamman med dottern med hunden parkerade Range Rover på parkeringen och de tog en promenad. De gick längs vägen förbi den gamla spitfabriken och kom tillbaka på den södra parkeringen. De anlände till parkeringen ca klockan 19.20 och då såg de ingen moped, inga bilar, inga pesoner heller. När de åkte därifrån så det står inte i fupen, om jag minns rätt.
2016-01-23, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Hur vet han det? Varför säger han så?

Det verkar som Lisa blev tagen i bilen framför caféet. Hon har inte behövt göra motstånd, om hon kände personen som plockde upp henne i bilen. De tog även mopeden. Det har inte tagit många sekunder.

Precis. Det finns en hel del vittnesuppgifter av förbipasserande i fupen. Det ser ut så att hon och moppen åkte med någon eller några som hon kände. Vittnesuppgifter berättar att den här bilen hade ju förmörkade glasrutor så det inte gick se vilka och hur många som satte inne. Bilen körde mycket sakta söderut. Klockan 18:40 var en (nyfiken) förbipasserande man inne i ladan och tittade in. Han såg ingen, inga bilar, ingen moped. Senare vittnesuppgifter kan man läsa att en likadan bil åkte med fruktansvärt fart söderut mot Källby strax innan klockan 20.00.

Lisas moped fanns inte där från klockan 18.30 till 19.20 och troligtvis inte efter 19.20 heller, efter som mamman med dottern med hunden parkerade Range Rover på parkeringen och de tog en promenad. De gick längs vägen förbi den gamla spitfabriken och kom tillbaka på den södra parkeringen. De anlände till parkeringen ca klockan 19.20 och då såg de ingen moped, inga bilar, inga pesoner heller. När de åkte därifrån så det står inte i fupen, om jag minns rätt.
¨

Du har inte så stor koll märker jag...
Det fanns två tjejer med moped på kaféet..
Vittnena som sett en tjej på moped har sett Julia, inte Lisa.
Lisa tog dessutom vägen direkt söder om kaféet hem.
Mopeden har mest troligt aldrig lämnat platsen förrän pappan kommer och ställer den längs kaféväggen och larmet löses ut.

Personerna som gick med hunden parkerade inte på norra sidan utan södra, de har inte sett någon moped för att den stod på östra sidan av kaféet, norrut.
2016-01-23, 16:45
Medlem
Citat:
Var läste du detta? Det är intressant att mamman försåg honom med narkotikaklassade läkemedel.

Oj det var länge sedan. Minns inte...tyvärr.

Men dessa mediciner skriver svenska läkare mot värk. Oftast efter operation, ledvärk osv. Men de är inte mot magont, absolut inte. Man blir tom stoppad av de.

Jag har ätit de länge sen mot smärta och kunde jobba ändå.
2016-01-23, 16:56
Medlem
Citat:
Dessa tabletter kan också orsaka diarré inte bara förstoppning.

De är väldigt dåliga för magen. Ska vi säga så?
Lider man av IBS som antagligen är NB:s problem så hjälper det än mindre.
Ett eventuellt missbruk av Tramadol kan dock vara anledningen till hans magont och problem.
2016-01-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
¨

Du har inte så stor koll märker jag...
Det fanns två tjejer med moped på kaféet..
Vittnena som sett en tjej på moped har sett Julia, inte Lisa.
Lisa tog dessutom vägen direkt söder om kaféet hem.
Mopeden har mest troligt aldrig lämnat platsen förrän pappan kommer och ställer den längs kaféväggen och larmet löses ut.

Personerna som gick med hunden parkerade inte på norra sidan utan södra, de har inte sett någon moped för att den stod på östra sidan av kaféet, norrut.

Snälla, ta fram fupen och läs och gör din egen bedömming. Det är bäst så.

Jag vet vart Julia åkte. Jag kan väderstrecken. Hon åkte bara ett par minuter, eller fem innan Lisa.

Just det att Julia blev inte tagen, fasten hon åkte norrut, där fanns knappt inga byggnader, så betyder det att Lisa var valt som offer av någon anledning. Den där mystiska SUV:n gömde sig där i norra sidan någonstans i närheten av Julia.
2016-01-23, 17:02
Medlem
Citat:
Dessa tabletter kan också orsaka diarré inte bara förstoppning.

Jasså
2016-01-23, 17:08
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Givetvis, det är ju det som är hela grejen med att hon ska vittna.

Det är en sak som stör mig. Arne Jönssons fru Shoni tittar ut genom fönstret i biblioteket omkring 18.00 för att se om Gustav kommer. Middagen var planerad till 18.00 och han hade inte kommit. Är det inte då högst troligt att han och dottern Victoria var bjudna till denna middag? Varför kommer han då inte förrän vid 19.00 som han uppger. Att de kommer 5- 10 -15-20 minuter försent kan ju möjligtvis vara accepterat, men inte en hel timme.
Frågan till Victoria från åklagaren vilken tid de kom till farfar på Blomberg så svarar hon någon gång mellan 18-19.00. Det är ju ett väldigt brett spann, men har de tex kommit vid 18.15-18.20 så ljuger hon inte under erlagd ed.
På frågan om de åt middag på Blomberg så svarar hon, Kommer inte ihåg och även i det fallet ljuger hon heller inte. Men det bör hon absolut ha kommit ihåg om de ätit middag med farfar med fru och deras gäster eller inte. Gustav ses senare lämna Blomberg av både Irina och Nerijus strax efter sju. Denna uppgift lämnar de samstämmigt och den bör de knappast pratat ihop sig om. För vore det lögn skulle det lätt kunna avfärdas med tillstyrkan från flera vittnen som befann sig i huvudbyggnaden. Varför åker han då bara in till Blomberg och strax därefter lämnar sällskapet? Vad jag vill säga med det att det är högst troligt att Gustav och Victoria kommit betydligt tidigare än vad Gustav uppgivit. I det fallet betyder det att brodern Henrik som brytit upp från middagen tidigare än vad han uppgivit eftersom han uppger att han möter Gustav i allén. Det intygar Victoria, så det kommer hon ihåg, men alltså inte om de åt middag eller inte. De uppger att de haft problem med inbrott och stölder, så bör ju Gustav sagt att han såg en hantverkarbil utanför ladan denna söndag mitt i mot caféet och en moped stående utanför cafée byggnadens norra gavel. Henrik som enligt egen uppgift är mycket uppmärksam på just bilar som rör sig i området på grund av dessa stölder. Bör ju då reagerat på informationen. Han har ju också uppgivit att han var på väg till Andreas Eriksson i Medelplana. Vilket Andreas uppgivit att han kommit någon minut efter sju , vilket han kan bekräfta eftersom han talade i telefon när han kom och därsefter kontrollerat telefonlistan. Henrik påstår att han kom betydligt senare. Har Gustav anlänt till Blomberg betydligt tidigare och lite sena till middagen.Sannolikt för att Victoria fått köra och Gustav hade inmundigat något glas vin. Så innebär det att Henrik, har passerat caféet vid 18.20-18.30 och sedan har han en halvtimme som inte finns någon förklaring till.
Senast redigerad av Annvonplaten 2016-01-23 kl. 18:06.
2016-01-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Snälla, ta fram fupen och läs och gör din egen bedömming. Det är bäst så.

Jag vet vart Julia åkte. Jag kan väderstrecken. Hon åkte bara ett par minuter, eller fem innan Lisa.

Just det att Julia blev inte tagen, fasten hon åkte norrut, där fanns knappt inga byggnader, så betyder det att Lisa var valt som offer av någon anledning. Den där mystiska SUV:n gömde sig där i norra sidan någonstans i närheten av Julia.

Jag har inte snackat om åt vilket håll Julia åkte hem, jag sa att Lisa tog vägen söder om kaféet hem/dit.
Jag sa att vittnen som sett en tjej på moped har sett Julia, inte Lisa.
Julia blev inte tagen för att hon inte var sist kvar på platsen, inte pga vilket håll hon körde...

Mest troligt har Lisas moped aldrig lämnat den ursprungliga platsen förrän det att pappan flyttar den.
2016-01-23, 17:13
Medlem
Citat:
Ja, vi konstaterar att dessa läkemedel kan orsaka en mängd magproblem. Och aggressionsproblem om mamma inte skickar tillräckligt ofta. Finns det ingen bra magmedicin i Sverige?

Jodå Han fick medicin för sin mage när han häktades vill jag minnas. Ordentlig sådan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in