2016-01-22, 10:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Fortfarande kommer hans bil från martorp vid 19.30. Han säger han var hemma hela tiden mellan 18 och 20.

Mitt fetade: Är det bevisat? Eller baserat på vittnesutsagor? Och är det säkerställt vem som i så fall körde bilen?

Nämligen en kanske hårfin, dock väldigt viktig, skillnad.
Senast redigerad av GilGrissom82 2016-01-22 kl. 10:53.
Medlem
Mooskys avatar
Johan Ronge: – Det kom någon doktor. Jag trodde att han kom för min skull att han skulle kolla mig eftersom jag sagt att jag brukade på förhöjt blodtryck.
Vad hände?
– Jag bad henne att ta mitt blodtryck, det gjorde hon inte. Hon bara fotograferade mig. Jag hade en skrapa från en katt och det fotograferade hon.
Forgraferade hon ditt könsorgan? frågar Rönnbäck men då bryter domare Linda Hallstedt in:
– Jag förstår faktiskt inte alls vad de hä frågorna har för relevans, säger domaren.

Johan Ronge: Hur ofta pratar du och Nerijus med varandra frågar åklagaren.
– Väldigt ofta pratar vi, säger frun.
Har ni pratat om den här rättegången?
– Det är olika men huvudsakligen pratar vi om det som vi är intresserade av, avc familj och släktingar.
Men frågan var om ni pratat om rättegången?
– Jag vill inte svara på frågan. Men du personligen vet, säger frun.
Men varför vill du inte svara på frågan?
– Varför ska jag berätta vad jag och min man pratar om och bli smutskastad som jag blivit.
Du måste svara på frågan, säger domare Linda Hallstedt.
– Ja, vi har pratat, säger frun till slut.
http://www.expressen.se/gt/forsvaret...nerijus-alibi/

Så domaren måste säga ifrån den lätt utsvävande advokaten. Och frun står och ljuger friskt inför domstolen. Nåväl betyder inget hennes vittnesmål. Noll värde.
Och nu inväntar jag Brandtler.
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Fortfarande kommer hans bil från martorp vid 19.30. Han säger han var hemma hela tiden mellan 18 och 20.

Ja deras bil ja. Hon säger solglasögon hennes sambo har inte sett att den som körde hade solglasögon. Och hon flaggar för att hon är osäker vem som körde.
2016-01-22, 10:52
Medlem
KeithRichardss avatar
Irina:
Nerijus mamma skulle besöka oss den 23 juni.

Jaha, så vad är det som hindrar henne från att besöka honom nu? Han behöver nog lite support från nära och kära...

jag startade min tvättmaskin som är igång i 30 minuter.

Tack för den upplysningen! Hon hade alltså hunnit tvätta halvtimmen innan besöket på affären.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-01-22 kl. 11:00.
2016-01-22, 10:59
Medlem
Tamborinos avatar
Sorgligt att Fam Holm ska behöva genomlida ännu en dag i Rätten med totalt kaos från försvaret.
All sympati går till Lisas närstående idag.
Nu är IB tydligen handikappad också, ja om man är vrålfet, kedjeröker och ägnar mesta tiden åt dataspel så blir man nog det tillslut.
2016-01-22, 11:04
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Uppenbart att frun fått reda på från sin man och andra personer omkring vad hon ska säga för att få honom fri.
2016-01-22, 11:06
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Uppenbart att frun fått reda på från sin man och andra personer omkring vad hon ska säga för att få honom fri.

"Uppenbart" på vilket sätt? Utveckla gärna.
2016-01-22, 11:07
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Ett stort problem är att med alla dessa tolkar blir det hon säger, som att läsa en väldigt dålig översatt text. Man missar helt hur hon säger det. Och det vad jag förstår 3 tolkar inblandade.
2016-01-22, 11:08
Medlem
Tycker att hon "käftar emot" ganska mycket för att vad som är kutym i av ett rättegångsvittne? Saker som "Nu försöker ni vilseleda mig." och dylikt...

Så brukar väl man inte bete sig?
2016-01-22, 11:08
Medlem
Prinzezzans avatar
Jag har inte läst hela FUP:et (och inte hela tråden heller), så detta kanske har tagits upp tidigare. Men jag undrar om NB:s DNA hittades på Lisa Holms kläder, som hittades i rishögen.
2016-01-22, 11:09
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:

Givetvis, det är ju det som är hela grejen med att hon ska vittna.
2016-01-22, 11:10
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:

Ungefär som att två bröder kan tala om sina vittnesmål. Jag menar då GJ o HJ.
Senast redigerad av PlanBoksBok 2016-01-22 kl. 11:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in