2016-01-24, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag antar att du fortfarande inte har belägg för att NB och Lisa träffades före hennes död?

Men om han har dömts för mord så måste han väl ha träffat henne innan hon dog.
Finns det några omständigheter som talar emot att inte så var fallet
Eller har tingsrätten bedömt alltihop på ett felaktigt sätt menar du?
2016-01-24, 01:03
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det finns några möjliga skäl till att han inte skulle tala även om han vet något:

Lojalitet
Pengar
Hot
Att han är medskyldig och ändå blir fälld för mord och inget har att vinna på att berätta
En kombination av ovanstående

Mm, exakt. Låt oss bena ut det här då lite snabbt.

Lojalitet.
Han har alltså lojalitet mot något monster som han vet har mördat en helt oskyldig flicka, och som dessutom med mycket hög sannolikhet skulle kunna göra samma sak igen.
Vill du gissa på om jag köper den här teorin?

Pengar.
Mm, eller hur. Låta sig dömas för ett av de absolut värsta brott en människa kan begå, sitta av ett livstidsstraff, vara en paria för all framtid, vara det absolut värsta drägget i vårt samhälle, oändligt hatad och föraktad av hela sin omgivning. Japp, det låter jättetroligt. Hur mycket skulle han ha fått för att gå med på detta menar du?

Hot.
Den framtid han nu står inför skulle för en oskyldig människa vara värre än att dö. Att han efter allt detta som han varit med om det senaste halvåret fortfarande skulle välja att tiga för att han är hotad är lika troligt som att han skulle göra det för pengar...

Medskyldig.
Är han medskyldig så är han skyldig. Om någon annan har begått mordet och inte han så har han väl allt i världen att vinna på att berätta det.
I övrigt är det så att såvitt jag kan minnas så har allt DNA som har testats på brottsplatsen kunnat matchas mot någon, alltså finns det inga okända DNA-prover från platsen, vilket tyder på att han är ensam GM. Inget i övrigt tyder heller på att det skulle finnas ytterligare en GM, sådana spekulationer är inget annat än rena gissningslekar.
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2016-01-24 kl. 01:08.
2016-01-24, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag antar att du fortfarande inte har belägg för att NB och Lisa träffades före hennes död?

Eftersom NB mördat Lisa Holm har dom setts innan hon dog. Tyvärr är hon inte talför längre.
2016-01-24, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, bevisen säger något helt annat. Hans tvångsmässiga onanerande kan få mig att tänka på att han faktiskt stalkade henne en tid innan. Han smög och spanade i det här rummet som han tapetserat med sin sperma. Hans gulbruna sperma som ser en aning sjuk ut. Han är nog inte fullständigt frisk. Kanske har någon slags sjukdom förutom att vara skitgris då så en mer medicinsk åkomma med tanke på färgen i den här lampkupan. Och förutom det så bör han ha någon diagnos förstås. Att hans fantasier har spökat talar ju tidigare utredningar och underlag för då det gäller typen av sexmord.
Och att hans sperma hittas i närliggande rum tyder på en riktigt sjuk jävel. En som tänder på att hänga, tejpa, och döda en ung tjej. Någonstans är han ju väldigt liten. Förkrympt man med problem som med potensen. Han kanske inte riktigt fullt ut kan ha normal sex. Hade han berättat allt han fantiserat om hade vi låst in honom för gott. Jag tror inte på någon rehabilitering för sexualsadister. Det bör nog ses över den dagen han kan tänkas bli fri.
Du har rätt, det är en riktigt sjuk jävel och en förkrympt man. Sexualitet och aggression smälter samman, ökad aggression ger ökad sexuell stimulans, de när varandra till ett förlopp som ej går att styra. Han har förmodligen haft stora problem med att ha vanligt sex då han måste känna aggression och använda sig av aggressivitet för att få sexuell njutning. Jag tror inte att sådana sjuka drifter kan försvinna. Samhället måste skyddas mot en sån.
Låsa in, kasta nyckeln, typ.
Senast redigerad av blackmolly123 2016-01-24 kl. 01:11.
2016-01-24, 01:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Han har förmodligen haft stora problem med att ha vanligt sex då han måste känna aggression och använda sig aggressivitet för att få sexuell njutning. Jag tror inte att sådana sjuka drifter kan försvinna. Samhället måste skyddas mot en sån.
Låsa in, kasta nyckeln, typ.
Det är det som IB berättar om (fetat) och som jag tror är dagens sanning. Han tänder inte på normalt sex och henne som person - och fantasierna börjar dominera istället.
Han ville iscensätta det han egentligen tände på: rå, vidrig sexualsadism.
2016-01-24, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Mm, exakt. Låt oss bena ut det här då lite snabbt.

Lojalitet.
Han har alltså lojalitet mot något monster som han vet har mördat en helt oskyldig flicka, och som dessutom med mycket hög sannolikhet skulle kunna göra samma sak igen.
Vill du gissa på om jag köper den här teorin?

Pengar.
Mm, eller hur. Låta sig dömas för ett av de absolut värsta brott en människa kan begå, sitta av ett livstidsstraff, vara en paria för all framtid, vara det absolut värsta drägget i vårt samhälle, oändligt hatad och föraktad av hela sin omgivning. Japp, det låter jättetroligt. Hur mycket skulle han ha fått för att gå med på detta menar du?

Hot.
Den framtid han nu står inför skulle för en oskyldig människa vara värre än att dö. Att han efter allt detta som han varit med om det senaste halvåret fortfarande skulle välja att tiga för att han är hotad är lika troligt som att han skulle göra det för pengar...

Medskyldig.
Är han medskyldig så är han skyldig. Om någon annan har begått mordet och inte han så har han väl allt i världen att vinna på att berätta det.
I övrigt är det så att såvitt jag kan minnas så har allt DNA som har testats på brottsplatsen kunnat matchas mot någon, alltså finns det inga okända DNA-prover från platsen, vilket tyder på att han är ensam GM. Inget i övrigt tyder heller på att det skulle finnas ytterligare en GM, sådana spekulationer är inget annat än rena gissningslekar.

Pengarna skulle gå till hans fru/dotter själv skulle han
lida av en dödlig sjukdom.

Eftersom så inte är fallet så glömmer jag det.
2016-01-24, 01:31
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Varför tror du att en enig TR dömde honom till livstid då om han har "alibi som stöds av fakta"?
Otur då eller?
Man tittade inte på fakta utan gick till största delen på DNA.Men eftersom tidschemat inte håller så måste DNA ha planterats eller kontaminerats. Dessutom hade inte TR någon tillgång till rysk tolk så vittnesförhör fick avbrytas. För övrigt vilket man borde tagit större fasta på är att det också är tydligt att bevismaterial har planterats i ladan efter mordet. Varken örhänge eller handske fanns i ladan när polisen gjorde sin undersökning med bland annt spårhund.
2016-01-24, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är det som IB berättar om (fetat) och som jag tror är dagens sanning. Han tänder inte på normalt sex och henne som person - och fantasierna börjar dominera istället.
Han ville iscensätta det han egentligen tände på: rå, vidrig sexualsadism.
Ja, det verkar ju vara så att sexualiteten och aggressiviteten smälter samman så då förlorar han förmågan att känna sexuell stimulans om aggressiviteten ej finns med. Irina för honom var väl ungefär som en mamma han hade som servade honom, ingen han kunde tända på.
Han måste tillfoga skada för att finna njutning.
Hans aggressioner blir sexuellt laddade i sig, ökad aggressivitet ger ökad sexuell stimulans. Allt eskalerar, ju större skada, desto mera njutning. Att till slut få skända, plåga och döda sitt offer gav utlopp för den ultimata aggressionen och den ultimata sexuella njutningen.
Så jävla ofattbart vidrigt.
Lås in, kasta nyckeln.
2016-01-24, 01:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Man tittade inte på fakta utan gick till största delen på DNA.Men eftersom tidschemat inte håller så måste DNA ha planterats eller kontaminerats.
Tidschemat håller fint - det är rent trams som du ältar som redan varit i tråden gång efter annan.
Anser du det behövs mer tid än runt en kvart i mjölkrummet? Att dö tar några minuter, att ejakulera nån sekund.
Vad mer har du tänkt dig just där inne som tar sån tid?
2016-01-24, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Man tittade inte på fakta utan gick till största delen på DNA.Men eftersom tidschemat inte håller så måste DNA ha planterats eller kontaminerats. Dessutom hade inte TR någon tillgång till rysk tolk så vittnesförhör fick avbrytas. För övrigt vilket man borde tagit större fasta på är att det också är tydligt att bevismaterial har planterats i ladan efter mordet. Varken örhänge eller handske fanns i ladan när polisen gjorde sin undersökning med bland annt spårhund.

Du menar, på fullaste allvar, att DNA inte är fakta?

Det var inget märkligt att hinna det inom tidsfönstret alls. Läs FUP.

Det vittnesförhöret ströks. Har ingen betydelse alls vad IB säger.

Sakerna i ladan. Har ingen avgörande betydelse.

Det där med DNA, kanske du skulle fundera en gång till på.
2016-01-24, 01:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det verkar ju vara så att sexualiteten och aggressiviteten smälter samman så då förlorar han förmågan att känna sexuell stimulans om aggressiviteten ej finns med. Irina för honom var väl ungefär som en mamma han hade som servade honom, ingen han kunde tända på.
Ja, det är nog vad hon dög till, eftersom jag inte tror han förmår känna normal kärlek - dvs lika lite som normal tändning och normalt sex. Hon uppfyller ett egoistiskt syfte däremot. Dess emellan dög hon till att plågas och trakasseras när han var på fyllan. En slags ventil där skiten poppade fram med jämna mellanrum..
Senast redigerad av develi 2016-01-24 kl. 01:50.
2016-01-24, 01:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du menar, på fullaste allvar, att DNA inte är fakta?

Det var inget märkligt att hinna det inom tidsfönstret alls. Läs FUP.

Det vittnesförhöret ströks. Har ingen betydelse alls vad IB säger.

Sakerna i ladan. Har ingen avgörande betydelse.

Det där med DNA, kanske du skulle fundera en gång till på.

Fast annvonplaten påstår nu inte att DNA i sig inte är fakta utan synes mena att värdet av dessa faktum är tveksamma i det att hen håller för möjligt att de är planterade eller kontaminerade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in