2016-01-22, 19:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefanstrm
Men vad skulle du gjort då om polisen behandlar en illa och media smutskastar dig?
Skulle du huvud taget attt kryppa ut från stenen
Poliserna har fått henne att ändra sin version genom mutning eller skrämsel! Rättshaveri
Är du blåst? Du ser väl hur fan de översätter och begriper vad som är roligt?
Citat:
ÅK: – Sen kom vi till Litauen och höll förhör med dig. Det minns du?

– Jag minns hur du stod framför mig och svängde med ditt könsorgan?
– Vänta blev det rätt översättning nu?

För övrigt anser jag det är lögn hela skiten hon kommer med - påhitt och påtryckning (NBs morsa, IR) och fabler.
Senast redigerad av develi 2016-01-22 kl. 19:27.
2016-01-22, 19:25
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Du tror möjligtvis inte att han hade tänkt gömma dom bättre eller elda upp rishögen om han hade haft tillfälle att göra detta?
Likadant med snörena i gamla mjölkrummet. Hade han haft tillfälle att städa bort dem så hade han ju naturligtvis gjort det.
Nu blev ju som bekant pådraget direkt av det mer gigantiska slaget och din favvobalt fick aldrig någon möjlighet att städa.
Stressen att hinna hem till alibiförsöken gjorde att han inte hade tid på söndagskvällen att gömma sakerna bättre eller städa mer noggrant.
Har du svårt för att förstå saker och ting i din iver att helgonförklara skvättbalten.

Så nu var grejerna inte bra gömda längre? Hur ska du ha det?
Han var ju i ladan på måndagsmorgonen, varför gjorde han inget försök att städa undan snöret då? Varför försökte han inte gömma handsken?
Om han hade så otroligt bråttom hem att han inte kunde avvara 30 sekunder åt att gömma sakerna ordentligt, varför har han då inte jäktat in i huset och visat upp sig för de andra utan satt sig och rökt på verandan?
2016-01-22, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Om han hade så otroligt bråttom hem att han inte kunde avvara 30 sekunder åt att gömma sakerna ordentligt, varför har han då inte jäktat in i huset och visat upp sig för de andra utan satt sig och rökt på verandan?
Är du säker på att han suttit på trappan och rökt?
2016-01-22, 19:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Han var ju i ladan på måndagsmorgonen, varför gjorde han inget försök att städa undan snöret då? Varför försökte han inte gömma handsken?
Du tror inte det rör sig om en tillfällig förvaring i diskussionen? Då duger det givetvis inte som gömställe...
2016-01-22, 19:31
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Försvaret knappade väl in några poäng idag men tyvärr inte tillräckligt för att en friande dom ska vara inom räckhåll. Jag är besviken på att inte IR:s DNA-vittne hade mer att komma med. Artiklarna om kontaminering som postats här på tråden innehåller mer som kunnat hjälpa NB än det hon sade. Det hade behövts lite konkreta exempel på oskyldiga vars DNA hamnat på mordoffer att peka på, nu kan IR bara komma med hypotetiska resonemang som det nog blir svårt att övertyga hovrätten om.

Fast nu är det ju två gånger som ÅK antingen spelat dum eller visat att han verkligen är det när det gäller DNA. Han visade ju sin ignorans när han inte fattade att det IR ville ha fram var att metoden man använt är känsligare för kontaminering och att man måste vara extra försiktig med material som analyseras på det sättet. Detta flög nog iofs över huvudet på de flesta, inklusive ÅK. Det kan ju delvis bero på att live-rapporteringen förvanskar en del av det som sägs.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-01-22 kl. 19:44.
2016-01-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Touch-DNA är en sak - att bortförklara blod en annan. Hon gjorde det hon skulle som sakkunnigutlåtande - de förvirrade påståendena här kan hon givetvis inte stå bakom.
Hon gjorde säkert det bästa av nuvarande läge. Vi får dock inte förglömma att hon numera jobbar på ett konkurerande företag.
2016-01-22, 19:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Hon gjorde säkert det bästa av nuvarande läge. Vi får dock inte förglömma att hon numera jobbar på ett konkurerande företag.
Hon agerade utifrån ett aktiv företag och även på vissa uppdrag från NFC och svarade konkret. Att fabla iväg hade allt varit för riskabelt.
Det märktes att hon inte ville haka på vissa stigar som IR ville in på.
Du vet.. de där snårskogarna och lingonriset som alternativteoretikerna gärna vill in på.
2016-01-22, 19:35
Bannlyst
Citat:

Det var ju du som skrev att de inte var bra gömda.
Han var väl inte ensam vid ladan på måndagsmorgonen.
Hade det inte sett misstänkt ut om han han hade gått och plockat bort snörena då?
Han hade väl rännskita av alla poliser som fanns på plats och vågade inte.
Du och OY får väl fixa ett gruppsamtal med skvättbalten och ställa era frågor.
Ni lär ju ha 15-20 år på er efter dagens svammel i hovrätten.
Senast redigerad av citrusdoft 2016-01-22 kl. 19:38.
2016-01-22, 19:44
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Kan han inte skruva lite själv för omväxlings skull? Eller är godsherren för fin för praktiskt
arbete en stund eller två?

Ja, ja, han lär väl dra in ett nytt gäng med balter till trakten som inte drar så mycket kosing
att hålla sig med.

Det är en något kvistig situation han befinner sig i den gode mannen som
lever och verkar i detta överdådigt vackra Kinnekulle som ter sig som ett klassamhälle
som egentligen hör ett annat sekel till, men existerar här och nu en bra bit in på 2000-talet
vilket sticker ut onekligen.
Han har ju en svärdotter som är övertygad om att Nerijus var just den man som ville
locka henne till sin bil den där lördagen i juni, en dag före mordet på Lisa.
Och han må länge ha försökt skjuta ifrån sig tanken att en av hans anställda verkligen
skulle ha kunnat utföra denna bestialiska gärning, men ställd inför all bevisning tycker
man han borde kunna förmå ta till sig av vad som gäller och begripa att han råkat
få in riktig ohyra bland all importerad arbetskraft från öststaterna. Vilket han nog också gör nu.
Givetvis knepigt för honom. Han har inget att anmärka direkt på Nero som anställd hos
honom. Han har utfört sina arbetsuppgifter till belåtenhet och tett sig som en hygglig prick.
Det fanns ju ingen möjlighet att ana vad denne dolde av drifter inom sig och var i stånd
till på sin fritid. Bär kanske på nån liten skuldkänsla över att hade det inte varit för honom
så hade lustmördaren aldrig befunnit sig här och mordet aldrig behövt ske.

Ja, ja, nu har i vart fall han också haft sin stund i domstolen och sagt vad han hade att säga
om den snart åter igen livstidsdömde Nero.

Framöver hoppas jag att han inte nöjer sig med det utan tar beslutet att riva ner hela
skiten. Åtminstone bör den låga tillbyggnaden som rymde platsen där Lisa bragtes om
livet på det mest förfärliga sätt utplånas från jordens yta.
Det borde inte vara ett svårare beslut att fatta. Bort med eländet så fort som möjligt!

Man kan ju undra vad Adriana tycker om sin svärfar som så uppenbart tar parti för Nerijus ( tycker iaf jag att han gjorde) ger överdrivet beröm till honom med tanke på att han är utpekad som den som försökte få in henne i bilen.

Schism i familjen?
2016-01-22, 19:46
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Man kan ju undra vad Adriana tycker om sin svärfar som så uppenbart tar parti för Nerijus ( tycker iaf jag att han gjorde) ger överdrivet beröm till honom med tanke på att han är utpekad som den som försökte få in henne i bilen.

Schism i familjen?

Säkert, men kan det ha att göra med att AJ är bättre lämpad till att avgöra om Adrianas vittnesmål är trovärdigt eller inte? Han lär väl känna henne bättre än dig? Eller?
2016-01-22, 19:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Börjar du inte få lite väl svåratrad hybris nu?
Vad du dementerat betyder väl just ingenting.
Lövet verkar inte utrett, som det mesta i denna "gedigna och välgjorda" utredning.
Så det är hybris när jag förklarar vad pajasen förvanskar?
Lägg ner nu, dialogen finns i tråden, varken du eller han kommer nån vart - det framkommer tydligt vad jag ifrågasätter dvs inte ATT det sas i TR , utan VEM som sa det då det ursprungliga påståendet är fel.
Senast redigerad av develi 2016-01-22 kl. 19:57.
2016-01-22, 19:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Schism i familjen?
Verkligen. Kanske det blir splittring där med likt i Litauen?
Det är riktigt obehagligt att läsa hans superlativ om baltäcklet och hur pålitlig han är... jo, jo...
Adriana i farozon att mördas och Lisa dog på det mest vidriga sätt. Jättepålitlig..
Citat:
Hur är han som person?
- Mycket pålitlig person och jag kan, om jag skulle ge rekommendationer, ge högssta betyg. Jag har aldrig vid något tillfälle tvekat på hans ärlighet.
AB live

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in