2016-01-04, 00:37
Medlem
OY du lyssnar ju inte??.Han har haft flera dagar på sej att städa bort blod från sin bil,den beslagtogs senare.Hur svårt kan det vara att förstå att NB städat ur alla bevis i bilen??
2016-01-04, 00:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
OY om du läst fup vad skulle NB s eget blod i sin egen bil ha för värde??Det viktiga är ju att utredarna inte hittat något spår av Lisa i NB s bil och det betyder att han haft henne i plast samt städat och tvättat bort alla ev bevis...

Det betyder bara att man inte har hittat spår efter offret i den bilen, det där med plast är ett antagande, ingenting annat.

Det där med att tvätta bort blodspår tror jag inte på, googla Luminol och Bluestar, återkom sedan med en kommentar om eventuella blodspår om du känner att du har ett behov av det.
2016-01-04, 00:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är delvis det jag är ute efter. Hur kan han avsätta blod på mordplats, snören och offrets kläder men inte i sin bil, jag tycker att det är märkligt, särskilt när han har arbetat under tidspress och slarvat med det ena och det andra.
Repeterar:
# Handskar på inledningsvis inkl tejpning och arrangemang snöre runt halsen (avsätter inget DNA)
# Tar av dem, kastar dem på golvet och sölar ner (avsätter DNA på kläder, snörbitar, rör)
# Tar upp dem efteråt, sätter på handskarna och börjar plocka ihop.
# Märk väl: inget DNA på tejprullen från NB. Lägger tillbaks tejprullen, kör bilen. (avsätter inget DNA)
# Ej heller på Lisas tillhörigheter efter fyndvägen inkl. Gum.
Senast redigerad av develi 2016-01-04 kl. 00:51.
2016-01-04, 00:47
Medlem
OY han behöver inte ens ha blödit i bilen som du nu antar,och hans eventuella blod eller DNA i bilen har inget bevisvärde alls..Han kan ju ha blödit en vecka innan i bilen isåfall.

Det väsentliga är att inget DNA från lisa finns i bilen,och när en sån som Leif GW person säger att detta beror på att han lindat in henne i plast eller pressening..Lägg ner det där om hans blod i bilen för det har 0 värde...
2016-01-04, 00:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
OY han behöver inte ens ha blödit i bilen som du nu antar,och hans eventuella blod eller DNA i bilen har inget bevisvärde alls..Han kan ju ha blödit en vecka innan i bilen isåfall.

Det väsentliga är att inget DNA från lisa finns i bilen,och när en sån som Leif GW person säger att detta beror på att han lindat in henne i plast eller pressening..Lägg ner det där om hans blod i bilen för det har 0 värde...

Det har kanske inget värde för dig och ditt sätt att tänka kring fallet, men för mig har det ett värde, vänligen respektera det bara istället för att svara på mina inlägg med syftet att få mig att tycka som du, det tillför ingenting.

Jag ställer frågor, om jag inte får ett svar så är det så, då finns det ingen som vill dryfta just den saken, men det kan jag inte veta innan jag har publicerat frågan.
2016-01-04, 01:00
Medlem
OY är inte ute efter att få dej tycka som jag,men tänk logiskt.I denna exemplariskt utredning,tror du inte att utredarna hade hittat blod i bilen om det nu fanns något av värde i den??
2016-01-04, 01:17
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej NB.s blod i sin egen bil säger ingen ting. Däremot kan frånvaron av blod i NB,s bil - säga någon ting.

Vadå?
2016-01-04, 01:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Han borde rimligtvis ha sett två mopeder i så fall, eller menar du att han av en händelse såg det precis innan stängningsdags?
develis resonemang går ju ut på att NB såg mopeden på morgonen och då började planera. Låter väldigt långsökt i mina öron. Ett infall eller ren slumpmässig händelse verkar mindre långsökt.
Hade det funnits planer så borde Julia vara det mer uppenbara målet då hon brukade åka moped. Det fanns dessutom hot mot den familjen, men varför NB skulle verkställa hotet blir ju svårt att både förstå och förklara så det är även det långsökt.
Det var för svårt för dig tydligen.
Han har en plan i huvudet redan. Ett scenario, en fantasi han vill iscensätta och har bestämt sig att så ska ske men han väntar in det optimala tillfället, det optimala offret.
Han ser ett lämpligt offer - sårbart för att det är lätt att övermanna.
Det handlar sen om att offret ska vara tillgängligt:
på fel plats vid fel tidpunkt. Tillfället gör tjuven finns det ett talespråk.

Lisa var de facto tillgänglig - Julia var det inte. Adriana lyckades smita.
Varje tjej låg risigt till som hade kommit i hans väg som överensstämmer med sårbarhet, tillgänglighet/rätt tillfälle. Hade han misslyckats (igen) hade högst troligt nån annan stått på tur.
... Under rätt förutsättningar (sårbarhet, tillgänglighet) vill säga.

Edit: Glömde. När Julia åkte var de andra kvar. Dubbelkollade tiden - hon skrev ut sig 18.15, är kvar en stund på baksidan (hon uppger hon lämnar området 18.20). NB bevakar högst troligt cafét och han slår givetvis inte till när de andra är kvar/snart på väg ut. Cafédörren är inte bommad (metallregel) då J går ut. Det lär han se.
Senast redigerad av develi 2016-01-04 kl. 02:12.
2016-01-04, 02:06
Bannlyst
Citat:
OY är inte ute efter att få dej tycka som jag,men tänk logiskt.I denna exemplariskt utredning,tror du inte att utredarna hade hittat blod i bilen om det nu fanns något av värde i den??

Ursäkta...men du tänker lite fel.
Det forsade inte blod, och Lisa var instoppad i Plast och troligen liggande längst bak i bilen som sedan visade sig vara mycket rent mot hur bilen såg ut förövrigt..
2016-01-04, 07:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Ursäkta...men du tänker lite fel.
Det forsade inte blod, och Lisa var instoppad i Plast och troligen liggande längst bak i bilen som sedan visade sig vara mycket rent mot hur bilen såg ut förövrigt..
Varför troligen bak i bilen och inte i framsätet?
2016-01-04, 07:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför troligen bak i bilen och inte i framsätet?

Du tänker på plastsäcken som var över ryggstödet. Men inte sittdynan.
Bilen var skitig på alla ställen, golv var fulla med skräp.
Men..i bak var bilen otroligt ren, och det är inte normalt om man ska förvara verktyg där.
Det svar kan jag ge dig.
2016-01-04, 07:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Du tänker på plastsäcken som var över ryggstödet. Men inte sittdynan.
Bilen var skitig på alla ställen, golv var fulla med skräp.
Men..i bak var bilen otroligt ren, och det är inte normalt om man ska förvara verktyg där.
Det svar kan jag ge dig.
Plasten där bak var varken ren eller hel tycker jag, och en kropp inlindad i plast skitar inte ner, särskilt inte om emballeringen skedde på ett relativt nystädat golv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in