2016-01-04, 00:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
OY

NB S Bil beslagtogs inte förän flera dagar efter brottet så han har haft tid att städa ur ev blod och DNA bevis...

Blod kan knappt städas bort och döljas för ett test med Bluestar, påståendet stödjer jag på diskussioner i ett otal andra kriminaltrådar, sök på Bluestar.

Jag är inte intresserad av DNA:t, snarare blodspår som sådana.
2016-01-04, 00:04
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad fan undrar du för?

Har jag påstått att det skulle bevisa något?

Jag ställer en fråga, vilken nytta jag har av svaret kan jag ju behålla för mig själv ett tag. Kan du föreställa dig att andra inte måste tänka likadant som du?

Citat:
Om NB avsatte blod på mordplatsen, på offrets kläder samt på snöret, borde det inte också hittas hans blod i den bil som han påstås ha använt vid transporten av offret? Har man ens letat med Bluestar eller liknande i Sharanen?
Osedvanligt dumt argument måste jag säga. Hans blod i hans bil, och sen frågar du om man undersökt bilen? Det gör man väl alltid men man har ju inget som helst värde i hans blod i sin egen bil.

Citat:
Blod kan knappt städas bort och döljas för ett test med Bluestar, påståendet stödjer jag på diskussioner i ett otal andra kriminaltrådar, sök på Bluestar.

Jag är inte intresserad av DNA:t, snarare blodspår som sådana.

Ändå fattar du inte?
2016-01-04, 00:04
Medlem
GLÖM allt med alternativa GM nu för fan.Ett så brutalt brott går inte att plantera så mycket DNA på så kort tid och att dessutom inte avsätta ett enda spår efter sej själv är omöjligt,så lägg ner alla teorier om detta.Det är NB som är mördaren punkt slut..
2016-01-04, 00:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Håller med Develi och din tidslinje och utförande verkar mycket troligt. .
Precis så jag oxå tror det gick till..
Jag undrar varför han inte hinner på 15 minuter i mjölkrummet?
Citat:
Varför krävs mer tid än angiven om han inte ska genomföra ett samlag förutom att runka eller kanske ejakulera i byxorna?
Inte ens om han inte förberett behövs väl mer tid. Stoppat rullen/rullarna i fickan, ta ett snöre, sen skrida till verket med en kanske medvetslös Lisa vid fötterna. Efteråt är hon sagt inte intressant längre.
2016-01-04, 00:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Osedvanligt dumt argument måste jag säga. Hans blod i hans bil, och sen frågar du om man undersökt bilen? Det gör man väl alltid men man har ju inget som helst värde i hans blod i sin egen bil.

Ändå fattar du inte?

Jag har inte argumenterat.

Om man hittar blodbesudlingar i bilen så kan det säga något om hur kroppen lastades, det kan i sin tur säga något om det var en person som gjorde det eller om det sannolikt var fler än en person.

Om man kan utvinna DNA kan det i vissa fall gå att reda ut vad som hände, vem som gjorde vad och i vilken ordning, men det är du väl för dum för att förstå.
2016-01-04, 00:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnaems
Ang spekulationer om alternativ GM(AGM): Att ens transportera bort BO från ladan verkar ju isf dumt? Då blir ju NB inte "ditsatt"? Om all "plantering/kontaminering" redan är klar?
. Jag lägger till flera meter silvertejp..
2016-01-04, 00:15
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag har inte argumenterat.

Om man hittar blodbesudlingar i bilen så kan det säga något om hur kroppen lastades, det kan i sin tur säga något om det var en person som gjorde det eller om det sannolikt var fler än en person.

Om man kan utvinna DNA kan det i vissa fall gå att reda ut vad som hände, vem som gjorde vad och i vilken ordning, men det är du väl för dum för att förstå.

892- 905 LÄS! Det är snart HR och du har missat undersökningen av bilen?
2016-01-04, 00:17
Medlem
Bredvidläsning

För den som är intresserad av NB:s tid i UK och har tid att rota kan följande vara uppslagsändar till sökvägar:

http://www.cambridge-news.co.uk/Man-...ail/story.html

http://www.ely-news.co.uk/crime

http://www.elystandard.co.uk/news/su..._ely_1_4006607

http://www.wisbechstandard.co.uk/new...ears_1_3986941

http://www.citizensreportuk.org/repo...olence-uk.html
2016-01-04, 00:28
Medlem
OY om du läst fup vad skulle NB s eget blod i sin egen bil ha för värde??Det viktiga är ju att utredarna inte hittat något spår av Lisa i NB s bil och det betyder att han haft henne i plast samt städat och tvättat bort alla ev bevis...
2016-01-04, 00:28
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Nej NB.s blod i sin egen bil säger ingen ting. Däremot kan frånvaron av blod i NB,s bil - säga någon ting.
2016-01-04, 00:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
892- 905 LÄS! Det är snart HR och du har missat undersökningen av bilen?

Om du har läst FUP och lyssnat på domstolsförhandlingen så borde du förstå det där med hur människors minnen fungerar. Jag tror att du har missat något vitalt.

Jag hänger inte i den här tråden särskilt ofta nuförtiden, för mig är fallet uppklarat, just därför glömmer man vissa detaljer, men du som är påläst kan ju svara artigt istället för att raljera.

Jag har mina funderingar kring hur det kan komma sig att man hittade NB:s blod på mordplatsen, på snören och på offrets kläder men inte i eller på den bil som påstås ha använts vid flytten av kroppen. Det är i stort sett mikroskopiska besudlingar vi talar om, någonstans borde det kunna hittas sådana besudlingar i bilen som kan kopplas till gärningen tycker jag.
2016-01-04, 00:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej NB.s blod i sin egen bil säger ingen ting. Däremot kan frånvaron av blod i NB,s bil - säga någon ting.

Det är delvis det jag är ute efter. Hur kan han avsätta blod på mordplats, snören och offrets kläder men inte i sin bil, jag tycker att det är märkligt, särskilt när han har arbetat under tidspress och slarvat med det ena och det andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in