Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggedo
18:40 noteras ingen bil av PJ (pizza-Janne).
18:52 noteras bil av GJ
18:56 noteras ingen bil av HJ
Du får naturligtvis tycka vad du vill men denna tidsrymd är väldigt kort. Lägg där till att vittne (MJ) sett Lisa vid mopeden någon gång mellan 18:30 - 18:40.
För det första:
Cirkatider gällande vittnen.
Sen är det 18.37 som han med pizzan passerat ladan. Det är mer korrekt tidsangivelse utifrån ett kvitto.
Personligen tror jag han förberett allt med tanke på turerna till ladan innan. Som sexualsadist är det en planering via fantasin i sig, när hon dött är hon ointressant.
Jag har dock bakat in Pizza-Janne för din skull likt en Calzone.
18.26 sker fickringningen. Det funderas om detta är snack mellan tjejerna.
Lisa kan ha stått och hållit på med mobilen, svagt batteri kan indikera på detta. Julia uppgav hon dröjde kvar vid mopeden för att ta ett liknande exempel: "Julia tog lång tid på sig innan hon åkte iväg."
Citat:
18.31 betalas pizzan
18.37 säger han att han passerat ladan. Ingen bil nämns. NB kan cirkulera, NB kan vara på baksidan.
UTANFÖR LADAN inkl strax innanför - 5 minuter
# C:a 18.38: Bilen är på framsidan. Lisa vinkas dit.
# C:a 18.38-18.43: Slits in i ladan, hon försöker slita sig loss, tappar handske och örhänge.
STALLDELEN - 3 minuter
#C:a 18.43-18.46:Han kan ha haft kniv mot strupen och hon går själv genom stalldelen på uppmaning och hot. Att han har kniv tar jag för givet eftersom han ska skära ner henne sen.
Jag tror tillslaget går oerhört fort, att det är aggressivt/forcerat. Han tänker inte missa målet som dan innan.
MJÖLKRUMMET - c:a 15 minuter
C:a 18.46-19.00:
# Han tvingar in henne i mjölkrummet och stryper henne troligen medvetslös med snaran runt halsen direkt (tar nån minut i anspråk,medvetslös inom 20 sek)
# Han kan ha arrangerat snöre innan, hänger upp henne, tejpar. Drar ner kläderna.
# Efteråt är han helt ointresserad och ska snabbt därifrån. Skär ner henne, rafsar ihop sakerna.
[i]Här vill jag återigen fråga: Varför krävs mer tid än angiven om han inte ska genomföra ett samlag förutom att runka eller kanske ejakulera i byxorna?
Runt kl 19 sker vittnesiakttagelser. Märk väl att vittnestiderna inte är helt fastställda.
# GJ ser bilen framför ladan, möter sen sin bror i allén som han talar med några minuter.
Ungefär 5 min efter GJ passerat finns ingen bil då HJ åker förbi.
EFTERFÖRLOPP LADAN - 5 minuter
C:a 19-19.05
# Han hämtar bilen och kör till baksidan. Han bär ut henne i bilen, plast ligger troligen utlagt bak på golvet i bilen, han kan även vira in henne i slaktrummet.
FYNDVÄGEN - 5 minuter
C:a 19.05-19.10
# förstör mobilen, kastar ut tillhörigheter.
Totala restiden Café-fyndvägen-Martorp är 5 min.
C:a 19-19.15 ses han komma i hög hastighet ut på länsvägen mot Martorp av två vittnen.
Jag tror inte ens han behöver 10 min efteråt, så han hinner även skita ..
MARTORP - 15 minuter
C:a 19.10-19.25
# Lyfter in Lisa i boden, arrangerar kläder. Kastar jacka, hjälm och hörlurar.
C:a 19.30 ses han komma i hög hastighet från Martorphållet av två vittnen nära bostaden.
# C:a 19.30 NB tar troligen ett bloss. IB uppger att hon upptäcker hon ute på trappan då han kommit hem.
# 19.35 Skype med morsan.