2015-11-19, 19:20
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Nej det gör den inte. Den når ut på den större vägen en bit ifrån Martorp, inte direkt till.
Javisst, hundra meter från Martorp. Ska jag behöva visa på Google maps?
2015-11-19, 19:21
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Min idé är att han hade planerat att stoppa henne där. Han visste att hon skulle åka den vägen och att hon då skulle vara ensam. Kanske låg han halvt i diket till synes medvetslös? När Lisa stannade till ströp han henne och gömde henne buskarna t.h. på bilden, körde tillbaka mopeden, hämtade sin bil med inplastat lastutrymme och la kroppen där.

Utan minsta tvivel så ströps/hängdes hon med hjälmen på.

Lisa lämnade aldrig området på moped. Inte heller mopeden lämnade området. Hon lurades iväg från den precis när hon skulle åka.
2015-11-19, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Finns mycket som inte tycks stämma i denna utredning.

Som varför kroppen överhuvudtaget flyttas när ett uppenbart sexbrott inte ens försöker döljas...

Hade ju varit hur lätt som helst för gärningsmannen att efteråt köra över offret med sin bil och fått det att likna en smitningsolycka istället. Inget sexuellt har ju skett... Brottsplatsen hade flyttats. Brottet hade fått en helt annan rubricering... Prioritet.

Känns onekligen som om någon verkligen vinn lagt sig om att komplicera utredningen.

Lämnar dock detta forum och går över till det andra som frågasätter istället för att svälja med hull och hår.

Har inget att hämta här.

Vi borde lista alla glapp i utredningen. Kronologiskt.

Vet du förresten varför delar av obduktionsprotokollet är sekretesbelagts? Var hon gravid? Var det därför kroppen försvann några dagar?

Intressanta frågor.
LH undersöktes inte officiellt gynekologiskt. Undrar varför.
2015-11-19, 19:22
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Javisst, hundra meter från Martorp. Ska jag behöva visa på Google maps?

Nej jag bor här och vet hur det ser ut, men jag hade ingen aning om den vägen.
2015-11-19, 19:24
Medlem
Citat:
Lisa lämnade aldrig området på moped. Inte heller mopeden lämnade området. Hon lurades iväg från den precis när hon skulle åka.

Det vet du inte. Mopeden undersöktes först sex veckor senare. Däcken undersöktes inte. Inte bensintanken. Undersökningen var hafsigt gjord.
Inte heller Lisas skor undersöktes.

LJ borde svara på varför det dröjde så länge.
2015-11-19, 19:25
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Du påstår det, men sökhunden fann inga utgående spår och en bekant till caféägarinnan såg Lisa åka söderut ungefär 18:30.
2015-11-19, 19:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är förbannat barnsligt och rent ut sagt småsint att hålla på som LJ gör just nu, han har gjort ett förbannat bra jobb, hållit sin utredning ren från läckor, naglat fast NB vid brottet, då behöver man inte att hålla på att förnedra sitt byte längre, han vann och borde nöja sig med det.

Jag undrar om inte det beror på den kritik som LGWP framförde mot honom och de som utredde brottet i början på utredningen, det var väl omdömen som "bondsnut" och "inkompetent" som var de vanligaste omdömen som LGWP gav om honom, nu vill tråkigt nog LJ njuta av sin "seger" och gör det med uttalanden i massmedia som han skulle avstå från.

Synd att ett så pass bra jobb ska solkas av en sådan sak, han borde hålla sig för god för sådant trams.

Har breven gått igenom Tingsrätten för att lämnas till häktet är det allmän handling och då inget skvaller. Skvaller kan jag inte se att det handlar om utan om hot. Hot ser man hårt på oavsett vem det handlar om, men kanske speciellt då det handlar om en dömd.

Ja, det finns inte många anstalter att sätta den här typen på, så det behöver man inte vara pratglad för att inse. Alltså i någon av bunkrarna med andra likasinnade.
Dessutom tror jag en del anser att han kan ha det eftersom han då mördat en ung tjej på 17 år för att han saknar spärr vad det gäller sina sexuella perversioner. Han sitter inte säkert oavsett om han hamnar på bunkern eller någon annanstans. Han anses vara lägst stående inom den interna hierarki som anstalterna har.

Det här mordet är uppmärksammat med stort allmänt intresse, och det ska alltså informeras till allmänheten om vad det handlar om både innan domstol och efter domslut. Fortsättning lär följa ett bra tag framöver.
2015-11-19, 19:26
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om man har svårt att hålla tiden kör man närmaste vägen, det gäller både bakfulla sexualsadister och andra.
Det är en aspekt; en annan är att han visste att AJ hade besök av många gäster denna kväll; han ville inte riskera onödiga vittnen genom att passera bostaden (AB/IB kunde t.ex. ha suttit på stentrappan och rökt...).
2015-11-19, 19:26
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om man har svårt att hålla tiden kör man närmaste vägen, det gäller både bakfulla sexualsadister och andra.

Rent allmänt: alla som äger ett körkort har i stressiga situationer varit med om att köra "fel väg". Det är inte på något sätt givet att ta den närmaste vägen. Och ville han ge intryck av att ha befunnit sig hos G*stav och fönsterblecket kan han ha valt att svänga upp mot Blomberg efter att ha dumpat alla prylar utom två, utefter vägen.
2015-11-19, 19:27
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Du påstår det, men sökhunden fann inga utgående spår och en bekant till caféägarinnan såg Lisa åka söderut ungefär 18:30.

Det där ett falskt påstående. Var är bevisningen för att det var Lisa?
2015-11-19, 19:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Intressanta observationer som går väl ihop med sidan 439

Man brukar inte lukta sprit av alkohol..
Och mitt på blanka fredagseftermiddagen... Periodare..?
2015-11-19, 19:28
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jodå, för alternativstollarna är allt möjligt. Vad skulle anledningen vara att köra tillbaka mopeden? Saknar all logik. Som NB som person gör iofsig.
Logiken är att mordet var planerat. Detta var den plats dit hon garanterat skulle komma och komma ensam. Ingen kunde veta vilka som Lisa skulle vara i sällskap med när hon skulle åka iväg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in