Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Det är förbannat barnsligt och rent ut sagt småsint att hålla på som LJ gör just nu, han har gjort ett förbannat bra jobb, hållit sin utredning ren från läckor, naglat fast NB vid brottet, då behöver man inte att hålla på att förnedra sitt byte längre, han vann och borde nöja sig med det.
Jag undrar om inte det beror på den kritik som LGWP framförde mot honom och de som utredde brottet i början på utredningen, det var väl omdömen som "bondsnut" och "inkompetent" som var de vanligaste omdömen som LGWP gav om honom, nu vill tråkigt nog LJ njuta av sin "seger" och gör det med uttalanden i massmedia som han skulle avstå från.
Synd att ett så pass bra jobb ska solkas av en sådan sak, han borde hålla sig för god för sådant trams.
Har breven gått igenom Tingsrätten för att lämnas till häktet är det
allmän handling och då inget skvaller. Skvaller kan jag inte se att det handlar om utan om
hot. Hot ser man hårt på oavsett vem det handlar om, men kanske speciellt då det handlar om en dömd.
Ja, det finns inte många anstalter att sätta den här typen på, så det behöver man inte vara pratglad för att inse. Alltså i någon av bunkrarna med andra likasinnade.
Dessutom tror jag en del anser att han kan ha det eftersom han då mördat en ung tjej på 17 år för att han saknar spärr vad det gäller sina sexuella perversioner. Han sitter inte säkert oavsett om han hamnar på bunkern eller någon annanstans. Han anses vara lägst stående inom den interna hierarki som anstalterna har.
Det här mordet är uppmärksammat med stort allmänt intresse, och det ska alltså informeras till allmänheten om vad det handlar om både innan domstol och efter domslut. Fortsättning lär följa ett bra tag framöver.