2016-01-24, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Var är skärpet förresten?

Livremmen satt i offrets byxor. Så naturligtvis har den följt med dessa till NFC.
Kan du inte läsa innantill? Om det inte finns DNA-spår på livremmen berodde det
på att han fortfarande hade handskarna på sig när lossade på livremmen.
Klart som korvspad om man tänker efter lite....
Senast redigerad av blygtjej 2016-01-24 kl. 16:25.
2016-01-24, 16:14
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Det är ingen som påstått något sådant heller.
Du verkar inte ha läst i tråden. Hängt framför TV:en för mycket?

Kläderna med de sporadiska spåren fanns i Skövde.

De fanns på NFC i Linköping.
2016-01-24, 16:15
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blygtjej
Det enda du gör är att hävda att man INTE kan bevisa att han är mördaren.
DNA-spåren duger fint som bevis tillsammans med stödbevisningen, för att visa att NB var den som bragte Lisa om livet. Orealistiska hypoteser räknas inte i rättegångar.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-01-24 kl. 16:22.
2016-01-24, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Fagra, hur kan du vara så säker på att denne person inte är inblandad? Kan du vara snäll och motivera? Jag tycker att denne person är mycket intressant då han är den ende som syns runt ladan och caféet just vid det klockslag som Lisas fickringning sker och hon talar med någon.
Antingen är han mördaren eller så är han ett nyckelvittne, varför är han inte hörd??
Jag anser att ladan var ingen brottsplats och att Lisa aldrig varit inne i ladan. Min uppfattning är att hon åkte med mopeden från platsen och hon blev kidnappad, och brottsplatsen fanns på ett helt annat ställe. När hon åkte iväg hade hon sannolikt hjälmen på sig och hörlurarna isatta.
Den här svarta SUV bilen som många har sett i närheten av cafeet innan stängningsdags, borde varit mycket intressant att finna ut, det finns en stor sannolikhet att där finns en inblandning i mordet på Lisa.
Men eftersom utredningen har påstått att det var NB som kom ut från ladan borde de undersökt om det verkligen var han, men allting tyder på att det var inte NB, och eftersom personen inte hört av sig till polisen kan det antas att han var inte ren.
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Skribenter har varit inne på detta förut. "Hägningsrummet" sitter inte ihop med "runkrummet". Med den snäva tidsram som det föreslagna förloppet har så passar den inte in. NB skulle då behöva gå tillbaka med kupan, ut och runt knuten och in i en anna byggnad och lägga den där. När gör han det i det fantasifulla sexualsadistiska hägningsscenariot?

Källa/Bilder på utbyggnaden som visar att det inte går snabbt och smidigt att gå där inne mellan röret i väggen och där lampkupan låg i handfatet!!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
I det här fallet fanns inget DNA taget från obduktion. Dessutom står det att kroppar som tidigare legat på obduktionsbordet kan maskera DNA från den riktiga mördaren. I så fall till förmån för mördaren att man inte hittat hans DNA.

Har du läst hela artikel?
2016-01-24, 16:19
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag förstår att många inte vill tänka tanken men det är möjligt med hot.
Världen är inte så snäll som vi vill tro här i Sverige.
Ett tänkbart hot vore exempelvis att en dotter eller mor hemma i Litauen helt enkelt försvinner, jag tror att det är fullt möjligt med de rätta kontakterna och en summa pengar, tyvärr.
NB är kanske osäker på om det litauiska rättsväsendet skulle kunna stötta honom vid ett sådant hot. Kom ihåg att med pengar kan man köpa allt, särskilt i länder med högre grad av korruption och mindre rättssäkerhet.

Haha, skojar du? Ni som tror att DNA är planterat av polis måste ju tro att Sverige är oerhört korrumperat och rättsosäkert
2016-01-24, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När NB sitter ensam på trappen och ser Gustav komma med sin vita Audi och kör in på herrgården ca 19.00, det kunde väl inte NB veta om han inte satt därpå trappen, han visste också att Gustav hade en blå skjorta med vit krage.
Gustav och dottern stannar en kort stund i herrgården och åker hem sedan. När de åker hem försöker NB stoppa Gustav men han håller upp handen och kör förbi.
Förhörsledarna kan mycket lätt kontrollera om uppgifterna överensstämmer vad Irina och NB säger, därför är det omöjligt att komma med lögner, sådant skulle upptäckas omedelbart.
Att Gustav och dottern tappar helt minnet den kvällen är en gåta, men det kan inte förändra att Gustav och dottern kom till herrgården och sedan åkte därifrån.

Det är ingen gåta det har nämligen aldrig hänt. Ingen av personerna har bekräftat N lögn. Om du vill ha ett svar från mig så ska du veta att jag numera är övertygad om att Irina medvetet skyddar Lisa Holms mördare. Irina har serverat sin man dom uppgifterna vilket i sig inte är värda någonting eftersom dom fortfarande står som obekräftade i förhör med dom utpekade. Irina och hennes älskade N hade en hel natt att prata ihop sig.
2016-01-24, 16:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
DNA-spåren duger fint som bevis, tillsammans med stödbevisningen, för att visa att NB var den som bragte Lisa om livet. Orealistiska hypoteser går bort i rättegångar.
Hur bevisar DNA-spåren, tillsammans med stödbevisningen, mord och inte bara brott mot griftefriden?
2016-01-24, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Egentligen hittade man spår från 3 personer ur samma familj. Broderns DNA på den tejprulle som använts på Lisa. Personen ( N ) måste ha känt till platsen väl och vetat var han skulle hitta tejpen som om jag nu minns rätt var tillbakalagd på rätt plats.
Bra tänkt! Fyller på med några ytterligare saker förutom tejprullen utan att behöva hamna i kan-träsket:
Hatar NB och vill sätta dit honom.
Känner till omgivningarna och vägen över fältet. Känner till byssjan. En obekant skulle aldrig välja denna väg på vinst och förlust med Lisa i lasten utan att veta var man hamnade i slutändan.
Har varit i kontakt med IB (DNA)
Skicklig till den grad att ha lyckats med mordet utan att ha lämnat något spår efter sig och utan att bli iakttagen under Martorpresan.
Finns säkert många andra saker som man kan fylla listan på med.
Det kan inte finnas massor med alternativa gärningsmän som uppfyller villkoren.
Senast redigerad av Vierstein 2016-01-24 kl. 16:26.
2016-01-24, 16:25
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När NB sitter ensam på trappen och ser Gustav komma med sin vita Audi och kör in på herrgården ca 19.00, det kunde väl inte NB veta om han inte satt därpå trappen, han visste också att Gustav hade en blå skjorta med vit krage.
Gustav och dottern stannar en kort stund i herrgården och åker hem sedan. När de åker hem försöker NB stoppa Gustav men han håller upp handen och kör förbi.
Förhörsledarna kan mycket lätt kontrollera om uppgifterna överensstämmer vad Irina och NB säger, därför är det omöjligt att komma med lögner, sådant skulle upptäckas omedelbart.
Att Gustav och dottern tappar helt minnet den kvällen är en gåta, men det kan inte förändra att Gustav och dottern kom till herrgården och sedan åkte därifrån.

Jag har gett dig svar på det! LÄS!!!

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-01-24, 16:28
Medlem
Citat:
Det var inte var jag frågade. Alltså efter din åsikt. Den vet vi. Den godtar allt.
Jag frågade varför valet föll på en sexualbrottsadvokat istället för på ett målsägandebiträde.
Jag frågade också varför Tore Brandtler 67 år gammal hoppar in som just målsägandebiträde.

Pengar? Knappast. Uppmärksamhet? Kanske. Något annat? Troligen.

Läs vad jag skriver istället. Familjen valde honom. Han valde familjen.

EDIT. Att han dessutom är insatt i sexualbrott kan endast varit en fördel med tanke på brottets sexualsadistiska karaktär.
Senast redigerad av Remark 2016-01-24 kl. 16:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in