2016-01-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Men
1) Choni har sagt att det snarare är 18.15 hon sett dom sitta på trappen.
Och 2) han ser Gustav komma i bil som bör vara i tid 18.30-18.45. och
3) han ser honom Lämna Blomberg ca 19.10.
4) Han skypar med sin mor19.38.
Åker till handlaren och är där 20.05. Hur får du då ihop det?

Det går en galen mördare lös.
1) Exakt referens till FUP !
2) Så han ger sig själv alibi ?
3) "
4) "

Hur får du då ihop det?
2016-01-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Ändå har dessa båda samma DNA, vad kan det bero på?

Hur vet du det?
Källa tack!
2016-01-24, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Det kan inte vara Billy batongen Bertilsson han kör om? han har en suv och körde väldigt sakta.

Var här du läst det? Källa, tack!
2016-01-24, 20:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis, tvättmaskinen med NBs smutsiga byxor kör igång ca 19.30!!!

Ja och vad f-n är det för en jäkla tvättmaskin med ett 30-min tvättprogram?! Ylle?? Fintvätt? Knappast. Hans skitiga byxor.
Inga av de hemtvättmaskiner jag ägt eller tvättat i har haft så pass korta tvättprogram. Ännu en lögn från IB.
2016-01-24, 20:56
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Dna testade man på lördagen den man som stoppade Adriana och på söndagen mannen med rufsiga håret?

Det beror väl på hur man ser på saken, det är rätt troligt att det var samme man.
2016-01-24, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Vilken otur för Lars!
Obehaglig kommentar!
Tänk istället att det är en himla tur att kanske inga fler kvinnor drabbats av sexualsadistiske mördaren Nerijus. Men än vet vi inte.
2016-01-24, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Var här du läst det? Källa, tack!

Vittnet Magnus ett antal inlägg upp.
2016-01-24, 21:03
Medlem
Det var en dålig tvättmaskin du har.
Jag har två extra program , varav ett "Quick" på just 30 minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja och vad f-n är det för en jäkla tvättmaskin med ett 30-min tvättprogram?! Ylle?? Fintvätt? Knappast. Hans skitiga byxor.
Inga av de hemtvättmaskiner jag ägt eller tvättat i har haft så pass korta tvättprogram. Ännu en lögn från IB.
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi lär oss mycket om olika människor och att likhet inför lagen, ska inte tolkas som att alla människor är lika snälla!

Det vi se är människor som ser ut att vara vanliga, men att skenet bedrar. De är primitiva, onda men ser ut som vanliga goda medborgare. De lever utåt sett vanliga liv som om det vore en inlärd ritual som de härmar. Det enda som skiljer dem från rovdjur är att de i dagens samhälle kan klä sig billigt, äta billigt och smälta in i samhället.

När man nu får inblick i hur vidriga de är, hur de lever sina liv, äter sina äckliga pannkakor och fryspizza så förstår man hur primitiva de är och varför Nero såg så hemsk ut, innan han åt sig proppmätt i fängelset.

Jag tycker Irinas vittnesmål, genom hennes arrogans och hennes känslokalla attityd till det som skett visar vad det är för folk som "godsherren" släppte in på sin egendom. Det är inget normalt med Irina, för en normal kvinna med ett barn, skulle vara lättad att bli av med en man som Nero. Att Irina inte gör som brodern och tar avstånd och håller sig långt borta är obegripligt. Det skulle inte förvåna mig, om det senare visar sig att det fanns fog för att häkta henne, men att det saknades juridiska grunder. Hon sänder ut mycket hemska vibbar, och jag skulle inte befatta mig vid något hon vidrört.

Irina bryr sig inte om att hennes man har sexualsadistiska fantasier. Eller tittar på porr. Eller aldrig tvättar sig om hon inte gnäller om det. Eller om han onanerar och skvätter sperma och bajsar inomhus. Och sen lustmördar en ung flicka. Jag kan inte tänka mig vidrigare människor, och det gör mig förbannad att det finns andra "goda medborgare", som normaliserar folk som Irina och Nero genom att framföra nonsens om DNA och bevisningen.
Jag skulle inte tro hon bryr sig särskilt, nej.
Hon omnämnde Lisa som "liket" vid ett tillfälle under fredagsförmiddagens förhör och
det är ganska avslöjande.

Hon har nu gjort sitt val. Hon väljer inte bort ondskan, hon väljer istället att sluta upp vid
dess sida och det får hon nu leva med. Hon ljög under den ed som man påtvingade henne
borta i Litauen innan hon fick framträda med sina väl inrepeterade fabler. Det kan få
sina rättsliga konsekvenser för henne möjligen.
Hon framstår icke i någon bra dager direkt och frågan är om hon inte kom undan
lindrigare än vad hon förtjänade. Hon var ju ett bra tag föremål för misstankar om
skyddande av brottsling och satt häktad därav och man kan nog inte utesluta när
allt kommer omkring att det verkligen funnits ett sånt skyddande också, fast detta går ju
i så fall omöjligen att leda i bevis. Men med tanke på hur hon nu aktivt ingriper för
sin flickmördande makes räkning genom sitt videolänkförmedlade vittnesmål så är
det nog inte alldeles åt helvete för långsökt att så skett.
Citat:
Jag kan inte tänka mig vidrigare människor[b], och det gör mig förbannad att det finns andra "goda medborgare", som normaliserar folk som Irina och Nero genom att framföra nonsens om DNA och bevisningen[/B
Nero och Irina förtjänar verkligen varandra. Precis som Nero förtjänar den advokat han fick
sig tilldelad. Alla tre har ett väldigt lättsinnigt förhållande till sanningen om man uttrycker
det så. Två av dem är katoliker tydligen men det går visst bra att ljuga obesvärat ändå.

Sen: Det finns folk till allt uppenbarligen, bästa Vresrosen. (Alltid lika läsvärd. )
Gemensamt för alla de som här känt det påkallat att rycka ut till flickmördarens
undsättning är att det sällan eller aldrig uppehålls något närmare vid själva offret
och vad hon fick utstå av fasor och lidanden.
Kränka henne vidare går an genom att göra gällande att hon inte blivit mördad alls.
Det räckte inte med det tydligen som drabbade henne. Det fortsätts göras illa.
Och pappan får inte heller vara ifred från attacker. Senast rörde det sig om att han
hanterat dotterns moped för ett ögonblick och det var visst en fruktansvärd synd blott detta.

Att ömka en gärningsman, fullständigt överbevisad om sin jävla skuld, det ter sig
angeläget tydligen. Och inte mindre angeläget synes det vara att förminska själva
mordet. Göra det till nåt annat än det var.

Det är en sjuk värld vi lever i. Det märks inte minst via ett par besök i den här tråden.
Senast redigerad av Grandioso 2016-01-24 kl. 21:53.
Moderator
OYs avatar
Citat:

30 grader, snabbtvätt -->28 minuter, finns på min maskin i alla fall.

Glöm inte att byxorna var dammiga.
Medlem
Citat:

Min tvättmaskin har 30 min program.
2016-01-24, 21:11
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Har du ens läst förhören i fupen?
Niklas Lindström säger följande den 22 juni:

och vi har möjlighet och göra dom här analyserna och det pågår, men det tar tid och jag kan va
ärlig mot dig och säga vi har inga såna svar just nu men vi, men vi kommer få/

Hur vet han det redan då?

Han säger också följande
vi har tid och leta och vi kommer leta tills vi hittar,

(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd)

Han har förmodligen fått lite muntliga besked + att det tar tid att för NFC att noggrant granska 130 föremål/spår.

Edit: Om det är nåt spännande/avvikande brukar lab ringa.
Senast redigerad av hasselmuz 2016-01-24 kl. 22:08. Anledning: tillägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in