Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Vi lär oss mycket om olika människor och att likhet inför lagen, ska inte tolkas som att alla människor är lika snälla!
Det vi se är människor som ser ut att vara vanliga, men att skenet bedrar. De är primitiva, onda men ser ut som vanliga goda medborgare. De lever utåt sett vanliga liv som om det vore en inlärd ritual som de härmar. Det enda som skiljer dem från rovdjur är att de i dagens samhälle kan klä sig billigt, äta billigt och smälta in i samhället.
När man nu får inblick i hur vidriga de är, hur de lever sina liv, äter sina äckliga pannkakor och fryspizza så förstår man hur primitiva de är och varför Nero såg så hemsk ut, innan han åt sig proppmätt i fängelset.
Jag tycker Irinas vittnesmål, genom hennes arrogans och hennes känslokalla attityd till det som skett visar vad det är för folk som "godsherren" släppte in på sin egendom. Det är inget normalt med Irina, för en normal kvinna med ett barn, skulle vara lättad att bli av med en man som Nero. Att Irina inte gör som brodern och tar avstånd och håller sig långt borta är obegripligt. Det skulle inte förvåna mig, om det senare visar sig att det fanns fog för att häkta henne, men att det saknades juridiska grunder. Hon sänder ut mycket hemska vibbar, och jag skulle inte befatta mig vid något hon vidrört.
Irina bryr sig inte om att hennes man har sexualsadistiska fantasier. Eller tittar på porr. Eller aldrig tvättar sig om hon inte gnäller om det. Eller om han onanerar och skvätter sperma och bajsar inomhus. Och sen lustmördar en ung flicka. Jag kan inte tänka mig vidrigare människor, och det gör mig förbannad att det finns andra "goda medborgare", som normaliserar folk som Irina och Nero genom att framföra nonsens om DNA och bevisningen.
Jag skulle inte tro hon bryr sig särskilt, nej.
Hon omnämnde Lisa som "liket" vid ett tillfälle under fredagsförmiddagens förhör och
det är ganska avslöjande.
Hon har nu gjort sitt val. Hon väljer inte bort ondskan, hon väljer istället att sluta upp vid
dess sida och det får hon nu leva med. Hon ljög under den ed som man påtvingade henne
borta i Litauen innan hon fick framträda med sina väl inrepeterade fabler. Det kan få
sina rättsliga konsekvenser för henne möjligen.
Hon framstår icke i någon bra dager direkt och frågan är om hon inte kom undan
lindrigare än vad hon förtjänade. Hon var ju ett bra tag föremål för misstankar om
skyddande av brottsling och satt häktad därav och man kan nog inte utesluta när
allt kommer omkring att det verkligen funnits ett sånt skyddande också, fast detta går ju
i så fall omöjligen att leda i bevis. Men med tanke på hur hon nu aktivt ingriper för
sin flickmördande makes räkning genom sitt videolänkförmedlade vittnesmål så är
det nog inte alldeles åt helvete för långsökt att så skett.
Citat:
Jag kan inte tänka mig vidrigare människor[b], och det gör mig förbannad att det finns andra "goda medborgare", som normaliserar folk som Irina och Nero genom att framföra nonsens om DNA och bevisningen[/B
Nero och Irina förtjänar verkligen varandra. Precis som Nero förtjänar den advokat han fick
sig tilldelad. Alla tre har ett väldigt lättsinnigt förhållande till sanningen om man uttrycker
det så. Två av dem är katoliker tydligen men det går visst bra att ljuga obesvärat ändå.
Sen: Det finns folk till allt uppenbarligen, bästa
Vresrosen. (Alltid lika läsvärd.
![Yes](https://static.flashback.org/img/smilies2/yes.gif)
)
Gemensamt för alla de som här känt det påkallat att rycka ut till flickmördarens
undsättning är att det sällan eller aldrig uppehålls något närmare vid själva offret
och vad hon fick utstå av fasor och lidanden.
Kränka henne vidare går an genom att göra gällande att hon inte blivit mördad alls.
Det räckte inte med det tydligen som drabbade henne. Det fortsätts göras illa.
Och pappan får inte heller vara ifred från attacker. Senast rörde det sig om att han
hanterat dotterns moped för ett ögonblick och det var visst en fruktansvärd synd blott detta.
Att ömka en gärningsman, fullständigt överbevisad om sin jävla skuld, det ter sig
angeläget tydligen. Och inte mindre angeläget synes det vara att förminska själva
mordet. Göra det till nåt annat än det var.
Det är en sjuk värld vi lever i. Det märks inte minst via ett par besök i den här tråden.