Håller med.
Åklagarens story är för absurd för att vara sann.
Förstår inte att folk tror på denna story.
Det är den viktigaste orsaken till att jag är skeptisk till utredningen.
Jag skulle vilja förstå åtminstone något av händelseförloppet och just nu anser jag att vi vet väldigt lite om vad som hände Lisa.
Just därför anser jag att advokaten har rätt, man borde undersöka Byssjan, man borde undersöka fynd noggrannare efter fingeravtryck mm. Man borde undersöka det ljusa håret av huvudtyp på DNA.
Rättssäkerhet handlar inte bara om att lyckas få en person dömd, man bör också ta reda på mer om orsak och händelseförlopp och se om det finns en medgärningsman, eller alternativ GM.
I detta fall har man av någon anledning helt inriktat sig på litauerna.
Det skulle kunna vara tunnelseende, brådska och slarv som ligger bakom detta.
Jag är dock orolig för att det kan finnas någon mer orsak.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggedo
Det tighta tidsschemat gäller ÅKs version. Jag anser att det är orimligt tight om motivet är det som hävdas.
Det är väl helt uppenbart, precis som i Ida-fallet, att skulle det handla om att det gått till enligt ÅK hypotes så handlar det om en rejält störd person. Att på så kort tid genomföra det som föreslagits (ett sexualsadistiskt mord genom hägning, tejpning och blottning) för sin sexuella njutning ÄR rejält stört, och ovanligt. Har det någonsin hänt tidigare i Sveriges historia?
Konstigt nog så hävdar både ÅK och MB att NB inte är en rejält störd person. Han har bara en liten läggning som tar sitt uttryck i att han hänger, tejpar och blottar unga flickor en kort stund på snöndagkvällarna. Inte stört alls. Hur tänker man här?
Om motivet, tidsrymden eller bevisen vore annorlunda kanske det gick bättre att passa in NB med brottet. Jag säger inte, och har aldrig sagt, att NB inte är GM men det passar dåligt med det vi vet om han än så länge.