2016-02-02, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Förut skyllde hon i första hand på polisskräck, sen hotad, sen var det hjärtsjuk, sen sonen - och nu slutligen utreseförbud?
Hur mycket jiddrande får det vara? Sen så var det detta med trovärdighet då. Den där bibeln det svamlas om den verkar få utstå mycket vid handpåläggning.
Sverige:

Det handlar om att offra en sketen dag och få ersättning för utlägg av omkostnader.

Kan hon ha haft ett annat skäl?

Jo jag vet, jag har lite svårt att släppa hennes DNA på Lisas trosor.
2016-02-02, 09:25
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Kan det vara så att det är NB hon är rädd för? Självklart fattar hon vad han har gjort även om hon inte vill erkänna det ens för sig själv. Hur skulle man själv reagera om partnern plötsligt visade en sådan sida? Det kan faan inte vara lätt.

Visst, IB har vetat att hennes man är en mördare sedan Juni förra året.
Frågan är hur mycket press /hot hon utsatts för innan HR av familjen B.
Skulle inte förvåna mig om NB hotat henne till livet själv eller genom andra.
IB är troligtvis lika glad som vi andra när nu fanskapet ska låsas in på livstid.
2016-02-02, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Visst, IB har vetat att hennes man är en mördare sedan Juni förra året.
Frågan är hur mycket press /hot hon utsatts för innan HR av familjen B.
Skulle inte förvåna mig om NB hotat henne till livet själv eller genom andra.
IB är troligtvis lika glad som vi andra när nu fanskapet ska låsas in på livstid.

Då hade hon nog inte vittnat överhuvudtaget.
Jag tror att hans resurser till att omsätta ett sådant hot är synnerligen begränsade.
Skulle va lilla mamma då förstås
2016-02-02, 10:06
Medlem
Hörde nyss att IR begärt typ 1 miljon kronor i ersättning.
Om han frias ska staten betala detta men om han skulle dömas då ska han betala det.

Då undrar jag, hur FAN ska han kunna betala det? Och är det försäkringar som då gör att IR får ut sin ersättning ändå? Eller får hon isåfall 0kr om han inte kan betala?
2016-02-02, 10:44
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Då hade hon nog inte vittnat överhuvudtaget.
Jag tror att hans resurser till att omsätta ett sådant hot är synnerligen begränsade.
Skulle va lilla mamma då förstås

Jo visst har du rätt, men man vet inte hur rädd IB är, och hur lättlurad.
Baltmorsan var nog på hugget ordentligt, men det finns fler i familjen B som vi inte vet något om.
2016-02-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jo visst har du rätt, men man vet inte hur rädd IB är, och hur lättlurad.
Baltmorsan var nog på hugget ordentligt, men det finns fler i familjen B som vi inte vet något om.

Ärligt talat så vet jag alls hur många dom är.

Men det är ju inte säkert att alla ville va med i Expressen, av
diverse olika skäl. Men som sagt, har ingen aning.
2016-02-02, 11:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Jag har fått svar på en fråga till Västtrafik:
Citat:
Enligt vår trafikdatabas hade vi tre avgångar från Skara Busstation till Lidköping Resecentrum mellan klockan 18.00 - 20.00 den 7 juni 2015:

Linje 200 - avgångstid 18.35 från Skara Busstation.
Linje 1 Express - avgångstid 18.45 från Skara Busstation.
Linje 1 Express - avgångstid 19.25 från Skara Busstation.
Enligt Google tar det 24 minuter att åka från kaféet till Skara Busstation. För att inte missa bussen 18:45 och bli 40 minuter försenad måste Rebecka och Lowa åka från kaféet senast 18:21, vilket är före både SMS och fickringning. Om Julia gick tio minuter före de andra tjejerna gick hon senast 18:11.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-02-02 kl. 11:08.
2016-02-02, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kan mycket väl vara förbjudet att åka utomlands vid sjukskrivning. Litauiska Försäkringskassan kanske inte tycker om att man åker på semester när man är sjukskriven.

Det är sant. Enligt Litauisk Försäkringskassan är man sjukskriven får man inte åka utomlands. Hittar man att sjukskriven person hade åkt utomlands måste den sjukskrivne personen betala pengarna tillbaka.
I Litauen sjukskriven betyder att man är sjuk (orkar inte arbeta, och självklart - resa utomlands).
Senast redigerad av Sudharma 2016-02-02 kl. 12:13.
2016-02-02, 12:43
Medlem
Citat:

Enligt Google tar det 24 minuter att åka från kaféet till Skara Busstation. För att inte missa bussen 18:45 och bli 40 minuter försenad måste Rebecka och Lowa åka från kaféet senast 18:21, vilket är före både SMS och fickringning. Om Julia gick tio minuter före de andra tjejerna gick hon senast 18:11.

Så där såg det ut från första början vill jag minnas, sånär
som på första mopeden som skulle ha avgått ca:17.50.

Har du klurat ut något nytt?
2016-02-02, 12:49
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:

Man kan då alltså dra slutsatsen att LH pratat med någon annan än sina kollegor under fickringningen. Eftersom denna person inte gett sig till känna kan man starkt förmoda att det rör sig om mördaren. Då LH talat svenska med honom kan man utgå från att han också är svensktalande. Alltså är det inte NB. Han ska visserligen kunna en del fraser på svenska men knappast tillräckligt för att konversera.
2016-02-02, 12:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Så där såg det ut från första början vill jag minnas, sånär
som på första mopeden som skulle ha avgått ca:17.50.

Har du klurat ut något nytt?
Om Rebecka och Lowa åkte 18:20 bör Lisa ha skickat SMS från mopeden 18:22. Hon stannade knappast på vägen till mopeden, utan gick raka vägen dit. Därifrån kunde inte NB locka henne över vägen, varken katt eller godis hade lockat, och överfall direkt kan uteslutas tack vare fickringningen. Fickringningen gick fyra minuter efter SMS. Vad hände under de fyra minuterna? Varför dröjde Lisa med att köra iväg? Varför dröjde NB med att överfalla, han kunde när som helst under dessa minuter se hela ekipaget åka iväg mot Skövde. Vem pratade Lisa med i fickringningen?
2016-02-02, 13:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Pizzadude åkte förbi cafét 18.37. Han kör om en tjej på moped. Det bör vara Julia. Jag tror hennes egen berättelse stämmer bättre. Att hon åkte 18.20. (fem minuter före de andra enligt henne själv). Inga bilar fanns då vid cafét förutom jobbarkompisens. Billy Butter har inte sett Julia, hon har inte sett honom.
Han beräknar tiden 18:37 från pizzakvittot 18:31, men pizzakassaapparatsklockan är inte kontrollerad, så tiden är osäker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in