Flashback bygger pepparkakshus!
2016-02-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Mina barn får ca 200 kr i bidrag för glasögon

Med denna lag får dina barn sina glasögon gratis och jag tycker det är åt helvete. Äckel som framavlar grisar till ungar med skev syn ska inte ha mer i bidrag än svinen som avlar fram ungar med downs syndrom osv..

Skatten ska utgå från personen.... De som väljer att skaffa ungar ska betala för deras avkommors skolgång, de som väljer att bli sjuka ska betala för deras sjukvård osv... Vi som avstår familjeliv till förmån av karriär ska skatteberfrias.

Nu ska dina vidriga defekta ungar få gratis glasögon, det var illa som det var innan att de fick 200kr i bidrag, pengar du som förälder borde stå för istället för att belasta oss andra som inte avlar fram defekta "grisar" till ungar som bara kostar.....

Edit: Jag skiter fullständigt i om det är för dina handikappade barn jag betalar än för någon annan. Betalar lika gärna för invandrare, men lilla du som har behov av bidrag tycker självklart att jag och andra ska betala för dig och det är vidrigt...
Senast redigerad av Magban 2016-02-03 kl. 21:15.
Citera
2016-02-03, 22:13
Medlem
MaxDLs avatar
Det är bara att tacka och ta emot.
Citera
2016-02-03, 22:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
ALLA barn med synnedsättning kommer få gratis glasögon alltså även dina.

Så varför blandar du ihop gamla regler med nya. De 200 kr du fick var ju endast "svenskar" som fick.

Nu får istället slla helt gratis alltså även dina barn så du kommer alltså inte endast få 200 kr till din dotters glasögon.

Det kommer självklart kosta oss som betalar skatt ja precis som allt annat men det blir ju gratis för barnen.

Man är tvungen att ge alla svenska barn glasögon därför att man ger till utlänningar, grejen är att man egentligen inte vill ge svenska barn, men de måste få för att det inte ska bli ramaskri. För djävligt då det borde vara enbart svenska barn som får gratis glasögon, varför ska jag betala glasögon till utlänningar?

Det finns ingen hejd på galenskaperna, jag vidhåller vad jag har sagt, jag vill inte betala skatt längre.
Citera
2016-02-03, 22:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man är tvungen att ge alla svenska barn glasögon därför att man ger till utlänningar, grejen är att man egentligen inte vill ge svenska barn, men de måste få för att det inte ska bli ramaskri. För djävligt då det borde vara enbart svenska barn som får gratis glasögon, varför ska jag betala glasögon till utlänningar?

Det finns ingen hejd på galenskaperna, jag vidhåller vad jag har sagt, jag vill inte betala skatt längre.

Nej inte bara utifrån detta att man ska betala glasögon till folk som är här illegalt och/eller under prövning att få uppehållstillstånd gör att man liksom tappar sugen för att vara med och bidra något mera. Finns det liksom något annat land någonstans någonsin där det bara är att komma och få så mycket gratis (gratis för dom alltså när vi betalar...) utan att vara medborgare. Det är ju vansinne bortom förståelse. Det också i samband men att det redan finns för mycket sådana här jävla bidrag och förmåner så lägger man alltså till här ytterligare ett plus att söka sig till Sverige. Det blir bra semester att få tänderna fixade, gratis glasögon, försörjning, mat, gratis bad etc vare sig nu de faktiskt tror på asyl eller ej. Asyl kvittar ju också eftersom det gäller även papperslösa. Man baxnar och vill inte betala något mer. Speciellt då i samma veva som exempel fördubblar många kommune taxen för hemtjänst för äldre som betalat skatt hela sina yrkesliv... Ma vet ju då att man får absolut noll tillbaka.
Citera
2016-02-03, 22:42
Medlem
Sverige är ett av världens rikaste länder, vi har runt 100.000 dollarmiljonärer, det borde vara en självklar rättighet att alla barn som vistas i Sverige får glasögon vid behov, vi måste minska de ekonomiska klyftorna och de rikaste måste bidra med mer pengar till samhället.
Citera
2016-02-03, 22:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Sverige är ett av världens rikaste länder, vi har runt 100.000 dollarmiljonärer, det borde vara en självklar rättighet att alla barn som vistas i Sverige får glasögon vid behov, vi måste minska de ekonomiska klyftorna och de rikaste måste bidra med mer pengar till samhället.

Pengar ska gå till de egna medborgarna. Så att äldre t.ex inte tvingas köka mat lagad för 2 veckor sedan och att det ska finnas rum för svenska hemlösa etc. Att ge saker som detta uppmuntrar bara lyximmigranter och det är liksom givet att desto mer dessa kostar desto sämre får de svaga i Sverige. För ett land kan bara ha ett visst skattetryck och Sverige har redan ett av världens högsta. En rejält stor statsskuld också så att landet är så rik är en sanning med modifikation.
Citera
2016-02-03, 22:49
Moderator
OYs avatar
Citat:

Håll käften på dig ditt satans kommunistsvin. Oavsett hur många dollarmiljonärer det finns i Sverige så har du ingen rätt att ta deras pengar och dela ut till utlänningar, fan vad jag hatar såna äckel som dig.

Som tur är så åker tsunamikramarna ut med sköljvattnet snart, jag tippar på att det är slutslösat med andras tillgångar inom kort.
Citera
2016-02-03, 22:55
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Gratis och gratis. Jag antar att det skall bekostas med skattemedel. För inte förväntas väl Optikerkåren stå för fiolerna?
Citera
2016-02-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Pengar ska gå till de egna medborgarna. Så att äldre t.ex inte tvingas köka mat lagad för 2 veckor sedan och att det ska finnas rum för svenska hemlösa etc. Att ge saker som detta uppmuntrar bara lyximmigranter och det är liksom givet att desto mer dessa kostar desto sämre får de svaga i Sverige. För ett land kan bara ha ett visst skattetryck och Sverige har redan ett av världens högsta. En rejält stor statsskuld också så att landet är så rik är en sanning med modifikation.

Problemet är att man ställer de svagaste grupperna i samhället mot varandra medan eliten blir ännu rikare.

Nu går det femtio arbetare på en börs-vd-lön, det är väl provocerande om något.
Citera
2016-02-03, 23:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Problemet är att man ställer de svagaste grupperna i samhället mot varandra medan eliten blir ännu rikare.

Nu går det femtio arbetare på en börs-vd-lön, det är väl provocerande om något.

Ge då de svenska barnen gratis glasögon, och mamma, pappa, mormor och farfar, men fan inte utlänningar, det finns inte ett enda rimligt skäl till att den som inte är med i klubben ska få något gratis, jävla skitsnack ifrån din sida, jag kräks av ilska när jag hör såna mongon som dig vara generös med andras pengar, avskum!
Citera
2016-02-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ge då de svenska barnen gratis glasögon, och mamma, pappa, mormor och farfar, men fan inte utlänningar, det finns inte ett enda rimligt skäl till att den som inte är med i klubben ska få något gratis, jävla skitsnack ifrån din sida, jag kräks av ilska när jag hör såna mongon som dig vara generös med andras pengar, avskum!

Skattepengarna är våra gemensamma pengar, rimligast är ifall man fördelar pengarna så att så många som möjligt kan höja sin levnadsstandard istället för att en liten klick lever i överflöd.
Citera
2016-02-03, 23:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Skattepengarna är våra gemensamma pengar, rimligast är ifall man fördelar pengarna så att så många som möjligt kan höja sin levnadsstandard istället för att en liten klick lever i överflöd.

Visst, och då kan man börja med de svenska medborgarna, längre än så räcker inte pengarna. Ingen vill lyssna på ditt skitprat, din sort är passé, kaputt, bäst före har passerats, nya tider nu. Och får jag gissa så lär det inte bli ens en halv kontaktlins till dig med en ny regering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in