2016-02-03, 23:28
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Från moppens plats kunde hon inte se NB korsa vägen. Vem bröt samtalet?

Icke låst som sagt, justera ner det till 3-5m då, eller rakt av när NB står bredvid, knappandes på mobilen samtidigt som NB inleder kontakt.

Det finns frihet att själv justera periferidetaljer, eller helt avfärda utan vidare kommentar.

Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vad jag minns, så sa han att han inte visste om det var han eller hon som bröt samtalet.

Drar mig till minnes att han sa såhär under rättegången, men jag kan komma ihåg fel.
Även om det var Lisa´s ände som bröt kan naturlig förklaring finnas. Som tex att "rädslan" gick över när den okända mannens agenda bedömdes riskfri. Han ville ju bara ha en vägbeskrivning.
2016-02-03, 23:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Inte av hänsyn, utan för att hon inte vill framstå som dömande av folk som saknar tänder. Och som sagt, på din lista finns ju redan massor av signalement.

Fast visst, jag är lite osäker på detta. Det är ju inte så smart att utelämna ett så bra signalement...
Hon pekade ut NB i domstol. Hade mannen vid kopplingsstationen saknat framtänder hade hon sagt det. Jag gjorde en snabb bildsök på NB, han har munnen stängd på alla foton jag såg.
2016-02-03, 23:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Icke låst som sagt, justera ner det till 3-5m då, eller rakt av när NB står bredvid, knappandes på mobilen samtidigt som NB inleder kontakt.

Det finns frihet att själv justera periferidetaljer, eller helt avfärda utan vidare kommentar.
Jaha, och vad hände se'n? Hur fick han Lisa över vägen? Hur kunde hon tappa örhängen precis innanför dörren till djurdelen?
2016-02-03, 23:32
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
En sanning är i vart fall att det absolut inte finns något alls som talar emot att Lisa dog den 7 juni.

Jo, det finns. Inte minst avsaknaden av spyflugelarver på hennes kropp. En liten ansamling flugägg är det enda som redovisats. Det är skumt.
2016-02-03, 23:34
Medlem
Citat:
Kan du länka till nåt av de tv-klipp du menar? För jag kollade just några av dem och det pratas aldrig om någon brådska. Visst, de säger att de skulle till busstationen i Skara, men inte att det var bråttom.

Det har varit många inlägg i början av tråden att tjejerna hade bråttom till en buss, men jag kan inte höra det jag trodde Rebecca hade sagt - att dom hade bråttom. Det kanske bara fanns i text:

Citat:
Lisa Holm gick bort till sin moped när de två kollegerna åkte i väg i en bil. De hade bråttom för att inte missa en buss.

http://www.expressen.se/gt/lisas-sis...forsvinnandet/
2016-02-03, 23:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det har varit många inlägg i början av tråden att tjejerna hade bråttom till en buss, men jag kan inte höra det jag trodde Rebecca hade sagt - att dom hade bråttom. Det kanske bara fanns i text:

http://www.expressen.se/gt/lisas-sis...forsvinnandet/
Så, uppgiften om att tjejerna hade bråttom kommer från en överdramatiserande journalist.
2016-02-03, 23:37
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
En sanning är i vart fall att det absolut inte finns något alls som talar emot att Lisa dog den 7 juni.

Nej, men det är ju inte bra att helt låsa sig vid det heller om nu inte rättsläkaren kan garantera det.
2016-02-03, 23:51
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jaha, och vad hände se'n? Hur fick han Lisa över vägen? Hur kunde hon tappa örhängen precis innanför dörren till djurdelen?

Det är väl här den större klyvningen sker, beroende på vem som stod intill när fickringningen, eller "fickringningen" skedde.

Ett par alternativ kan vara att NB antingen kört exakt samma upplägg som dagen innan med Adriana, dvs vägbeskrivning med karta-i-bilen/ladan varianten, eller så har han larmat på henne om att akut hjälp behövs i ladan, som tex någon människa/djur befinner sig i fara, krävande hjälp.

Spridet mellan handske och örhänge kan ha förklaringar, såvida man inte låser sig på att Lisa stått på precis varenda plats det påträffats tillhörighet.
Handsken kan ha tappats direkt vid ladugårdsöppningen. Han kan ha dragit in henne i rummet där örhänge hittades.
Handsken kan ha flyttats/kastats djupare in i ladan i samband med att han lägger tillbaka tejprullen i spiklådan.
2016-02-03, 23:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det är väl här den större klyvningen sker, beroende på vem som stod intill när fickringningen, eller "fickringningen" skedde.

Ett par alternativ kan vara att NB antingen kört exakt samma upplägg som dagen innan med Adriana, dvs vägbeskrivning med karta-i-bilen/ladan varianten, eller så har han larmat på henne om att akut hjälp behövs i ladan, som tex någon människa/djur befinner sig i fara, krävande hjälp.

Spridet mellan handske och örhänge kan ha förklaringar, såvida man inte låser sig på att Lisa stått på precis varenda plats det påträffats tillhörighet.
Handsken kan ha tappats direkt vid ladugårdsöppningen. Han kan ha dragit in henne i rummet där örhänge hittades.
Handsken kan ha flyttats/kastats djupare in i ladan i samband med att han lägger tillbaka tejprullen i spiklådan.
Karta/vägbeskrivning som förmådde Lisa att gå till ladan kan vi glömma.

Om Lisa var så misstänksam att hon kopplade upp ett telefonsamtal hade hon inte följt med, och i en sådan paniksituation som du beskriver hade hon inte hunnit använda mobilen.

Om Lisa satt på moppen och fingrade på mobilen hade hon hjälmen på huvudet. Man tappar inte örhängen med integralhjälm på huvudet.
2016-02-03, 23:59
Medlem
Citat:

Handsken blåste in, precis som polisen sa.
Om det var NB som LH pratade med under fickringningen så undrar jag hur hennes ord passar in i vägbeskrivning eller akut hjälp?
2016-02-04, 00:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Handsken blåste in, precis som polisen sa.
Om det var NB som LH pratade med under fickringningen så undrar jag hur hennes ord passar in i vägbeskrivning eller akut hjälp?
Blåste in, varifrån? Vinden var västlig.
2016-02-04, 00:03
Bannlyst
Citat:
Jo, det finns. Inte minst avsaknaden av spyflugelarver på hennes kropp. En liten ansamling flugägg är det enda som redovisats. Det är skumt.
I utredningsunderlaget redovisade fynd, skador m.m.

Flugägg och fluglarver i den högra hörselgången, munnen och på halsen i anslutning till
snaran
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in