2016-03-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Har Irina tagit ut skiljsmässa från Nerijus?
Nä inte vad vi vet iallafall. men hon är ju helt klart efterbliven så förvänta dig inte det.
2016-03-12, 19:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag sysslar inte med personangrepp: Du skrev hur vansinnigt stora satser du runkade ur dig själv - vilket jag tyckte var vedervärdigt äckligt att skriva om i tråden.
(...)

Du är inte bara oförskämd och allmänt aggressiv, du är dum också! "Jag sysslar inte med personangrepp" - Ha!

Istället för att ta till dig den information jag kommer med, empiriska belägg för att spermafläckarna som hittats i det gamla personalutrymmet inte visar på någon extremt stor runkaktivitet hos NB, använder du mitt exempel, hämtat från mig själv, som slagträ mot mig i debatten! Det är personangrepp och inget annat. Dessutom blundar du därvid för den information jag kommer med. Det är därför jag kallar dig dum.
Att du sen inte förstår, varför jag inte vill att Lisa ska ha blivit utsatt för ett sexbrott, är ett mysterium. Men där är du väl helt enkelt blind.
2016-03-12, 19:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Svara på min fråga istället.

Vilka belägg har du för att dom inte inväntade rättsläkaren?
Varför måste jag upprepa vad jag sa för 45 minuter sedan? (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-03-12, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Det är fullt möjligt, det också.

Vad trevligt att vi kan vara överens om något. Sen måste jag rätta mig själv. Just kriminaltekniker är nog rätt obenägna att spotta i nävarna.
2016-03-12, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Du är inte bara oförskämd och allmänt aggressiv, du är dum också! "Jag sysslar inte med personangrepp" - Ha!

Istället för att ta till dig den information jag kommer med, empiriska belägg för att spermafläckarna som hittats i det gamla personalutrymmet inte visar på någon extremt stor runkaktivitet hos NB, använder du mitt exempel, hämtat från mig själv, som slagträ mot mig i debatten! Det är personangrepp och inget annat. Dessutom blundar du därvid för den information jag kommer med. Det är därför jag kallar dig dum.
Att du sen inte förstår, varför jag inte vill att Lisa ska ha blivit utsatt för ett sexbrott, är ett mysterium. Men där är du väl helt enkelt blind.

Du vill inte endast normalisera sprutande av sperma på väggar och golv i arbetsutrymmen, du vill också berika oss i hur mycken större mängd du själv åstadkommer. Eller har jag missförstått något?

Hur som, förändrar det inte den blytunga DNA bevisningen mot NB.

Därvidlag väger spermafläckarna lätt om än dom utgör ett indicium.
2016-03-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför måste jag upprepa vad jag sa för 45 minuter sedan? (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Det var inget belägg, utan ett nonsenssvar.
2016-03-12, 19:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det var inget belägg, utan ett nonsenssvar.
Herregud, hur ska man skriva för att du ska förstå? Jag påstår inget, alltså har jag inget att belägga.
2016-03-12, 19:46
Medlem
Citat:

Öhhh, vart är dom?
Ja just det, hämtat från dig själv
Du kommer INTE med information, du ifrågasätter gällande dom och kommer med desinformation.
Ingen vill väl att L ska ha blivit utsatt för ett sexbrott? så vart vill du komma?
2016-03-12, 19:53
Medlem
Citat:

Att du sen inte förstår, varför jag inte vill att Lisa ska ha blivit utsatt för ett sexbrott, är ett mysterium.

Nu riktar du dig inte till mig men jag gick i svaromål mot dig tidigare så jag vill förtydliga.
Självklart önskar väl alla att Lisa inte skall ha blivit utsatt för ett sexbrott. Eller ett brott överhuvud taget. Varje sund människa önskar så klart att Lisa vore hos sin familj i detta nu. Men det går inte att blunda för vissa realiteter. Andra realiteter är fastslagna i två rättsinstanser. Lisas familj skulle kunna få ett avslut. Ingen önskar sig ett förfuskat avslut. Det har de inte heller fått. Det fordras en viljeansträngning för att inte se att utredning och dom fångat Nerijus i ett skruvstäd. Vi vet inte allt men vi vet det vi behöver.
Senast redigerad av X-pert 2016-03-12 kl. 19:56.
2016-03-12, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Nej, det är inte ordmärkeri.
Det gäller mediciskt utlåtande. I detta fall tom. juridiskt bindande rättsutlåtande i obduktion.
Vertikalt och horisontellt är absoluta riktningar. Jag lovar att om vi kunde gransja hela utlåtandet finns andra riktningsangivelser som också är absoluta.

Kan du beskriva hur du själv tolkar snörfårornas riktningar i p.18?

Då missförstod jag.
En lekmans undran: använder rättsmedicinare ord som horisontell och vertikal, som syftar på riktningar i rummet ? Om de gör så, så underförstås en upprättstående kropp, men då följer frågan om vilken attityd som huvudet och kroppen då anses ha.

Min slutsats t v är att riktningsangivelser aldrig är exakta i det aktuella sammanhanget, om inte två tydliga punkter anges, t ex "från käkbenets bakre spets mot fontanellernas skärningspunkt på hjässan" (som sagt, lekman).
2016-03-12, 20:02
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Du vill inte endast normalisera sprutande av sperma på väggar och golv i arbetsutrymmen, du vill också berika oss i hur mycken större mängd du själv åstadkommer. Eller har jag missförstått något?

Hur som, förändrar det inte den blytunga DNA bevisningen mot NB.

Därvidlag väger spermafläckarna lätt om än dom utgör ett indicium.

Hör nu, så här: Jag kunde tagit exempel från porren istället. Men då hade jag fått fan för det.
Menar bara att fläckarna inte bevisar mer än ett par sädesavgångar.
Om det är avvikande beteende att runka på sin arbetsplats, har diskuterats i tråden utan att något säkert har framkommit (jag har dock aldrig gjort det). Men det rör sig hur som helst om kaklade rum i det här fallet, rum som dessutom var under rekonstruktion och ur funktion s.a.s.
Jag bestrider att några spermafläckar där, utgör ett indicium för att NB begått ett sexualsadistiskt mord. That's it.
2016-03-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hangontoyou
Ja och med hennes tidigare vittnesmål, så är frågan vilken betydelse hade hennes vittnesmål? Utveckla du gärna som nämner hennes vittnesmål.
Hon ger ju knappast NB något vattentätt alibi, som Letsdoit för länge sedan visat. Hon må ha försökt utifrån ett antagande om vad som hänt. Hennes utsagor utesluter inte ett eventuellt åkande fram och tillbaka av NB, vilket vore förenligt med NB:s skuld, om än lite märkligt. Ett vattentätt alibi ska omöjliggöra närvaro vid brottets utförande och det gör inte hennes vittnesmål (i HR).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in