2016-02-08, 23:57
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har har inte påstått att du har gjort några bedömningar av NB:s intelligens. Det är kanske där problemet ligger. Jag har kallat honom idiot, med större intelligens kanske han hade kunnat bedöma sin advokat.

Är han förståndshandikappad?
2016-02-09, 00:02
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tack för din analys av dom och åtal.
Och NEJ förresten: Motiv har INTE någon central betydelse i en prövning av en åtalads skuld. Det är ingen TV-serie.

Men lite betydelse har det väl ändå avseende straffvärde, väl?
2016-02-09, 00:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Är han förståndshandikappad?
Uppenbarligen, eftersom han inte förklarar vad som hände. Det kunde ha friat honom från morddomen.
2016-02-09, 00:04
Medlem
Citat:
Jag har har inte påstått att du har gjort några bedömningar av NB:s intelligens. Det är kanske där problemet ligger. Jag har kallat honom idiot, med större intelligens kanske han hade kunnat bedöma sin advokat.

Att Du idiotförklarar honom och anser honom ha låg intelligens (tveksamt vilka grundeT). Innebär Ingenting i sammanhanget. Värde noll.

Det är en Åsikt du har.
2016-02-09, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är ingen normal reaktion.. Jag börjar att undra om han så lyckas förtränga vad han rimligen gjort - så att han faktiskt ser sig själv som oskyldigt dömd?

Jag tycker det är en högst normal reaktion från en som har nekat sig igenom allt, trots tung bevisning och olika utpekanden från vittnen. Han fattar nu att han inte kommer undan med sina lögner. Ingen i betydande ställning för vårt rättsystem tror på hans lögner.

Det är tvärkört för mördaren, och han tycker så synd om sig själv.

Irinas hjärta borde ha stannat vid det här laget.
2016-02-09, 00:08
Bannlyst
IR håvar in 230 000:- i ersättning det är en fin peng hon kommer äta Sjötunga medan NB får äta havregrynsgröt på Kumla
2016-02-09, 00:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Uppenbarligen, eftersom han inte förklarar vad som hände. Det kunde ha friat honom från morddomen.

Det ska mycket till att få honom till förståndshandikappad. Det är sällan någon förklarar sig då det gäller mord, så han är inget undantag. Idiot kan man kalla honom, men några andra förklaringar än det som framkommit i och med två domslut finns inte. Sen är det försent för honom att förklara sig.
Han får isoleras på sexbunkern och hoppas att ingen slår ihjäl honom. Se Eklund vilken omgång han fick. Sen vet jag inte om man kanske anser att han skämt ut sig i sitt hemland, så han ligger väl risigt till där också. För min del har han förverkat sin rätt till existens, men tyvärr Sverige har ju inte hårdare straff än det han fick.
2016-02-09, 00:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det ska mycket till att få honom till förståndshandikappad. Det är sällan någon förklarar sig då det gäller mord, så han är inget undantag. Idiot kan man kalla honom, men några andra förklaringar än det som framkommit i och med två domslut finns inte. Sen är det försent för honom att förklara sig.
Han får isoleras på sexbunkern och hoppas att ingen slår ihjäl honom. Se Eklund vilken omgång han fick. Sen vet jag inte om man kanske anser att han skämt ut sig i sitt hemland, så han ligger väl risigt till där också. För min del har han förverkat sin rätt till existens, men tyvärr Sverige har ju inte hårdare straff än det han fick.
"Sen är det försent för honom att förklara sig". Så om han förklarar sig nu så blir han inte trodd, och misstrodd är synonymt med skyldig. Är det det du menar?
2016-02-09, 00:18
Medlem
Grandiosos avatar
Några ytterligare kommentarer från dagen:

Familjens advokat, Tore Brandtler, var väldigt tydlig med att familjen tyckt att hovrättsförhandlingarna var väldigt jobbiga, jobbigare än de trodde. Detta då allting kom tillbaka igen.

Enligt hovrätten har brottet en "tydlig prägling av en avrättning". Det beskriver väl vilket avskyvärt brott Nerijus Bilevicius begått.

Hovrätten skriver:
"Som tingsrätten har angett kan gärningen inte bedömas som
mindre grov. Nerijus Bilevicius ska därför dömas för mord i enlighet med 3 kap. 1 § brottsbalken.
Straffet blir fängelse på livstid. Om han i framtiden blir fri kommer han utvisas.

Det är alltså långt ifrån givet att han någonsin kommer i åtnjutande av en tidsbestämning
av sitt straff. I en sund och förnuftig värld förblir han givetvis inlåst till döddagar.
Låt oss hoppas att det verkligen blir så också. Ja, vi som nu inte alls gillar folk som
lustmördar tonårsflickor i landet. Andra åter kan förstås hoppas på något annat.

http://www.skovdenyheter.se/article/...-kommer-domen/
2016-02-09, 00:23
Bannlyst
Inger Rönnbäck säger en viktig sak här som ni som hackat på henne borde ta till er och förstå lite bättre:

Hon menar att det är allvarligt om samhället inte klarar av att en advokat har en annan uppfattning gällande ett mål än vad polis och åklagare har.
– Jag anser inte att jag hade gjort mitt jobb om jag inte hade vänt på stenar. Det är bara att tänka sig själv om man åtalas för något och är oskyldig, hade man då inte velat att ens offentliga försvarare hade vänt på stenar?
2016-02-09, 00:29
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Återigen svarar du på mitt inlägg utan att svara på det. Hade en slipad advokat gjort ett bättre jobb?

Nej, fallet är glasklart . Ingen hade fått NB friad.
För övrigt är alternativtråden överflödiga då den inte på något sätt har med verkligheten att göra.

Svammel av ofattbart låg nivå.
2016-02-09, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Några ytterligare kommentarer från dagen:

Familjens advokat, Tore Brandtler, var väldigt tydlig med att familjen tyckt att hovrättsförhandlingarna var väldigt jobbiga, jobbigare än de trodde. Detta då allting kom tillbaka igen.

Enligt hovrätten har brottet en "tydlig prägling av en avrättning". Det beskriver väl vilket avskyvärt brott Nerijus Bilevicius begått.

Hovrätten skriver:
"Som tingsrätten har angett kan gärningen inte bedömas som
mindre grov. Nerijus Bilevicius ska därför dömas för mord i enlighet med 3 kap. 1 § brottsbalken.
Straffet blir fängelse på livstid. Om han i framtiden blir fri kommer han utvisas.

Det är alltså långt ifrån givet att han någonsin kommer i åtnjutande av en tidsbestämning
av sitt straff. I en sund och förnuftig värld förblir han givetvis inlåst till döddagar.
Låt oss hoppas att det verkligen blir så också. Ja, vi som nu inte alls gillar folk som
lustmördar tonårsflickor i landet. Andra åter kan förstås hoppas på något annat.

http://www.skovdenyheter.se/article/...-kommer-domen/

Ja, att höra det om sin levnadglada dotter måste bara varit fruktansvärt ...

"Enligt hovrätten har brottet en "tydlig prägling av en avrättning "

Man kan inte sätta sig in hur hemskt det måste varit för anhöriga att höra det.

Alla tankar till familjen.
Senast redigerad av Remark 2016-02-09 kl. 00:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in