2016-02-11, 22:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det fetade är ett sakligt meddelande från en som vet. Hur kan du veta, medan vi andra förmodar, antar osv ?
Jag har, till skillnad från er andra, lyssnat på rättsläkare AB. Inspelningen lär finnas i trådstarten.
2016-02-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag vet vad han sa, även om jag inte kan återge det ordagrant. Och även om jag gör det kan du inte lita på mig. Bäst du lyssnar.
Du vill alltså inte ens försvara din egen tes, som är till minst 99 % sann ? Det är ju din tes, inte min - då skall väl du argumentera för att övertyga om den och utgå ifrån sakliga fakta, som kan kontrolleras i dokument som vi har tillgång till eller vetenskaplig litteratur.
2016-02-11, 22:15
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Nej lägg ner detta var färskt blod sådant kan dom kolla på labbet

Blod kan inte åldersbestämmas.
2016-02-11, 22:16
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
.

DNA är den säkraste tekniska bevismetod som vi idag har tillgång till. Därför sällar jag mig till majoriteten här som förstått att det är nästan omöjligt att kontaminera med DNA. För den som ändå tvivlar hänvisar jag till IB,s DNA på Lisas trosor.
Ytterligare en styrka ligger i att varken blod eller DNA kan åldersbestämmas. Det är sånt som gör att man tryggt kan peka ut en gärningsman om det kan påvisas DNA från den samma. Särskilt tillförlitlig är metoden om brottsplatsen sammanfaller med den misstänktes arbetsplats.
OK, så om man ej kan säga att DNA eller blod är datumbestämt idag eller 2 år gammalt så kan GM använt handskar/vara vem som helst. Hans DNA på snaran fanns innan osv osv. Hennes hårstrå ihop m annan GM m handskar. men ändock inte - för hur kom blodet/DNA på LH jeans, jacka. Fordonsvittnen bilen i hög fart från Martorp 7/6 vad bevisar det - ingenting. Fabulering, fel bil, fel dag etc etc.
2016-02-11, 22:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Du vill alltså inte ens försvara din egen tes, som är till minst 99 % sann ? Det är ju din tes, inte min - då skall väl du argumentera för att övertyga om den och utgå ifrån sakliga fakta, som kan kontrolleras i dokument som vi har tillgång till eller vetenskaplig litteratur.
Du har tillgång till fakta. Den lär finnas i trådstarten.
2016-02-11, 22:18
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Jo, sadisten var för upptagen med att linda tejp under de 5-20 sekunder det tog för Lisa att dö att han inte hann njuta. Han hade gjort tvärtom, tejpat först och spänt snöret efteråt om tejpen var för njutningens skull. Tejpningen skedde av annan orsak.
Snara, tejpning, kvävd av tejpning, förlorar medvetandet, hängs.
2016-02-11, 22:18
Medlem
Citat:
Jag har, till skillnad från er andra, lyssnat på rättsläkare AB. Inspelningen lär finnas i trådstarten.
Det var ett djärvt påstående. Påstod rättsläkaren "Hon levde 5-20 sekunder" ? Varför har inte ett så säkert omdöme tillvaratagits i domen ?
2016-02-11, 22:20
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
.

DNA är den säkraste tekniska bevismetod som vi idag har tillgång till. Därför sällar jag mig till majoriteten här som förstått att det är nästan omöjligt att kontaminera med DNA. För den som ändå tvivlar hänvisar jag till IB,s DNA på Lisas trosor.
Ytterligare en styrka ligger i att varken blod eller DNA kan åldersbestämmas. Det är sånt som gör att man tryggt kan peka ut en gärningsman om det kan påvisas DNA från den samma. Särskilt tillförlitlig är metoden om brottsplatsen sammanfaller med den misstänktes arbetsplats.

Verkar inte vara så många som snappar upp ditt ironiska inlägg.
2016-02-11, 22:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Snara, tejpning, kvävd av tejpning, förlorar medvetandet, hängs.
Snöret spändes innan tejpen applicerades, enligt rättsläkare AB.
2016-02-11, 22:25
Bannlyst
Citat:
Jo, sadisten var för upptagen med att linda tejp under de 5-20 sekunder det tog för Lisa att dö att han inte hann njuta. Han hade gjort tvärtom, tejpat först och spänt snöret efteråt om tejpen var för njutningens skull. Tejpningen skedde av annan orsak.
Hahaha, du tror att du kan sitta framför datorn och förklara i teorin hur många sekunder som han måste ha behövt i de olika momenten, ungefär som att du fattar något alls av hans drifter och agerande. Det gör du inte. Kan man inte ens sätta sig in i ungefär hur psyket fungerar hos en 17-årig normal tjej så är risken överhängande att man inte begriper minsta lilla i hur en sexuell sadists psyke fungerar.
Sorry, det blir inte ett rätt där. Tejpningen ingick i hans fantasi, det var en viktig del av den, därför tejpade han henne - för att fullborda sitt verk.
2016-02-11, 22:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Precis. Jag skulle nog kunna beställa ett mikfoskop från en antikhandlare på ebay och kunna se om blodfläckar i ett slags plagg som bärs av människor är nya eller äldre. Och jag presumerar att NFC har bättre utrustning.

Nej din utrustning är i så fall bättre - för det är nämligen något som NFC inte klarar av.
2016-02-11, 22:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Verkar inte vara så många som snappar upp ditt ironiska inlägg.

Det kan det nog vara (många som snappar upp det) även om det bara råkar vara jag som kommenterar det dåliga skämtet (att dessutom "rösta" om det). Det finns väl många som läser trådar de aldrig kommenterar i också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in