2016-02-13, 21:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Om han slår henne till mark utan hjälm hade hon haft skador som vittnat om detta. Åtminstone smuts i hår/ ansikte.
Om en mördare uppges sprida tillhörigheter måste väl i så fall örhänge också räknas som tillhörigheter som kunnat spridas efteråt.
Varför separerar du tillhörigheter i medvetet spridda och omedvetet tappade?
Att slå ner nån kan innebära att knuffa till så hon faller till backen (alternativt greppat efter henne) och behöver inte innebära fysiska skador - vad hår och ansikte beträffar har inte framkommit. Däremot är jackan skitig vilket kan handla om att hon ramlat omkull.

Örhängena innanför dörren till stalldelen visar att han hållit i henne så de ramlat ur alternativt en kamp. Nästa örhänge finns i slanghärvan i mjölkrummet.
2016-02-13, 22:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skulle kunna skriva ner dig betydligt mer med tanke på hur du beter dig med dina korkade upprepningar som besvarats i tråden i månader. Det är inte minsta långsökt det som folk förklarat redan - men du fortsätter tjata om samma saker om och om igen. Det verkar inte direkt sunt. Sök hjälp.

Det som Lisa utsatts för är att överfallas vid ladan. Hon har givetvis varit skräckslagen från den tidpunkt NB angriper henne. Fortsättningsvis hamnar hon i mjölkrummet och ser den skit han släpat dit i form av silvertejp och snören och blir om möjligt ännu mer rädd. Detta är lidandet och den tid hon upplever handlar om livstidsdomen likaväl.
Att det sen tar 20 sek att bli medvetslös av en tunn snara som du snöat inne på är fullständigt ovidkommande i sammanhanget.
Du fortsätter att vara oförskämd. Men jag är upptagen: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad. Enligt det scenariot sattes snaran runt halsen redan vid överfallet och satt med andra änden i röret, vilket jag anser orimligt. Om du anser det riktigt kan vi diskutera det, tycker du att det är fel kan du argumentera mot det.
2016-02-13, 22:00
Bannlyst
Citat:
Jag skulle kunna skriva ner dig betydligt mer med tanke på hur du beter dig med dina korkade upprepningar som besvarats i tråden i månader. Det är inte minsta långsökt det som folk förklarat redan - men du fortsätter tjata om samma saker om och om igen. Det verkar inte direkt sunt. Sök hjälp.

Det som Lisa utsatts för är att överfallas vid ladan. Hon har givetvis varit skräckslagen från den tidpunkt NB angriper henne. Fortsättningsvis hamnar hon i mjölkrummet och ser den skit han släpat dit i form av silvertejp och snören och blir om möjligt ännu mer rädd. Detta är lidandet och den tid hon upplever handlar om livstidsdomen likaväl.
Att det sen tar 20 sek att bli medvetslös av en tunn snara som du snöat inne på är fullständigt ovidkommande i sammanhanget.

Tror du glömmer att överfallet sker när det är dagsljus och folk är vakna. Då måste det ske mycket snabbt, tyst och effektivt. Att gärningsman då skulle dra ut på lidandet låter som ett risktagande från hans sida.
2016-02-13, 22:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Jag kan garantera dig att jag inte suttit här och argumenterat om det fanns en tydlig spik. Du ser inte mig i andra trådar. Jag har inget intresse av kriminologi, rättsfall eller att argumentera i konspirationstrådar. Det är mycket besynnerlig slump att jag ens finns som medlem här, vilket jag öht inte tänkt.

Mitt intresse för detta fall är just det mystiska försvinnandet med en moped med nyckeln kvar i tändningslåset. Att jag fortsatt följa tråden och fallet är alla konstigheter och mystik som kringgärdar det. SOG. Militärer. Yppandeförbud. Sekretess. Godsägare. Rykten och spekulationer. Som hämtat ur en dålig deckarroman.
Du tror inte att det är mer i din hjärna denna mystik sitter? Att just du själv formar mystiken så att det snarare framstår som en dålig deckarroman.
Sekretess har inte ett skit med saken att göra - det är samma sekretess som vid andra rättsfall. Godsägaren är hans arbetsgivare och inte ett dugg märkvärdigt.
Rykten och spekulationer har inget relvant att tillföra förundersökningen, SOG likaså.
Militär gjorde eftersök som sker annars - enda skillnaden var att hennes fars vänner hjälpte till. Likaväl som andra arbetskamrater skulle gjort om de så arbetar inom räddningstjänst eller annat.
2016-02-13, 22:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Tror du glömmer att överfallet sker när det är dagsljus och folk är vakna. Då måste det ske mycket snabbt, tyst och effektivt. Att gärningsman då skulle dra ut på lidandet låter som ett risktagande från hans sida.
Det stod väl för fan inte på utsidan. Hon slets in snabbt och sen sker resten - vilket givetvis är ett extremt lidande för henne. Sätt sen två remsor tejp över munnen, sen väl inne i mjölkrummet så blir det inte värst mycket risktagande i en lada som ingen beträder.
2016-02-13, 22:06
Bannlyst
Citat:
Att slå ner nån kan innebära att knuffa till så hon faller till backen (alternativt greppat efter henne) och behöver inte innebära fysiska skador - vad hår och ansikte beträffar har inte framkommit. Däremot är jackan skitig vilket kan handla om att hon ramlat omkull.

Örhängena innanför dörren till stalldelen visar att han hållit i henne så de ramlat ur alternativt en kamp. Nästa örhänge finns i slanghärvan i mjölkrummet.

En man som överfaller en kvinna knuffar inte till henne.

Gå till dig själv. Så hade inte du gjort om du skulle mörda någon. Du fäller bytet hårt eller inte alls.

Du separerar också tillhörigheter i spridda och tappade. Varför?
2016-02-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Återfuktat blod har annan karaktär än en färsk avsättning. Det där har redan avhandlats väldigt utförligt tidigare i tråden.

En annan karaktär? Vad menar du då, förutom att det blir mer "utspätt"? Blodbilden på kläderna där besudlingen sitter är såklart annan om det droppats rent blod, än om det "dragits" mot en annan fuktig besudling/fläck/ trasa med blod tex..
Men blodbilderna i det här fallet är inte ens analyserade ordentligt eller iaf inte redovisade väl?
2016-02-13, 22:10
Bannlyst
Citat:
Det stod väl för fan inte på utsidan. Hon slets in snabbt och sen sker resten - vilket givetvis är ett extremt lidande för henne. Sätt sen två remsor tejp över munnen, sen väl inne i mjölkrummet så blir det inte värst mycket risktagande i en lada som ingen beträder.

Vi vet ju att en hundägare kom släntrandes och parkerade precis utanför. Tror du det var första gången det skedde? Och du behöver inte bli sur för man diskuterar.

Såklart har hon varit utsatt för ett lidande. Tror jag ingen förnekar.
2016-02-13, 22:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du fortsätter att vara oförskämd. Men jag är upptagen: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad. Enligt det scenariot sattes snaran runt halsen redan vid överfallet och satt med andra änden i röret, vilket jag anser orimligt. Om du anser det riktigt kan vi diskutera det, tycker du att det är fel kan du argumentera mot det.
Man kan vara väldigt oförskämd på många sätt och du visar inte minsta respekt med dina åsikter om Lisa och hennes föräldrar - så du ska nog ligga lågt med tycker-synd-om-mig...

Du rapar allt på repeat dvs mer än att du tillför nåt. Jag har redan beskrivit det scenario jag anser mest relevant och finner det tillräckligt.
Lurad av NB, snabbt överfall, in i mjölkrummet och som den sexualsadist han är så har han njutit av hennes rädsla och det handlar inte enbart om 20 sek när hon blir medvetslös och upphängd.
2016-02-13, 22:11
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Du tror inte att det är mer i din hjärna denna mystik sitter? Att just du själv formar mystiken så att det snarare framstår som en dålig deckarroman.

Nej, det tror jag inte. Den finns där. 10108 sidor i denna tråd vittnar om den (även om du och XO säkert står för hälften av dem själva).
2016-02-13, 22:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Vi vet ju att en hundägare kom släntrandes och parkerade precis utanför. Tror du det var första gången det skedde? Och du behöver inte bli sur för man diskuterar.
Såklart har hon varit utsatt för ett lidande. Tror jag ingen förnekar.
Jag är inte ett dugg sur - men förbannat trött på diskussioner om att det gått så snabbt att det inte skulle inneburit ett lidande. Det parkerade ingen under tiden han var inne i ladan.
2016-02-13, 22:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Nej, det tror jag inte. Den finns där. 10108 sidor i denna tråd vittnar om den (även om du och XO säkert står för hälften av dem själva).
Du såg vad jag besvarade och det är inte minsta mystik och tråden vore en tredjedel om folk fantiserade mindre och var mer IRL och inte i fablernas värld.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in