2016-02-15, 19:25
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Visst är det roligt! Det är bara framgång som räknas. Det låter så in i helvete bra att man ägnar sig åt resningar.

Har inte Billy B*tt inkommit med en ansökan om resning varje år, sen han dömdes? Har för mig att Billy och Göran (Lambertz) har täta och vänliga telefonkontakter som inte heller gett resning. Trots att Billy, i ny karriär, ägnar sig åt utredningar och privatspaningar. Han är säkert duktig och erfaren på sitt sätt, men rent allmänt talar det för vilka kompetenskrav de ställer, och vad de har mage att arvodera för.

Detta börjar utveckla sig till en riktig soppa, med Hurtig som inte har mer än en spik eller två att erbjuda Nero.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16876212.ab

Det där med Neros rökning borde ställas på sin spets nu när pengarna han jobbade ihop hos AJ, har Irina redan gjort slut på. Ska vi skattebetalare betala för en dödlig och dyr last som rökning?
Kan det inte bli billigare i längden om Nero får lov att röka ett par tre paket om dan?

Butt har väl ansökt nio gånger nu, tyckte jag nån skrev. Han försöker säkert igen, ska du se. Kanske vänder han sig till Hurtigs "utredningsgrupp" om råd...
2016-02-15, 19:28
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Både mun och näsa enligt uppgift.
Man vill inte uppge det som dödsorsak dock.

Med andra ord kan de inte med säkerhet säga om hon dog av kvävning eller strypning då eller?
2016-02-15, 19:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Nu är ju Hurtig duktig så man behöver ju smutsa ner honom bara för att.

Vore väl väldigt illa om vi på förhand skulle känna en utgång i ett mål beroende på vilket ombud som infann sig i rätten.
Hur många PT har han fått igenom?
2016-02-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hurtig har ju lejt två kriminaltekniker för det här uppdraget. Teamet ska alltså försöka rucka på DNA-bevisningen...

Det är mest spel för gallerierna. Det går inte att rucka på den bevisningen. Eller att komma med planteringsteorier om man vill fortsätta jobba i Sverige. Att kritisera polisen eller andra rättsvårdande myndigheter i Sverige är det mest förbjudna oavsett om man har rätt eller fel!
2016-02-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Nu förstod jag inte. Vi vet ju att någon hanterat tejpen.

På tejprullen har man bara hittat Lisas DNA ingen annans. Lisas DNA finns på fyra ställen på insidan av rullen enligt FUp.
Talar för att hon tejpat sig själv? Under hot?
2016-02-15, 19:46
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är mest spel för gallerierna. Det går inte att rucka på den bevisningen. Eller att komma med planteringsteorier om man vill fortsätta jobba i Sverige. Att kritisera polisen eller andra rättsvårdande myndigheter i Sverige är det mest förbjudna oavsett om man har rätt eller fel!

Ursäkta att jag stör men jag ställde en fråga i morse men fick inte nåt svar från en debattör.

Jag ställer samma fråga till dig/er för att få klarhet:

Vad menas med att LH:s ben var felvända? Är det inte sekretessbelagda uppgifter som inte skulle läcka ut till allmänheten. Vadå, har hon blivit viken på mitten med benen bakåt i skåpet och fötterna uppåt först och sist bålen? Alltså när hon hittades i skåpet.
2016-02-15, 19:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Helena Anderssons mördare är fortfarande någon att frukta menar du liksom de andra brottsoffren som inte ens vågat berätta. Deras baneman/gärningsmän finns därute att frukta fortfarande men så skönt att ha en syndabock att gömma sig bakom.
Vad snackar du om?
Du måste lära dig att skilja mordfallen åt.
Lisa Holms mördare är inte samma som Helena Anderssons baneman.
Nerijus var väl inte i Sverige vid den tidpunkten Helena försvann. Och rätt ung då.
Så han kan väl vi avskriva från att ha med det dådet att göra tänker jag mig.
"Syndabock"? Nero?
Han är konstaterad gärningsman. Bunden vid sin illgärning så klart som det någonsin kan bli.
Jag förstår inte varför du och andra fortsätter att motsätta er sanningen om vem som tog
livet från denna stackars 17-åriga tonårstjej.
Och likaså varför ni reagerar som ni gör när motivet till dådet klargörs för er.

Så här var det. Så här såg det ut i all sin ruskighet och sjaskighet.
Mytomaniskt lagda verklighetsförnekare rår inte på sanningen om mordet på Lisa Holm och
vem hennes baneman var. Den saken är klar.
2016-02-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
På tejprullen har man bara hittat Lisas DNA ingen annans. Lisas DNA finns på fyra ställen på insidan av rullen enligt FUp.
Talar för att hon tejpat sig själv? Under hot?

Insidan av rullen. Troligen överfört av en behandskad NB.
2016-02-15, 19:51
Medlem
Gärningsmannen använde förmodligen handskar för att undvika att lämna fingeravtryck.
2016-02-15, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llllllllllllllll
Gärningsmannen använde förmodligen handskar för att undvika att lämna fingeravtryck.
Och handskarna tog han av sig när han skulle dra ner byxorna- men utan att röra kroppen?
2016-02-15, 20:00
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojavic
Idag skulle jag gissa på att en Livstidsdömd person kostar c:a 1 miljon per år.
Därför har myndigheterna beslutat att livstidsdömda skall överflyttas till sitt hemland
så snart det går. Det vill säga att alla förberedande regler och garantier måste vara klara med
myndigheterna i hans hemland.
Att han skulle få prövningstillstånd är minimal.
Det fängelse ha då kommer att placeras blir troligen ett av de hårdaste med mycket låg moral.
Råttor finns det säker ganska gått om på en hel del av deras fängelser.
Under andra världskriget använde Gestapo en del av dessa för att förvara och tortera sina då varande fångar.
Kanske en passande miljö. ???

Minimal är nog tom i överkant , inte en chans att HD ger PT i det här målet .
Det finns inget som kan ge PT .
Ja ett gammalt Gestapo fängelse låter helt perfekt för mördaren nero !!!
Det är nog bäst att han mosar i sig ordentligt av den goda fängelsematen i Sverige , det blir nog annat efter ett överförande till litauern .
Många Svenskar börjar nog tycka att det får vara nog nu med " Rättssäkerhet" för mördaren .
2016-02-15, 20:04
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Minimal är nog tom i överkant , inte en chans att HD ger PT i det här målet .
Det finns inget som kan ge PT .
Ja ett gammalt Gestapo fängelse låter helt perfekt för mördaren nero !!!
Det är nog bäst att han mosar i sig ordentligt av den goda fängelsematen i Sverige , det blir nog annat efter ett överförande till litauern .
Många Svenskar börjar nog tycka att det får vara nog nu med " Rättssäkerhet" för mördaren .

Du brukar vara en vänlig debattör. Läste om nåt förut idag som gjorde mig förbryllad. Har du svar på min fråga tro för det verkar ingen annan ha....

Vad menas med att LH:s ben var felvända? Är det inte sekretessbelagda uppgifter som inte skulle läcka ut till allmänheten. Vadå, har hon blivit viken på mitten med benen bakåt i skåpet och fötterna uppåt först och sist bålen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in