Citat:
Ursprungligen postat av
klurigkluring
Jag tjatar inte. Det var inte jag som har startat den här dumma diskussionen. Jag har bara har bemött alla mothugg efter att jag har svarat på ett inlägg där skribenten påstod att det var vanlig att hantverk "speciellt de som utförde tunga arbeten" inte kunde lämna användbara fingeravtryck. Vad jag påstår är att NB inte har släta fingertoppar.
Du har presenterat en "utredning" på att man kan slita bort mönster på fingertopparna till den grad att det går inte att lämna fingeravtryck. Intressant, liten "utredning" som inte tillför denna sak något nytt. Nu vet vi att arbete med betong, fix och annat frätande kan skada händerna och slita bort spår på fingertopparna.
Det du missade i din utredning, att arbeten utan handskar lämnar
ärr på fingertopparna som också blir ett avtryck.
Men:
Relevans saknas för det fall vi diskuterar, som det har varit rättegång om i två instanser, då Nero har fått lämna fingeravtryck, och man har hittat att det matchar två identiteter som tidigare lämnat fingeravtryck.
I det fall vi diskuterar, det verkliga fallet så har Nero kunnat lämna fingeravtryck, och passat sig noga, med försiktighetsåtgärder. Men den äckliga
skvättaren hade otur att skvätta ner offret och annat av betydelse i bevishänseende, med DNA från kroppsvätskor.