Flashback bygger pepparkakshus!
2016-02-23, 23:17
Medlem
Jag kommer inte att närvara pga att jag bor utomlands, men visst är det charmigt att PKeliten lyckas dra alla östeuropéer över en kam oavsett ämne. I Sverige bor de upplysta, i öst de som ännu inte förstått förträffligheten med mångkultur. Det är fan ett stort jävla skämt vem som helst kan söka asyl i Polen, oavsett vem som styr. År 2015 sökte 600 asyl, migranterna vill inte till Polen de vill till Sverige. Av uppenbara skäl söker sig människor till Sverige, alternativa teorier får IQ130 (89) och Ola schubert stå för.

Kamil Ryba skulle jag dock helst inte stötta.
Citera
2016-02-23, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
Ja ganska triviala saker faktiskt och en sådan symbolhandling förtjänar knappast fängelse. En "feminist" hade kunnat komma undan med långt mer dramatiska utspel. Men regimen gör ju brottslingar av alla dissidenter i sann marxistanda.

Som trådrubriken säger om att polackerna demonstrerar mot att Aftonbladet mörkar invandrarbrott.
Jag har inte hittat att Aftonbladet uppmärksammat polisens rapport om organiserad brottslighet 2015.

I den kan man bland annat läsa en del som verar ha med demonstrationen att göra:

"Avseende både polska och litauiska mobila kriminella nätverk bedöms, som tidigare nämnts, det vara vanligt att de ingår som en del i större kriminella nätverk i hemländerna. De mobila kriminella nätverk
med ursprung i Polen som är kända och agerar i Sverige har sina huvudorganisationer i Polen och det
är också där som huvudmännen finns. Kartläggning har visat att det finns stora kriminella nätverk från
Polen som begår fordonstölder i Sverige. Individerna i nätverken är tillfälligt i Sverige men samma
individer återkommande ofta samma individer som begår brott i Sverige kan även begå brott
i andra länder. Tyskland är vanligt men även Nederländerna, Frankrike, Schweiz och Belgien förekommer i stor utsträckning."

"Polska mobila kriminella nätverk har ett flertal ankarpersoner och ankarplatser i Sverige.
Ankarpersonerna är själva från Polen men har ofta bott i Sverige längre tid. De är involverade i själva
brottsligheten. Ankarpersonerna är exempelvis varit mottagare av den tekniska utrustning som krävs för brottsligheten och kan även förvara stöldgods och tillhandahålla bostäder."
Citera
2016-02-23, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Det lär inte hända mycket. Vad skulle åstadkommas av detta då?

Varför går alltid dessa inlägg förbi? Finns nästan alltid ett sånt här svar tidigt i liknande trådar,men de besvaras sällan. Utveckla gärna ni som tror på detta (obs - jag är inte spydig eller ironisk på något vis, jag vill gärna veta vad folket tror kommer hända utav detta, i min egenskap som halvpessimisst)
Citera
2016-02-23, 23:34
Medlem
Trevligt att det tycks finnas många polacker som sympatiserar med den nationella frågan. Europa måste stå enat i detta, och massinvandringen angår eller kommer snart att angå oss alla.

Kamil Ryba och hans bakgrund kan man ha sina synpunkter på visserligen.
Citera
2016-02-23, 23:34
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Som trådrubriken säger om att polackerna demonstrerar mot att Aftonbladet mörkar invandrarbrott.
Jag har inte hittat att Aftonbladet uppmärksammat polisens rapport om organiserad brottslighet 2015.

I den kan man bland annat läsa en del som verar ha med demonstrationen att göra:

"Avseende både polska och litauiska mobila kriminella nätverk bedöms, som tidigare nämnts, det vara vanligt att de ingår som en del i större kriminella nätverk i hemländerna. De mobila kriminella nätverk
med ursprung i Polen som är kända och agerar i Sverige har sina huvudorganisationer i Polen och det
är också där som huvudmännen finns. Kartläggning har visat att det finns stora kriminella nätverk från
Polen som begår fordonstölder i Sverige. Individerna i nätverken är tillfälligt i Sverige men samma
individer återkommande ofta samma individer som begår brott i Sverige kan även begå brott
i andra länder. Tyskland är vanligt men även Nederländerna, Frankrike, Schweiz och Belgien förekommer i stor utsträckning."

"Polska mobila kriminella nätverk har ett flertal ankarpersoner och ankarplatser i Sverige.
Ankarpersonerna är själva från Polen men har ofta bott i Sverige längre tid. De är involverade i själva
brottsligheten. Ankarpersonerna är exempelvis varit mottagare av den tekniska utrustning som krävs för brottsligheten och kan även förvara stöldgods och tillhandahålla bostäder."
Jag förstår inte hur det där skulle ha något med demonstrationen att göra. Har du info som pekar på att demonstranterna sysslar med organiserad brottslighet? Alla polacker gör ju inte det.
Citera
2016-02-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty-Deed
Varför går alltid dessa inlägg förbi? Finns nästan alltid ett sånt här svar tidigt i liknande trådar,men de besvaras sällan. Utveckla gärna ni som tror på detta (obs - jag är inte spydig eller ironisk på något vis, jag vill gärna veta vad folket tror kommer hända utav detta, i min egenskap som halvpessimisst)

Jag skulle vilja vara lite spydig och smådryg genom att svåra med en motfråga: vad i helvete skulle man annars göra?

Ge gärna konkreta förslag.
Citera
2016-02-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
Jag förstår inte hur det där skulle ha något med demonstrationen att göra. Har du info som pekar på att demonstranterna sysslar med organiserad brottslighet? Alla polacker gör ju inte det.

Demonstrationen handlar ju om att Aftonbladet mörkar invandrarbrott. Men vi är i övrigt ganska överens. Alla polacker sysslar inte med organiserad brottslighet. Men som rubriken på tråden anger, Aftonbladet mörkar.
Det lite ironiska är att det verkar vara en kriminell polack som manar till demonstrationen mot att Aftonbladets mörkläggning av invandrarbrott.
Aftonbladet mörkade inte invandrarbrotten när polackerna beväpnade sig för att gå till attack i Nynäshamn.
Så egentligen gissar jag att demonstrationen har något annat syfte.

Här en möjlig ledtråd i alternativmedia
http://aktuelltfokus.se/har-hotas-af...en-kamil-ryba/
Citera
2016-02-24, 00:07
Medlem
X-mers avatar
Jag är ifrån Polsk härkomst. Men ALDRIG att jag eller mina vänner ska acceptera fisken Ryba!
Han är ett stort hån mot alla de vänner jag har och mot mig som jobbar hårt och är respekterade.
Ryba = fisk på Polska = FUL FISK
Citera
2016-02-24, 00:17
Medlem
Sam.Boyds avatar
Får en känsla av att polackerna inte bara får göra skitjobben innom bygg och städ.

Nu jobbar de även innom politiken. Lägsta anbudsgivare?

För hur många polacker läser Aftonbladet?
Citera
2016-02-24, 00:24
Medlem
Det skulle vara intressant att se AFA försöka gå på 175 polacker som inte är särskilt politiskt korrekta.
Citera
2016-02-24, 00:24
Medlem
Detta kommer att ske:

Expo-nätverket kommer att fotografera alla i bästa DDR stil och sedan kör de alla bilderna i ansiktsigenkänningprogram. Identiter körs sedan i Piscatus databas för att hitta något misskrediterande om deltagare. Denna info säljs sedan till Bonniers - Om en enda deltagare "är suspekt" så kommer alla andra i demon att dömas av Bonniers/schibstedt genom "guilt by association"- Den mediepoltiska eliten använder denna metod för att tysta oppositionen, kunna "vägra ta debatten" och dessutom så "slår man mynt av det". - Jag tror inte att Polacker uppskattar dessa Stalinistiska sovjetmetoder som kallas för "journalistik" på södermalm.

Det var det som hände vid "folkets demonstration". ALLA blir nazister om EN enda i tåget är/har varit nazist (enligt Expos definition). - Medierna kanske kan lura alla DN skadade södermalmare och sig själva om nazi-invasionen men de kan inte blåsa folket längre.

Det är bra att man demonsterar utanför mediehusen i Stockholm. Där är ju de egentliga makthavarna. och dessa mediehus har alldeles själva valt att vara Expo-nätverkets handpuppets.
Citera
2016-02-24, 00:41
Medlem
X-mers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Får en känsla av att polackerna inte bara får göra skitjobben innom bygg och städ.

Nu jobbar de även innom politiken. Lägsta anbudsgivare?

För hur många polacker läser Aftonbladet?

Många av oss läser tidningar då vi har varit här i många år. Iof borde vi redan ha varit i "politiken" sedan 80-talet. Vanliga knegare som vill ha lugnt liv. Däremot är många av oss fackligt engagerade.

Vad sysslar du själv med? Vilka tidningar läser du? Kan du nyanserna i Svenska språket eller ylar du bara för att du själv är missnöjd med ditt liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in