2016-02-25, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalyawesome
Nu begärs hon häktad:

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/nor...-begars-haktad

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/just...n-9886847.aspx

Ur NSDs artikel
Citat:
"21-åringen vårdas alltjämt för allvarliga skador som samtliga sitter kring huvudet. Hon har förlorat stora mängder blod."

Det skall nog mycket till för att detta inte skall bli grov misshandel i domen...
Citera
2016-02-25, 13:42
Medlem
JompaGlitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blazeDd
Hört att Josefine.K har nånting med det här bråket att göra hörde först att det var hon som slog men tydligen hörde jag fel angående vad tråden säger?

Gm nekar ju brottet så tekniskt sett är det ju inte omöjligt att det finns ytterligare involverade, vilken relation har kvinnan du nämner till M.H och V.S?
Citera
2016-02-25, 15:11
Medlem
Är det någon som kan bekräfta att det var BO som under söndagen redan på dagen var lätt sönderslagen? Såg nämnligen en identisk tjej med 2 tiror och lite blödande näsa?

Alternativt någon lik dåligt sminkad pundare med 2 klockor?. Ni verkar ju ha bättre koll än mig på dom som är med i gamet idag, var 5 år sen man själv hade koll så börjar väl bli gammal.
Citera
2016-02-25, 17:55
Medlem
'Också hört att det är J.K som är GM. Vet med säkerhet att J har varit efter BO tidigare så skulle inte alls förvånat mig..
Citera
2016-02-25, 20:20
Medlem
Två personer namnger en annan tänkbar gm (kvinnor), man kan ju tycka att det borde vara av intresse för polisen!
Jag känner inte till någon av nämnda personer i tråden, men det är ju endast en som sitter häktad.
Citera
2016-02-25, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lameface
'Också hört att det är J.K som är GM. Vet med säkerhet att J har varit efter BO tidigare så skulle inte alls förvånat mig..

Hon verkar vara ganska "känd" hon BO, och flera beskriver henne aningen nedlåtande (och kanske provokativ?) Är det självförsvar det är frågan om kanske?
Jag ser ingenstans nämnt i media om den häktade kvinnan har några skador.
Citera
2016-02-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frommast
Du verkar inte veta vad "gola" betyder.

Man "golar" när man anger en kompis/kumpan i ett brott.

Man golar inte om man som utomstående ringer polisen och anmäler ett brott.
Det ska alla hederliga människor göra.

Man golar inte heller när man som brottsoffer pekar ut förövaren, det ska man som hederlig människa göra.

Om jag till exemel ser dig, på väg att bli våldtagen och ringer polisen och dom mot förmodan kommer och griper våldtäktsmannen så har inte jag "golat" på honom.
Inte heller i en rättegång där jag pekar ut och vittnar mot honom har jag "golat"

Om däremot jag och en polare är ute och stjäl en bil, det blir biljakt och polaren svänger av och springer till skogs och klarar sig, medans jag grips av polisen, då "golar" jag om jag talar om vem han är.

Eller om jag säljer droger och tipsar polisen på dom andra droghandlarna för att få bort dom från gatan för att kunna sälja mera själv, då "golar" jag.

Men brottsoffer och gärningsman kanske båda är kriminella/kumpaner och brottsoffret har angett gärningsmannen för brott, är det så du menar?

Vad yrar du i ??

Du är medveten om att dom höll på med div knarkerier ?

Det är också därför som det finns folk i tråden som "oprovocerat"
tycker att hon förtjänat att bli misshandlad.
Citera
2016-02-26, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnbomIce
Jag kommer som sagt köpa en fin flaska på bolaget och skåla med V sen. För det förtjänar hon (om hon nu gjort det här)

Pinsamt nog så nämner du detta två gånger. Du skryter alltså med att du vill langa åt en fjortis som sitter häktad?

Varför spekuleras det det kring denna J.K? Vilda är väl den häktade och BO sägs ju fått stryk för att hon snackat. Hade det funnits fler MGM hade väl BO glappat om det med en gång?
Citera
2016-02-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Pinsamt nog så nämner du detta två gånger. Du skryter alltså med att du vill langa åt en fjortis som sitter häktad?

Varför spekuleras det det kring denna J.K? Vilda är väl den häktade och BO sägs ju fått stryk för att hon snackat. Hade det funnits fler MGM hade väl BO glappat om det med en gång?

Den häktade nekar, och två personer nämner att de hört/trott att det handlade om J.K.
Inte så konstigt med spekulationer då.
Citera
2016-02-26, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kathii
Den häktade nekar, och två personer nämner att de hört/trott att det handlade om J.K.

Det här är ju Flashback, här går det ju spekulera hur mycket som helst. Kan droppa vilka namn man vill.

Men en ung kvinna är ju häktad, tror att polisen har en hel del på henne, på sannolika skäl misstänkt..
Senast redigerad av Hopptopp 2016-02-26 kl. 16:53.
Citera
2016-02-26, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kathii

Alla som varit häktad/anklagade för något och har lite innanför pannbenet nekar. Det är polisens jobb att bevisa ens skyldighet/inblandning. Vad jag funderar är varför vi orkar spekulera i en alternativ GM när BO anklagas för att vara en glappkäft. Spekulationer är lite konstiga då det finns flashbackare på varenda gata i Sverige och därmed bör finnas gott om vittnen. Alltid haft känslan av att många på tunastigen känner varandra men här var det dåligt med vittnen. Förutom langaren då.
Citera
2016-02-27, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopptopp
Det här är ju Flashback, här går det ju spekulera hur mycket som helst. Kan droppa vilka namn man vill.

Men en ung kvinna är ju häktad, tror att polisen har en hel del på henne, på sannolika skäl misstänkt..

Menar du att de droppade namnen är fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in