Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-26, 21:51
Medlem
Sglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealDancer
Jag bara älskar när naiva idioter får sitt.
Har man absolut inget konsekvenstänk eller historisk förståelse samt är mångkulturnaiv så går det sällan bra.
Titta på hur det är i Sverige idag.
Jag tror grunden till mångkultursproblemen är att många svenskar är naiva och läser för mycket vinklad media. Alla är människor i grund och botten och strävar efter samma saker, jag vet att muslimer är otroligt trevligt folk som är väldigt gästvänliga och oftast ställer upp när det krisar. Svenskar kan ha som en sköld omkring sig av fördomar som oftast bygger på att man inte har några nära relationer med muslimer.
Citera
2016-02-26, 21:53
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag antar att ni båda aldrig hört skämtet förr

Att de skulle röka weed och skjuta amfetamin, tugga khat o fan o hans moster vore inget konstigt :P
Nope, men jag förstod den.
Citera
2016-02-26, 22:08
Medlem
Tittar på tv 4 nyheter, och vad får man se? En pur banan som dödat en tjej i jogging spåret och förgripit sig på henne sexuelt efter! att han mördat henne. Så själv klart ska tjejerna känna sig trygga med bananer. Ska man dra alla över samma kam, då får man väl göra det, ni fattar vad jag menar.
Citera
2016-02-26, 22:10
Medlem
Sglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herregud1234567
Tittar på tv 4 nyheter, och vad får man se? En pur banan som dödat en tjej i jogging spåret och förgripit sig på henne sexuelt efter! att han mördat henne. Så själv klart ska tjejerna känna sig trygga med bananer. Ska man dra alla över samma kam, då får man väl göra det, ni fattar vad jag menar.
Det kunde lika gärna vart en svensk som gjorde det, varför dra alla "banan" över en kam? Alla borde behndlas lika
Citera
2016-02-26, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sglass
Det kunde lika gärna vart en svensk som gjorde det
Med pur banan, så menar jag det du skriver läs mellan raderna
Citera
2016-02-26, 22:32
Medlem
Självsanering i sin finaste form. Vi får tacka för att hon förbättrade genpoolen genom att på ett sånt utstuderat sätt tog sig själv av daga...lifta bland muslimer. Lika intelligent som att spela rysk roulette med pistol
Citera
2016-02-26, 23:19
Medlem
Såg ett klipp på ISIS medlemmar som hade blivit fångade "dem gjorde en skämt med IS avrättningarna" så dem skulle lura att skjuta dem sen gick dem iväg.. Man ba ska ni bjuda på kaffe oxå och släppa dem? Bara för dem är muslimer bägge så ska ni låta dem gå det var ju bra...
Citera
2016-02-26, 23:26
Medlem
Ja, mord och våldtäkt är skitroligt. Ha ha... ha.

Din dumme jävel.
Citera
2016-02-26, 23:38
Bannlyst
Även om man är dum och korkad så förtjänar man inte att bli mördad. Skrämmer mig att många tycker att man får skylla sig själv, även om man borde inse att man inte borde uttala sig så positivt om en viss företeelse utan att inse konsekvenserna så förtjänar man inte att bli mördad, våldtagen eller rånad.

Hur du kan lägga detta i humor är skrämmande.
Citera
2016-02-26, 23:58
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Även om man är dum och korkad så förtjänar man inte att bli mördad. Skrämmer mig att många tycker att man får skylla sig själv, även om man borde inse att man inte borde uttala sig så positivt om en viss företeelse utan att inse konsekvenserna så förtjänar man inte att bli mördad, våldtagen eller rånad.

Hur du kan lägga detta i humor är skrämmande.

Borde man inte rimligen få skylla sig själv om man åker till zoo och klappar tigrarna för att visa allmänheten vilka "fredliga och fina djur de är"?

"Vit kvinna liftar genom arabländer för att visa allmänheten att muslimer är rätt schysta ändå"?

Det känns som att detta skulle falla lite i samma kategori, och jag kan inte hjälpa annat än att se humorn i det.
Citera
2016-02-27, 00:49
Medlem
Visst, artikeln är vinklad så in i satan och man vore dum i huvudet om man påstod att denna enskilda händelse bör kunna appliceras på hela kontinenten... Det finns vidriga människor i Sverige och vi hade blivit förbannade om någon sagt att alla svenskar vore våldtäktsmän bara för att en enskild incident inträffade i vårt land...

Men detta är ju bara... ja... Ur ett (konservativt) svenskt perspektiv tyvärr den samtidigt bästa och hemskaste nivån av skadeglädje man kan känna. Med det sagt så tycker jag att det är osedvanligt cyniskt (även med Flashback-stocken mätt) att lägga en sådan tråd i humor.

Oavsett människans ideologier, partipolitiska sympatier, osv, så förtjänar ingen att bli behandlad på detta sätt.

Jag inser att ironin (som jag även själv skriver på) är i allra högsta grad slagträffbar men det ger inget direkt vettigt intryck för varken TS, forumet eller huvudämnet i sig att lägga detta under humor.

Ironin är slående men det närmaste denna tråd kommer "humor" är genom en sadistisk "skyll-dig-själv"-approach och det ger fel intryck.

TL;DR - Jag håller med om sentimenten avspeglade i denna tråd men forumvalet var osedvanligt cyniskt, mätt även med Flashback-mått.
Citera
2016-02-27, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag tycker inte att någon förtjänar att dö.

Men i detta fall är det hela en parodi på hela Mellanöstern!

Så du tycker inte att En våldtäktsman förtjänar att dö eller att Löfven förtjänar att hängas för sitt landsförräderi?

Är vi lite vill mycket ''Allas lika värde''-indoktrinerad måntro?

Edit: Att göra något basalt som att göra ett stunt och lite klantigt falla ner och dö är väl tragiskt men att springa med all kraft och hoppa ut för Empire State Building är genialt korkat och då förtjänar man sitt öde. Denna kvinna var genialt korkad...
Senast redigerad av Tibetanleguan 2016-02-27 kl. 02:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in