Flashback bygger pepparkakshus!
2016-02-27, 02:02
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Hur stller er ni SD-anhngare till att Mattias Karlsson, i en debatt med Elisabeth Svantesson p SVT, str och tjatar om och om, vrre n en pflugen tiggare, om att f samarbeta med moderaterna?
Gr det er varma i kroppen av vllust eller fr nu dlig smak i munnen?
r det enbart taktik eller suktar man s efter makt?

SD med Mattias Karlsson i spetsen r numera mer eller mindre Moderaterna, s det r vl naturligt.
Citera
2016-02-27, 02:18
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimpaKeps
SD med Mattias Karlsson i spetsen r numera mer eller mindre Moderaterna, s det r vl naturligt.

Vilket sger lite om Mattias, fr ngra r sedan var hans linje 100 % att det var sossarna han sa SD skulle ska samarbete med.
Citera
2016-02-27, 09:40
Medlem
Himmelstosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Denna sammanslagna trd knns som en jobbig sjunde omtenta i en grundkurs, eller kanske lite som en spya som ker upp och ner. Expressen, eXpo, vem som n str fr fiolerna, s r det samma jvla gnisselmusik.

Mattias Karlsson behrskar Sverigedemokraterna, oavsett Expressen-skriverier.

Det gr han genom att han har ftt medlemmarnas std, p landsdagarna och via deras ombud, fr att utesluta alla som potentiellt eller reellt r ett hot mot hans och hans ftaliga kamarillas totala makt ver partiet. Stadgar och andra regler torkar han sig med.

Invandringskritiker r s rdda, s skrrade, s utom sig av ilska mot media och traditionella politiker, s nda in i hjrteroten ngestfyllda ver det som makten frsker hinna med att gra med Sverige innan den politiska hjlpen hinner fram, s att de tar vad som helst frn den som de tror kan vara till politisk nytta fr att rdda Sverige och det svenska folket. Det ser vi nu. De ser och vet och frstr vad Mattias Karlsson str fr, hyckleriet, den totala sjlvupptagenheten och det totala mnniskofraktet, och urkllan till dessa insikter, Fria Tider, r ett av Sveriges strsta medier med mngas odelade frtroende. Men de vgar inte vnta p ngot bttre.

Det r den mekanismen som Mattias Karlsson utnyttjar - till det yttersta.

Med all respekt - jag hoppas fortsttningsvis slippa se uttalanden med innebrden "jag har inget frtroende fr Mattias Karlsson" eller "Mattias Karlsson mste bort". Mattias Karlsson skiter helhjrtat i om han har frtroende eller inte s lnge han har makten, och han har sgat ner all interndemokrati i partiet till frmn fr sig sjlv och sitt parasitentourage.

Mjligheterna att f bort Mattias Karlsson, eller reformera partiet inifrn, de r 0.

Det mste man inse innan man kan g vidare i sin analys och frstelse.

Precis som ingenting kunde frndras i sjuklverns migrationspolitik frrn de brjade frlora rster till SD p den, s kommer ingenting att frndras i SD:s sjuka, kompiskorrumperade internpolitik frrn SD brjar frlora rster till ett riktigt, hrdkrnigt, demokratiskt, vlorganiserat migrationskritiskt svenskvnligt parti.

Det r dr allt krut borde lggas - i alla fall allt krut som inte gr till att bygga en metapolitik fr att bdda fr det partiet och dess politik.

Reformera SD? F bort Kim Jong Karlsson? Sorry, de patienterna r dda, med ddsattest. Stt igng med att skapa ngot nytt i stllet, ta steget till frlossningsavdelningen och var med och hjlp till att ta fram nytt politiskt liv, med bttre frutsttningar ven om brjan kan bli svr.

Allt det hr r ju rimliga stndpunkter som du har upprepat mnga, mnga gnger. Men om du nu tycker att det enda rimliga alternativet r att starta ett nytt parti s r en rimlig motfrga: varfr gr du inte det? Jag begr inte att du omedelbart ska dra igng en helt ny, fix och frdig partiapparat, men att ntverka lite och dra igng nn sorts arbetsgrupp borde vl vara mjligt. Efter vad man lser hr s finns det ju en hel del personer som r missnjda med SD som det borde g att bygga p. Eller?
Citera
2016-02-27, 09:54
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelstoss
Allt det hr r ju rimliga stndpunkter som du har upprepat mnga, mnga gnger. Men om du nu tycker att det enda rimliga alternativet r att starta ett nytt parti s r en rimlig motfrga: varfr gr du inte det? Jag begr inte att du omedelbart ska dra igng en helt ny, fix och frdig partiapparat, men att ntverka lite och dra igng nn sorts arbetsgrupp borde vl vara mjligt. Efter vad man lser hr s finns det ju en hel del personer som r missnjda med SD som det borde g att bygga p. Eller?

Jag r inte den skapande, vertygande personen som bygger ett parti sjlv, men jag hakar s fort ngon fr igng ngot vettigt och oavsett vad mnga tror, s har jag arbetsfrmga och uthllighet. Min radar r alltid p, och mnga andras med mig.

Frutsttningarna r p ett stt bttre n ngonsin, fr gammelpartierna har tappat vljarkrens frtroende och ska bort, i alla fall minst ett par av dem som ligger ttt intill fyran. Det blser precis den frndringens vind i vilken Mao Zedong sa att man skulle bygga vderkvarnar och inte vindskydd.
Citera
2016-03-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Jag r inte den skapande, vertygande personen som bygger ett parti sjlv, men jag hakar s fort ngon fr igng ngot vettigt och oavsett vad mnga tror, s har jag arbetsfrmga och uthllighet. Min radar r alltid p, och mnga andras med mig.

Frutsttningarna r p ett stt bttre n ngonsin, fr gammelpartierna har tappat vljarkrens frtroende och ska bort, i alla fall minst ett par av dem som ligger ttt intill fyran. Det blser precis den frndringens vind i vilken Mao Zedong sa att man skulle bygga vderkvarnar och inte vindskydd.

Mattias Karlssons attityd kan ju faktiskt frbttra jordmnen fr partier som kan komplettera SD. Motpol-avsljandet bidrar kanske inte s mycket dock.

(Jag hoppas att det inte bildas ngot nytt ND eller ND light. Fr det alternativet kommer vljarna och potentiella frtroendevalda att uppleva som mer obehagligt n SD och drfr vlja SD. Det blir en upprepning av ND-projektet.

Paukers recept p Exilen - se lnk i min signatur nedan - med ett parti lite till hger om SD och ett lite till vnster om SD men inte mer orumsren framtoning verkar vettigast. Hller ocks med om att mediebiten mste komma frst. Mjligen kan man registrera partibeteckningar fr att vara redo om det blir nyval.)
Citera
2016-03-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Vilket sger lite om Mattias, fr ngra r sedan var hans linje 100 % att det var sossarna han sa SD skulle ska samarbete med.
Jas? Inte s troligt. Vad har du hittat info om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in