2016-03-01, 20:23
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det spelar ingen roll var man hittar dem, man hittar lik oftare än man skapar dem.
Naturligtvis. Annars hade vi ju utrotat oss själva för länge sen.

Frågan är hur ofta man hittar en död person i en fastighet som personen vanligtvis aldrig vistas i.
2016-03-01, 20:27
Medlem
develis avatar
Citat:
På vilket sätt är det konstaterat att byxorna var neddragna till fotknölarna vid hängningen?
Lika lite som att du kan påstå att de inte var så.

Jag har aldrig tänkt på mer än jackan men det är precis som Grandioso skriver - med två par byxor och trosor neddragna lär hon inte kunna röra benen.

Edit. Det slog mig nu att de nog inte inte är nere vid fotknölarna direkt. Sitter de högre upp inledningsvis kan hon omöjligt komma ur dem under den tid hängningen sker.
Senast redigerad av develi 2016-03-01 kl. 20:30.
2016-03-01, 20:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Naturligtvis. Annars hade vi ju utrotat oss själva för länge sen.

Frågan är hur ofta man hittar en död person i en fastighet som personen vanligtvis aldrig vistas i.
Det vet jag inte. Vet du?
2016-03-01, 20:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lika lite som att du kan påstå att de inte var så.

Jag har aldrig tänkt på mer än jackan men det är precis som Grandioso skriver - med två par byxor och trosor nere vid fotknölarna lär hon inte kunna röra benen.
Avklädandet på underkroppen skedde troligen samtidigt som avklädandet på överkroppen. Att hon skulle ha byxorna vid fotknölarna samtidig som jackan var på är inte sannolikt.
2016-03-01, 20:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Det vet jag inte. Vet du?
Jag trodde att du visste.
2016-03-01, 20:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Avklädandet på underkroppen skedde troligen samtidigt som avklädandet på överkroppen. Att hon skulle ha byxorna vid fotknölarna samtidig som jackan var på är inte sannolikt.
Det låter ytterst trovärdigt att byxorna låser benen.
2016-03-01, 20:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det låter ytterst trovärdigt att byxorna låser benen.
Det är svårt att dra ner byxorna med en hand och hålla i en kniv med en annan. Den enklaste förklaringen är att Lisa hängde när hon kläddes av.
2016-03-01, 20:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
På vilket sätt är det konstaterat att byxorna var neddragna till fotknölarna vid hängningen?
När föreställer du dig att det annars skulle ha skett?

Det är ju detta vår överbevisade sexualsadistiske lustmördare är ute efter ovanpå själva
mördandet. Blotta sitt offer. Kön och bröst ska han titta på medan han drar i snoppen
med ena handen och håller lampkupan beredd i den andra.
Utifall att man skulle få för sig senare att någon hängts till döds i aktuella utrymmet.
Och då kanske det är bäst att låta bli att göra som vanligt: spruta nonchalant omkring sig.
Här ville han hålla reda på sin sperma efter tidernas bästa utlösning för hans vidkommande.
Tanken att han skulle utplåna spåren efter sig i nämnda lampkupa fanns där säkert
men i sitt övermod sköt han på saken liksom han sköt på att få undan snörstumparna
som var där lite överallt.
2016-03-01, 20:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
När föreställer du dig att det annars skulle ha skett?

När hon hängde, förstås.
2016-03-01, 20:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är svårt att dra ner byxorna med en hand och hålla i en kniv med en annan. Den enklaste förklaringen är att Lisa hängde när hon kläddes av.
Det är inte minsta svårt att dra ner byxor på ett offer som ligger ner tillfälligt medvetslös. Det kan jämföras med med patienter som inte kan röra sig pga av sjukdom alternativt drogade, nedsövda eller medvetslösa pga trauma.

Att du sen snöat inne på vissa saker är en annan femma. Jag finner åsikten om byxorna relevant.
2016-03-01, 20:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det är inte minsta svårt att dra ner byxor på ett offer som ligger ner tillfälligt medvetslös. Det kan jämföras med med patienter som inte kan röra sig pga av sjukdom alternativt drogade, nedsövda eller medvetslösa pga trauma.

Att du sen snöat inne på vissa saker är en annan femma. Jag finner åsikten om byxorna relevant.
Men, var inte syftet med att dra ner byxorna att hon skulle bli rörelsehindrad? Det behövs inte med medvetslösa personer.

Märker att argumenten börjar bli dåliga, de måste förstärkas av kränkningar.
2016-03-01, 21:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Men, var inte syftet med att dra ner byxorna att hon skulle bli rörelsehindrad? Det behövs inte med medvetslösa personer.
Märker att argumenten börjar bli dåliga, de måste förstärkas av kränkningar.

Sa du dåliga argument?

Det handlar väl om att hon BLIR det per automatik när hon sen hängs och därav frånvaro av spår.

Att snöa inne är inte en kränkning - det betyder att du bestämt dig för en sak . Skärp dig nu med ditt tjat om att du är så kränkt i var och var annat inlägg.
Senast redigerad av develi 2016-03-01 kl. 21:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in