Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja, det är så jag menar också när jag skrev tidigare: Det måste förankras/kombineras med något och frågan är då vad.
Utöver detta vore det väl väldigt bra att ha med sig sin klient - se mitt föregående inlägg om att det kan ha (upp)rört i grytan.
Sen ska rimligheten komma med ang punkt 2 - för vem är då gärningsman (även om det inte är försvarets uppgift så ska det vara sannolikt s.a.s). Punkt 1 hoppar jag sonika över med tanke på det jag skrev nu (rimligt, sannolikt).
Punkt 3 är där målet redan befinner sig och då lär han få det till att han är totalt utan sjukdomsinsikt och behöver RPU pga förnekelsen. Med det ska väl fortf. kombineras med nåt som gör att HD finner det angeläget för PT varav prejudikat är huvudregeln och sen finns väl synnerliga skäl, rättegångsfel, domvilla och annat grovt.
Visst börjar det bli ännu rörigare, advokaten framför först att klienten delvis medger brott, genom att han nu befattat sig med ett lik!
Sen dementeras dessa uppgifter eftersom det nu framkommer att Nero fortsätter att blåneka! Advokaten dementerar genom att framföra att han har egna teorier och hypoteser.
Min slutsats är att Hurtig tror inte på sin klients tidigare inställning att han aldrig ens sett Lisa, då Hurtig vet att DNAt binder klienten till brottet. Därför blir det absurt att samme Hurtig ifrågasätter DNAt, med teorier som hör hemma i en konspirationstråd på Flashback.
Det jag också noterat är att Hurtig framför att han har haft täta kontakter med Nero. Då uppkommer frågan om Nero lärt sig svenska, eller kunnat tala svenska hela tiden, så som jag anat?
Eller kanske Nero delar cell med en tolk som är till belåtenhet? eller så har de auktoriserade tolkarna prackat på honom en tolk som nu är orsaken till att Hurtig missförstår allt Nero säger, till den grad att det måste dementeras?
Det är i alla fall intressant att Hurtig har haft täta kontakter med sin klient, men att det verkar vara brister i kommunikationen. Ur askan i elden, Nero!