2016-03-08, 20:14
Medlem
Lyashko, en av flera märkliga Rada-medlemmar, är sur på EU:s Juncker, som faktiskt säger sanningen om Ukrainas EU- och NATO-chanser. Ukraina faller i bitar och han, Lyashko, vill inte se det, han vill istället se EU:s förfallsprocess och Rysslands totalförstörelse. Hans reaktion är typiskt ukrainsk. Någonting har jag lärt mig under två års studier.

Citat:
Oleg Lyashko predicted the collapse of the EU in the near future. The scandalous Ukrainian politician wrote this on his Facebook page, responding to the statement by the head of the European Commission, Jean-Claude Juncker, about the impossibility of Ukraine's accession to the EU and NATO.

Like the Schengen visa-free regime, which we have aspirations of, but the Europeans will not give it to us under any pretext. There will be no EU, there will be no Schengen, and, maybe, there will be no NATO. And Ukraine will remain", — wrote Lyashko.

http://www.fort-russ.com/2016/03/lya...-european.html
2016-03-08, 20:48
Avstängd
Går inte alltför bra för dräggen nu.

http://en.censor.net.ua/news/378030/...e_intelligence
2016-03-08, 21:08
Medlem
Jag är krigstrött, eftersom jag lider med de civila i Donbass, men southfront är av starkare virke och rapporterar. Här talas om de många beskjutningarna. Man fruktar att Kiev startar en offensiv i sommar för att flytta fokus från många misslyckanden till inbördeskriget. Man talar om de turkiska "gråa vargarna" i ukrainska Kherson på gränsen till Krim.

EU eller OSCE försöker få till en större demilitariserad zon och Donetsk har fått uppleva minst en lugn natt, kanske som ett resultat av det initiativet. Konflikten var en anledning till att USA nyligen förlängde vissa sanktioner mot Ryssland - "eftersom Minsk2 inte fungerar", men det är ju Kievs fel och det vet alla världens analytiker (viktiga stipulerade lagar antas inte av Rada). Ukrainska skepp fraktar krigsmateriel från Turkiet. Allt detta nämns inte i denna video, den informationen kommer från andra källor.

Jag har tidigare skrivit att jag tvivlar på att vi får se Minsk3. Det finns en gräns för VP:s tålamod. Han har inte mycket mer att förlora, Ryssland har aldrig upplevt de attacker vi ser idag, de kan fortsätta i åratal, han vänder dem till Rysslands fördel (importsubstitutionen) så jag tror att Kiev leker med elden. Kiev griper nu massor av civila på den ukrainska sidan av gränsen, konfiskerar mobiler och datorer, och det måste få ett slut. Bara Ryssland kan få stopp på eländet. Den som hamnar i en SBU-källare har små överlevnadschanser.

Southfront har länge varit under attack, så förvånas inte om den engelska videon hackar. Språket är bra.

https://southfront.org/foreign-polic...up-in-ukraine/
2016-03-08, 21:48
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Yanukovych skulle kunna fällas för mängder av brott inklusive hot, felaktig myndighetsutövning, massmord, förskingring, valfusk, mutor, brott mot konstitution, olaglig arrestering av opposition, röstningen om diktaturslagarna med handuppräckning som genomfördes UTAN majoritet osv - INNAN ditt påstådda brott mot konstitutionen (och som ingen annan påstår). Och det som ni tjatar om är en mindre petitess i sammanhanget. När Yanukovych mutade konstitutionsdomstolen att upphäva tillägg i konstitutionen som gällt i många år på felaktiga grunder så att han som helt "nyvald" president kunde få större presidentmakt - det är ett stort brott mot konstitutionen.

Så mycket energi som Ryssland lägger på sin propaganda när man har så totalt fel - så kommer alltid hävdas politik angående Yanukovych från ryskt håll. Inrikespolitiskt är han dock död. Det är ingen röstfiskare precis. Som sagt tidigare - för att man tilhör "proryssar" betyder inte att man gillar att vara med i Ryssland eller gillar Putin eller gillar Yanukovych. Om Yanukovych kommer till Ukraina så kommer han splittra sitt egna parti permanent.

Har svårt att se honom dyka upp i nån Donbass republik ens. Men gör han det så är det väl snarast beviset på vem som är med att finansiera hela konflikten.

Vad behöver Ukraina? En uppsättning politiker som är handlingskraftigare genom ett antal val som rensar ut de gamla behövs plus en ny konstitution. Tills dess går det sakta framåt. Det håller sig kvar korrupta personer i både domstolar och parlament som inte vill ha ändring. Det är ett hinder för de reforminriktade men knappast ett argument MOT de reforminriktade.
Om Majdanhändelserna var i enlighet med författningen finns det ju delade meningar om, och jag tog ju i motsatts till vad du insinuerar inte ställning i mitt inlägg. MEN om nu Janukovytj är den skurk du utmålar honom som så borde du väl välkomna en rättslig prövning? Politiska rättegångar kan dock bli vanskliga. Inga likheter för övrigt, men minns exempelvis rättegångarna mot Leon Blum och för den delen Mandela. (Och för att förekomma billiga inlägg - nej Janukovytj är varken en Blum eller en Mandela - jag ger bara dessa exempel för att visa att rättegångar med politiska övertoner kan bli politiskt heta...)
Senast redigerad av Clodius 2016-03-08 kl. 22:22.
2016-03-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Jag är krigstrött, eftersom jag lider med de civila i Donbass, men southfront är av starkare virke och rapporterar. Här talas om de många beskjutningarna. Man fruktar att Kiev startar en offensiv i sommar för att flytta fokus från många misslyckanden till inbördeskriget. Man talar om de turkiska "gråa vargarna" i ukrainska Kherson på gränsen till Krim.

EU eller OSCE försöker få till en större demilitariserad zon och Donetsk har fått uppleva minst en lugn natt, kanske som ett resultat av det initiativet. Konflikten var en anledning till att USA nyligen förlängde vissa sanktioner mot Ryssland - "eftersom Minsk2 inte fungerar", men det är ju Kievs fel och det vet alla världens analytiker (viktiga stipulerade lagar antas inte av Rada). Ukrainska skepp fraktar krigsmateriel från Turkiet. Allt detta nämns inte i denna video, den informationen kommer från andra källor.

Jag har tidigare skrivit att jag tvivlar på att vi får se Minsk3. Det finns en gräns för VP:s tålamod. Han har inte mycket mer att förlora, Ryssland har aldrig upplevt de attacker vi ser idag, de kan fortsätta i åratal, han vänder dem till Rysslands fördel (importsubstitutionen) så jag tror att Kiev leker med elden. Kiev griper nu massor av civila på den ukrainska sidan av gränsen, konfiskerar mobiler och datorer, och det måste få ett slut. Bara Ryssland kan få stopp på eländet. Den som hamnar i en SBU-källare har små överlevnadschanser.

Southfront har länge varit under attack, så förvånas inte om den engelska videon hackar. Språket är bra.

https://southfront.org/foreign-polic...up-in-ukraine/
Tror ett Minsk3 är uteslutet så länge inte Ryssland respekterar tidigare avtal.
Ukraina har ju egentligen inget för att försöka efterleva dessa tunna avtal även om man gör ett försök, allt medan Ryssland skjuter dessa avtal i sank ett efter ett. Alla vet ju att Putin använder avtal och överenskommelser till att torka sig där solen aldrig lyser. Och omvärlden är på Ukrainas sida, att tro något annat är att var mer än lovligt naiv. Putin är ju inte populär utomlands om man säger så och Rysslands schizofrena agerande på Ukrainska Krim och i Donbass gör ju inte saken bättre för det ryska skamfilade renomméet.
2016-03-08, 22:09
Medlem
Jag har tidigare rapporterat om ukrainska krav på massmord i Donbass. Här kan ni höra journalisten Bogdan kräva att en och en halv miljon i Donbass ska avrättas. När ska det här gå in hos västs politiker? Sveriges, de som sätter sig på höga moraliska piedestaler med näsan i vädret? Förstår de vilken ukrainsk mentalitet de har att hantera? Såg de sådana här hemska uttalanden i Sydafrika före Mandela? Tror inte det, men nu har knaset kommit till Europa. Våra inkompetenta makthavare håller käft. De har mycket pengar att leka med, släktingar i fyra led ska ju försörjas av den nya adeln, och de nöjer sig med att administrera förfallet - i både EU och Ukraina. Det är förfärligt att västerlandet inte får information om vansinnet i Ukraina.

Bogdan Boutkevitch: You need to kill 1.5 million people in Donbass

https://www.youtube.com/watch?v=S9SOVarOFJk
2016-03-08, 22:11
Medlem
Saolas avatar
Kan medela att Ukrainska marinen har nu minerat kusten vid Asovska sjön bilder från Mariupolområdet o dåligt övesatt.

http://bmpd.livejournal.com/1778727.html
2016-03-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Hmm... Fast en rättegång mot den avsatte presidenten skulle ju utan tvivel kunna bli rätt så intressant. Var avsättande lagligt? Det skulle också kunna bli en måttstock på hur mycket rättsstat Ukraina är. Rent politiskt sett är det kanske ett djärvt genidrag som Janukovytj (och ingenting annat väl?)gör om han återvänder?
Flertalet av brotten uppdagades väl först efter att han flytt landet, det brukar ju var så när diktatorer flyr fältet. Så givetvis skulle det bli en politisk rättegång där demokratin i Ukraina kan riskeras sättas ur spel men vi får ju inte glömma vad den mannen gjort och vad det kostat landet Ukraina och dess invånare. En mycket obehaglig narcissistisk människa som nog bör vara kvar hos sin likasinnade husse i Kreml.
2016-03-08, 23:22
Medlem
Nu är jag arg. Donipress ingår inte i min dagliga nyhetsrunda, jag är bara en enda man, men jag besökte sajten efter att ha hört om sjöminorna i Mariupol. Janus, finsk medborgare, berättar hur han och sajten censureras på facebook, "västerländska värden", vilken motsägelse, och på Donipress finns mycket mer att läsa.

Citat:
The leadership ofthe State Security Service of Ukraine together with the National Police perform the search activities of the soldiers deserted from the military units the number of which increases every day resulting from the low morale and psychological condition and inhuman conditions of service.

Thus, according to our intelligence, there is registered active work of the State Security Service officials and the National Police on detection and detention of the soldiers who deserted from military units and divisions of the AFU in the anti-terrorist operation area in Chuguyevsky, Izyumsky and Volochansky districts of the Kharkov region. The officials of the State Security Service and Police come to houses where they ascertain by threats and blackmail of citizens the locations of deserters.

The AFU continue violating the terms of the military equipment’s stay along the frontline provided by the Minsk Accords and also use the ceasefire regime for the military buildup of the units in the anti-terrorist operation area.

https://dnipress.com/en/posts/lugans...serters-08.03/

Citat:
'The situation on the contact line remains tense. Over the past day the Ukrainian military violated the ceasefire twenty-two times and shelled the territory of the Republic 237 times,' reported on Tuesday the Vice-Commander of the DPR Eduard Basurin and highlighted the 'violations of the Minsk agreements on the part of Ukraine', as 'the possible further development of the scenario is the proceeding of the AFU to the offensive actions'.

The most intensive shellings, including from heavy weapons prohibited by the Minsk Agreements, were applied to the following localities: Zaitsevo, Zhabunky, Spartak, Shirokaya Balka, Sakhanka, the area of the Airport, the Volvo Centre, the Petrovsky district of the city of Donetsk.

The OSCE Mission's observers keep registering violations of the Minsk agreements on the part of Ukraine, particularly the absence of two tanks, five 82mm calibre and six 120 mm calibre mortars in the storage sites of the weapons and military equipment. The observers also registered redeployment of six mortars which were to have been stationed in the sites of withdrawal. Earlier we more than once drew attention of the world community to such violations, if the military-political leadership redeployed personnel and armoured vehicles to the grey zone. The possible further development of the scenario is the proceeding of the AFU to the offensive actions.

https://dnipress.com/en/posts/donets...actions-08.03/

Citat:
‘The “Patriots” of Ukraine must cleanse the region where people are supporting the Russian Federation and those must be repressed,’ pointed out Dmitry Korchinsky, the Ukrainian radical, on air of the 112 Channel.

https://dnipress.com/en/posts/ukrain...and-berdyansk/

Citat:
The information blockade of the Republics is amplified amid the development of the conflict. On March 1 evening the management of the social network Facebook blocked the main site of the accredited and officially functioning International Donbass News Agency DONi, which had thousands of subscribers.

It is the new stage of the information war. Recently Facebook announced that it had changed the information policy and would control the manifestations of 'hatespeech'. But the problem is that by hatespeech they mean not only and not so much extremist statements, but all the alternative opinions contradicting the mainstream.

'SP': — But now all the alternative opinions will be just blocked?
— They are afraid of us and the Donbass people. This is because the majority of the western mainstream-media tell about the Russian aggression what is a total lie.

https://dnipress.com/en/posts/donbas...and-the-truth/
2016-03-09, 01:04
Medlem
zebraonions avatar
Oljan gick upp, och det våras. Kan vara dags för rysk offensiv, just mot Mariupol. I dagarna avvärjdes ju ett separatistangrepp av VSU. Kanske ett test av deras förmåga. Putin vill ju ha en korridor till Krim.
2016-03-09, 06:13
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Går inte alltför bra för dräggen nu.

http://en.censor.net.ua/news/378030/...e_intelligence

Jaha och detta är en trovärdig källa och ett trovärdigt vitnessmål på hur "ryska armen" krossa av dom odödliga "cyborg" soldaterna? Komiskt.
2016-03-09, 06:18
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saola
Kan medela att Ukrainska marinen har nu minerat kusten vid Asovska sjön bilder från Mariupolområdet o dåligt övesatt.

http://bmpd.livejournal.com/1778727.html

Verkar ju vara nära stranden, så vi får hoppas att inga glada simmare råkar ut för dessa minor. Det lär ju inte hjälpa upp ekonomin i landet att minera hit och dit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in