2016-03-09, 11:24
Medlem
senapslamms avatar
Ni som r insatta i SD Sthlm, r Dan K en bra gubbe?
Citera
2016-03-09, 11:36
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Ja efter nomineringsperioden fr endast valberedningen "peta in" kandidater. Om det stmmer att detta personer inte har bekrftat s fr de inte heller kandidera.

Dock kan ju NS flla valberedningens frslag och via personrstningen komma in, men deras fullstndiga frslag r helt krt om detta stmmer.

Ja, det stmmer. Alla medlemmar i SD Stockholms stad har i sin mailbox ftt in vilka som kandiderar. Det r tv pdf:er, det ena innehller alla som enskilt har kandiderat och det andra r Lngs styrelsefrslag. Lngs styrelsefrslag r det som jag redovisade tidigare. Inte det som NS redovisar.
Det sgs att politik r trkigt men detta r hysteriskt roligt, spnnande men tragiskt.
Citera
2016-03-09, 11:37
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm

Han r framfr allt bra fr sig sjlv, och fr dem han tjnar drng t i partiledningen. Han r ocks vldigt bra p att koncentrera all makt i Stockholms landsting och kommun inom partiet till sin egen person.
Citera
2016-03-09, 11:44
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Ja, det stmmer. Alla medlemmar i SD Stockholms stad har i sin mailbox ftt in vilka som kandiderar. Det r tv pdf:er, det ena innehller alla som enskilt har kandiderat och det andra r Lngs styrelsefrslag. Lngs styrelsefrslag r det som jag redovisade tidigare. Inte det som NS redovisar.
Det sgs att politik r trkigt men detta r hysteriskt roligt, spnnande men tragiskt.

Frbryllande. Men om Lng r smart, s nmner han inte detta med ett ord under sjlva rsmtet, utan pluggar bara sin styrelse som varande fantastisk. Medlemmarna kommer att tycka att detta med obligatoriska nomineringar r tunga och frvirrande formaliteter, och den punkten kommer snabbt att raskas undan.

Problematiken r egentligen inte att det faller bort folk frn vad som i praktiken nd r en mastodontstyrelse, framfr allt relativt vilka i den som verkligen kommer att bestmma och producera ngot materiellt, utan att David Lng framstr som tankspridd och oproffsig fr vljare p rsmtet som inte har bestmt sig.
Citera
2016-03-09, 11:45
Medlem
Johnnyutahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm

Dan r vl trevlig och bra att samarbeta med. Men det r mycket snack och lite verkstad, han r duglig i talarstolen men ingen jag skulle vilja ha i en styrelse.

Jag ser honom inte som ngon maktperson, men han gillar stlar.
Citera
2016-03-09, 11:46
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Han r framfr allt bra fr sig sjlv, och fr dem han tjnar drng t i partiledningen. Han r ocks vldigt bra p att koncentrera all makt i Stockholms landsting och kommun inom partiet till sin egen person.

Han r den ende genom tiderna som Landstinget nekat en motion. Under den tid som Landstinget har funnits s har detta aldrig hnt tidigare. Han gr sig sjlv och SD en otjnst att fortsttningsvis finnas inom politiken.
Citera
2016-03-09, 11:56
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Han r den ende genom tiderna som Landstinget nekat en motion. Under den tid som Landstinget har funnits s har detta aldrig hnt tidigare.

Frbryllande, det jag minns frn valrrelsen 2014 (och lite svagt frn 2010) var att han var rtt vlorganiserad p att f formaliteter alldeles rtt.

Citat:
Han gr sig sjlv och SD en otjnst att fortsttningsvis finnas inom politiken.

Jag frstr vad du menar ven om jag inte riktigt hller med - r det ngon han gr en tjnst s r det vl sig sjlv med all denna maktkoncentration till sig sjlv och alla dessa arvoden, men partiet gr han ju frsts med vett och vilja strsta mjliga otjnst genom att tjna drng t dess fiender och frstrare i partiledningen.
Citera
2016-03-09, 12:14
Medlem
Vis av erfarenhet skulle jag rda att ingen av lgren varken skratter eller grter innan rsmtet r ver. tminstone tv av de upprknade p listan ver obekrftade har bekrftat sina kandidaturer p rtt stt. Fulspel av valberedningen ivrigt phejad av sittande styrelse mnne?
Citera
2016-03-09, 12:23
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Frbryllande, det jag minns frn valrrelsen 2014 (och lite svagt frn 2010) var att han var rtt vlorganiserad p att f formaliteter alldeles rtt.

Jag frstr vad du menar ven om jag inte riktigt hller med - r det ngon han gr en tjnst s r det vl sig sjlv med all denna maktkoncentration till sig sjlv och alla dessa arvoden, men partiet gr han ju frsts med vett och vilja strsta mjliga otjnst genom att tjna drng t dess fiender och frstrare i partiledningen.

Jag har inget emot honom som person utan han r en trevlig man nr man pratar med honom p tu man hand. Inom politiken s har han inte presterat ngonting frutom att frskansa sig flertalet viktiga positioner vilket ger honom makt inom stadshuset, lnet och landstinget och nu distriktstyrelsen. Att koncentrera denna makt till en person r illa. Jag frstr inte varfr Lng vill ha med honom i DS fr det kommer sl tillbaka mot honom senare. Riks kan inte gilla det men det r frsent att backa nu. Lng gjorde sin bakgrundskoll lite fr sent.
Citera
2016-03-09, 12:33
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktakoll
Vis av erfarenhet skulle jag rda att ingen av lgren varken skratter eller grter innan rsmtet r ver. tminstone tv av de upprknade p listan ver obekrftade har bekrftat sina kandidaturer p rtt stt. Fulspel av valberedningen ivrigt phejad av sittande styrelse mnne?

Hur vet du det? Det har inte kommit ut ngot rttelse frn SD Stockholms stad p mail.
Att valberedningen skulle kra ett race tillsammans med sittande DS lter helt otroligt. Har du ngot belgg fr det eller det din analys av nulget?
Citera
2016-03-09, 12:50
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Han r den ende genom tiderna som Landstinget nekat en motion. Under den tid som Landstinget har funnits s har detta aldrig hnt tidigare. Han gr sig sjlv och SD en otjnst att fortsttningsvis finnas inom politiken.

Vad var det fr motion?
Citera
2016-03-09, 12:51
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktakoll

Man fr lra sig i partiet att alltid skicka kopia till sig sjlv. Kan de visa upp epost eller liknande s borde ju bekrftelserna vara lugna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in