2016-03-09, 12:53
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Hur vet du det? Det har inte kommit ut ngot rttelse frn SD Stockholms stad p mail.
Att valberedningen skulle kra ett race tillsammans med sittande DS lter helt otroligt. Har du ngot belgg fr det eller det din analys av nulget?

Vilka sitter i valberedningen?
Citera
2016-03-09, 12:57
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Vilka sitter i valberedningen?

Enmans valberedning bestende av Carl-Otto Samson ("ja kamma fran Los Angeles sa ja vet va ja tala om..." ).
Citera
2016-03-09, 13:00
Medlem
mrvorheess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Enmans valberedning bestende av Carl-Otto Samson ("ja kamma fran Los Angeles sa ja vet va ja tala om..." ).

Ok? Vad hnde med resten? Uteslutna?
Citera
2016-03-09, 13:06
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrvorhees
Ok, vad har hnt med resten?

Undrar om det ngonsin var fler? Frra mtet blev ju lite som definitionen av kaos, helt rligt s gick jag vid 01.30 nr sjlva styrelsen var frdigvald och vad som hnde sedan r jag inte riktigt klar ver.
Citera
2016-03-09, 13:27
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Det har inte kommit ut ngot rttelse frn SD Stockholms stad p mail.
Att valberedningen skulle kra ett race tillsammans med sittande DS lter helt otroligt. Har du ngot belgg fr det eller det din analys av nulget?

Jajamensan! Jag har belgg. Rttelse borde komma s smningom. Igen! Vilken circus! Valberedningen har verkligen gjort en urusel insats. Eller har han ens gjort en insats? Det r frgan. Nollkoll.
Citera
2016-03-09, 14:19
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Vad var det fr motion?

Jag kommer tyvrr inte vad motionen rrde utan Kareliusson hade svrt att skilja p SLL och riksdagen. SLL har tagit bort motionen frn sina protokoll.
Motionen var fr riks att behandla, om den nu kom s lngt.
Citera
2016-03-09, 14:27
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktakoll
Jajamensan! Jag har belgg. Rttelse borde komma s smningom. Igen! Vilken circus! Valberedningen har verkligen gjort en urusel insats. Eller har han ens gjort en insats? Det r frgan. Nollkoll.

Ja, jag hller med dig att det verkar vara en cirkus. Vilka tv r det som har bekrftat nomineringen?
Citera
2016-03-09, 14:45
Medlem
Alfacreds avatar
David Lng har snt in ett styrelsefrslag till valberedningen p nedanstende namn.
Ngot annat n vad som framgr i utskicket finns det inget annat styrelsefrslag n nedan.
Kan man g till val med en annan sammansttning n det man har skickat in till valberedning med?
r det nedan styrelse han mste g till val med eller mste han lansera NS (de bekrftade nominerade) och be medlemmarna p rsmtet att rsta fram NS dr?

David Lng
Jacob Eriksson
Dan Kareliusson
Monica Skogman
Madeleine Ericsson
Per Ossmer
Per Sefastsson
Jenny Ribbskog

Jag tog bort Lotta Nordfeldt eftersom hon inte har bekrftat som nominering och Peter Albelin som r frslagen i den andra styrelsen.
Citera
2016-03-10, 10:05
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
David Lng har snt in ett styrelsefrslag till valberedningen p nedanstende namn.
Ngot annat n vad som framgr i utskicket finns det inget annat styrelsefrslag n nedan.
Kan man g till val med en annan sammansttning n det man har skickat in till valberedning med?
r det nedan styrelse han mste g till val med eller mste han lansera NS (de bekrftade nominerade) och be medlemmarna p rsmtet att rsta fram NS dr?

David Lng
Jacob Eriksson
Dan Kareliusson
Monica Skogman
Madeleine Ericsson
Per Ossmer
Per Sefastsson
Jenny Ribbskog

Jag tog bort Lotta Nordfeldt eftersom hon inte har bekrftat som nominering och Peter Albelin som r frslagen i den andra styrelsen.

Ja om det bara r de som bekrftat s r det endast de som r giltiga fr val. Men det kan ju bli en blandning av de tv styrelserna om det gr till personval.
Citera
2016-03-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ja, jag hller med dig att det verkar vara en cirkus. Vilka tv r det som har bekrftat nomineringen?

Leif och Madeleine Nilsson.
Citera
2016-03-11, 13:02
Medlem
Citat:

Halva deras styrelse har missat att nominera sig!!!
Jag skrattar s att jag hller p att kissa p mig! Dom har fallit p eget grepp. Detta r hysteriskt roligt. I sin nitiskhet s nitade de dom till sig sjlva!

De som faller bort frn NS r:

Peter Wallmark
Stephan Andrn
Martin Westmont
Linna Corts
Lotta Nordenfeldt
Leif Sderstrm

Frstr inte hur s mnga som 6 individer inte har bekrftat sin kandidatur. Inkompetens eller medvetet? Under alla r har jag aldrig varit med om att s mnga i ett styrelsefrslag har missat en sdan viktig sak.

Jag sitter och grubblar p om valberedningen har en skyldighet att skicka ut en bekrtelsefrfrgan till kandidaterna? Eller gr kandidaterna detta p eget bevg? Allt knns mycket mrkligt.
Senast redigerad av Flashlack 2016-03-11 kl. 13:06.
Citera
2016-03-11, 13:59
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashlack
Frstr inte hur s mnga som 6 individer inte har bekrftat sin kandidatur. Inkompetens eller medvetet?

Inkompetensen inom Karlssons SD r rent hpnadsvckande i sin magnitud, man kan liksom knappt tro att det r sant. Minns t.ex. den stora kampanjen i hstas fr folkomrstning och avskrcka-flyktingar-med-flygblad, nr man bombastiskt skulle g i valrrelsetillstnd men allting blev en stor tom suck i rymden. En websida som var helt svart, ett flygblad s dligt skrivet att t.o.m. de vrsta karlssonlojalisterna avfrdade det som ett stort skmt, osv, osv. Och detta r nr de anstrnger sig fr att gra sitt allra bsta, i vanliga fall presterar de under det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in