Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-18, 11:25
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Aftonbladet meddelar nu att man bestmt vilka delar av Storstockholm som dragit vinstlotten och ska berikas med hela kvarter av nybyggda flyktingbostder. Trkigt nog fr innerstadsborna gick dom miste om mjligheten till mngkulturella mten och inflyttningsfester med spnnande mat frn fjrran land. Denna ynnest drabbade istllet och kanske inte helt verraskande oss bosatta utanfr tullarnas trygga hgn.

Vad tror vi? Hur kommer detta att pverka de omrden det gller? r det bra eller dligt? Vi kan ven spekulera lite i varfr Kungliga Djurgrden och stermalm hamnade utanfr..

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle22468301.ab
Citera
2016-03-18, 11:34
Medlem
Rebell4evers avatar
Jag tycker detta r toppen!!

ven invnarna i hufvudstaden mste f lite mngkulturell frg i tillvaron med berikande tillstllningar som taharrush gamea lekar och andlig spis som Sharia!

Mycket bra och hoppas ven att vra kra ppna hjrtan politiker och kndisar fr uppleva ovan nmnda kulturberikning.

Visst, till en viss del r vra kra Stockholmare REDAN berikade, men i alldeles fr liten utstrckning.. s mer pensionsrddare och mer permanenta boenden fr dessa utlokaliserade p strategiska klassiska helvita rasistfsten r utmrkt!

(Obs- frbehller mig rtten till att ha fel om omrdena som berrs, ang "vit-tthet", d jag inte beskt 08-omrdet sedan 1992.)
Citera
2016-03-18, 11:34
Bannlyst
S jvla vidrigt att innerstaden alltid klarar sig och skiten dumpas i Sderort istllet.
Citera
2016-03-18, 11:40
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Jag tycker detta r toppen!!

ven invnarna i hufvudstaden mste f lite mngkulturell frg i tillvaron med berikande tillstllningar som taharrush gamea lekar och andlig spis som Sharia!

Mycket bra och hoppas ven att vra kra ppna hjrtan politiker och kndisar fr uppleva ovan nmnda kulturberikning.

Visst, till en viss del r vra kra Stockholmare REDAN berikade, men i alldeles fr liten utstrckning.. s mer pensionsrddare och mer permanenta boenden fr dessa utlokaliserade p strategiska klassiska helvita rasistfsten r utmrkt!

(Obs- frbehller mig rtten till att ha fel om omrdena som berrs, ang "vit-tthet", d jag inte beskt 08-omrdet sedan 1992.)
Kndisar, politiker och journalister r i hg grad bosatta innanfr tullarna och fr sledes inte del av denna maffiga kulturkaka..
Citera
2016-03-18, 11:42
Medlem
BigBusinesss avatar
Kommer detta verkligen bli verklighet?

Sn underbar ironi!

Men s otroligt.... Jag saknar ord, hjlp mig? Att det helt pltsligt gr att ordna fram bostder p platser dr det var otnkbart tidigare. Nr man snabt kan ordna bostder i centrala Stockholm till utlnningar som inte kommer lyfta ett handtag eller betala en skattekrona p mnga r, medans fretag inte kan rekrytera p grund av bostadssituationen.

r det en SDare som kokat ihop hela planen fr att verkligen rikta strlkastare p absurditeten?
Citera
2016-03-18, 11:46
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Kndisar, politiker och journalister r i hg grad bosatta innanfr tullarna och fr sledes inte del av denna maffiga kulturkaka..

Varfr r jag inte frvnad... Typiskt....
Citera
2016-03-18, 11:48
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Kommer detta verkligen bli verklighet?

Sn underbar ironi!

Men s otroligt.... Jag saknar ord, hjlp mig? Att det helt pltsligt gr att ordna fram bostder p platser dr det var otnkbart tidigare. Nr man snabt kan ordna bostder i centrala Stockholm till utlnningar som inte kommer lyfta ett handtag eller betala en skattekrona p mnga r, medans fretag inte kan rekrytera p grund av bostadssituationen.

r det en SDare som kokat ihop hela planen fr att verkligen rikta strlkastare p absurditeten?
Ehum.. terigen, detta handlar inte om centrala Stockholm utan om frorter. I vrigt har du helt rtt
Citera
2016-03-18, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
S jvla vidrigt att innerstaden alltid klarar sig och skiten dumpas i Sderort istllet.
Vad spelar det fr roll nr de nd kommer ska sig till stan under dagen / ntterna? Det r bttre att man pumpar hela sderort fr att sedan chocka innerstadsborna.
Citera
2016-03-18, 11:50
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Trkigt nog fr innerstadsborna gick dom miste om mjligheten till mngkulturella mten och inflyttningsfester med spnnande mat frn fjrran land. Denna ynnest drabbade istllet och kanske inte helt verraskande oss bosatta utanfr tullarnas trygga hgn.

Vad tror vi? Hur kommer detta att pverka de omrden det gller? r det bra eller dligt? Vi kan ven spekulera lite i varfr Kungliga Djurgrden och stermalm hamnade utanfr..

Man kan nstan tala om en ny typ av utanfrskap dr vissa omrden gr helt miste om berikningen och sannolikt kommer stagnera och frfalla utan nytt blod frn tredje vrlden. Hur ska vi komma till rtta med denna orttvisa?
Citera
2016-03-18, 11:51
Medlem
Draptrissors avatar
Mer specifiserade siffror fn Sthlms stads hemsida
http://i.imgur.com/xQWLeoB.jpg
Inte mycket integrationstnk i dom placeringarna
Citera
2016-03-18, 11:52
Medlem
sajebiss avatar
Ojojoj, mao kommer det att bli nnu mer spnnande att beska det redan spnnande lvsj badet i sommar. Kanske lika bra att stnga ner det en gng fr allt och hnvisa till renoveringar eller liknande.

Citat:
Hr ska bostderna placeras

lvsjmssans extra parkering, Huddingevgen p rbysidan (Enskede-rsta-Vantr)

Slakthusomrdet, gamla spren nedanfr Hallvgen (Enskede-sta-Vantr))

Kvarteret Naturvrden vid Beckombergaomrdet, Spngavgen/Beckbornas vg (Bromma)

Invid kvarteret Miraklet, Arrendevgen/Smbrukarvgen (Spnga-Tensta)

Parkering lngs Bergslagsvgen vid Grimsta (Hsselby-Vllingby)

Hagstravgen, kvarteret Svedjaren (Enskede-rsta-Vantr)

Stra IP, mindre del av parkeringen lngs Bredngsvgen (Skrholmen)

Klla: Stockholm stad
Citera
2016-03-18, 11:52
Medlem
Stockholm r en segregerad stad, det r inget bra ifall man fresprkar mngkultur och mngfald.

Jag vdjar till de rika, ta ert ansvar i invandringsfrgan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in