2016-04-01, 00:46
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Adriana via ljudfil i TR:

Så tyvärr Noppe lille - du kommer ingen vägen med denna militära koppling till Adriana.
Haha, vilket jäkla stolpskott till advokat. Jag misstänkte tidigt att IR hade problem med spriten men nu börjar jag fan tro att det är allvarligare än så. Nästan som man börjar tro att foliehattarna har rätt och att IR är ett utsett "bondeoffer" i konspirationen. Naturligtvis helt ovetande själv om den saken. Apropå den nya advokaten så tror jag fan att det blir pannkaka av allting och att NB fortsätter att blåneka. Varför skulle försvaret börja bete sig normalt nu när det verkar ha varit rena rama farsen så här långt?
2016-04-01, 00:50
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, det har varit osedvanligt tyst kring den medievana Hurtig.

Jag uppfattade Hurtig som att en ansökan till HD krävde att NB började förklara. Jag tror inte han fått NB till att medverka alls. Han håller tyst. Min spekulation.
Jag lutar nog också åt att NB fortsätter att blåneka. Men skumt då bara med advokatbytet för ett överklagande till HD som normalt sett kräver riktigt starka grejer för att få gehör. Troligtvis så hade BH en förhoppning om att NB skulle vara med på noterna på en griftefridsteori men sen blev det inget av det hela.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2016-04-01 kl. 00:58.
2016-04-01, 00:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Haha, vilket jäkla stolpskott till advokat. Jag misstänkte tidigt att IR hade problem med spriten men nu börjar jag fan tro att det är allvarligare än så. Nästan som man börjar tro att foliehattarna har rätt och att IR är ett utsett "bondeoffer" i konspirationen. Naturligtvis helt ovetande själv om den saken. Apropå den nya advokaten så tror jag fan att det blir pannkaka av allting och att NB fortsätter att blåneka. Varför skulle försvaret börja bete sig normalt nu när det verkar ha varit rena rama farsen så här långt?
Det är nog presentationen vid tipset som blivit galen alternativt feltolkat att hon var hans dotter, för IR gick efter FUP så det var inte så konstigt.
Däremot är det värre med all hysteri som uppstår så fort det kan tolkas som nåt överförmynderi och makt. Den-stackars-balten-som-är-utvald-i-en-massiv-Kinnekulle-konspiration...
2016-04-01, 00:59
Medlem
Citat:

Det är snarast så att IRs försvar av NB hade mer än en liten vindpust av teorier som florerat här. Igenkänningsfaktorn var stor t.o.m den befängda teorin att Lisa skulle "lekt" med snören i ladan

Jag delar din uppfattning om att Hurtig troligen misslyckats med att få med sig sin klient att prata.
Senast redigerad av Remark 2016-04-01 kl. 01:08.
2016-04-01, 01:10
Medlem
Citat:
Det är nog presentationen vid tipset som blivit galen alternativt feltolkat att hon var hans dotter, för IR gick efter FUP så det var inte så konstigt.
Däremot är det värre med all hysteri som uppstår så fort det kan tolkas som nåt överförmynderi och makt. Den-stackars-balten-som-är-utvald-i-en-massiv-Kinnekulle-konspiration...
Det har varit rena deckarförfattande i tråden. Det är väl bara arseniken som fattas men den kanske kommer.
Den som orkar läsa igenom denna tråd har i alla fall fått förklaring på varför det är långa köer till psykvården.

Sen tror jag inte Hurtig kommer att få så mycket vettigt ur NB heller. Så när PT avslaget kommer blir det säkert en ny fantastisk trådrunda.
2016-04-01, 01:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag lutar nog också åt att NB fortsätter att blåneka. Men skumt då bara med advokatbytet för ett överklagande till HD som normalt sett kräver riktigt starka grejer för att få gehör. Troligtvis så hade BH en förhoppning om att NB skulle vara med på noterna på en griftefridsteori men sen blev det inget av det hela.
Han sitter väl i en massiv terapibehandling via nån upphandlad psykiatriker som ska förmå NB att prata ut och vara med på noterna. Det är nog en rite-de-passage som ska övervinnas i denna fråga. Han ska dels tappa ansiktet som den fantastiske hantverkaren och sen stå till svars inför morsan.
Har han förmåga till skam så handlar det väl om att få honom att inse att det är enda vägen och har han ingen skamkänsla så lär de erbjuda nåt som han anser är vinstvinning.

NB inbillar sig väl att han ska kunna gå helt oskyldig ur det hela och att det är Hurtigs skyldighet att se till att så sker. Han verkar ju inte ha reagerat alls tidigare och la allt i händerna på Rönnbäck.
Tacka tusan det är tyst (om det är "terapisamtal" som pg) för det kan väl vara väldigt avgörande hur BH ska kunna agera - och utöver detta hitta nåt som öht leder till PT.
Senast redigerad av develi 2016-04-01 kl. 01:28.
2016-04-01, 01:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det har varit rena deckarförfattande i tråden. Det är väl bara arseniken som fattas men den kanske kommer.
Den som orkar läsa igenom denna tråd har i alla fall fått förklaring på varför det är långa köer till psykvården.
Sen tror jag inte Hurtig kommer att få så mycket vettigt ur NB heller. Så när PT avslaget kommer blir det säkert en ny fantastisk trådrunda.
Hahahahaha - ja, har då aldrig sett maken till påfund av alla de slag och det ideliga misstänkliggörandet ihop med nåt som påminner om nån avart av new age i sin värsta form. Earth calling Orson - come in Orson. ..

Ja, om det vore den 15 April och dags för mottagningen på Kumla så att nedräkningen kunde börja för utvisning ur Svea Rike.
2016-04-01, 01:23
Medlem
Citat:
Han sitter väl i en massiv terapibehandling via nån upphandlad psykiatriker som ska förmå NB att prata ut och vara med på noterna. Det är nog en rite-de-passage som ska övervinnas i denna fråga. Han ska dels tappa ansiktet som den fantastiske hantverkaren och sen stå till svars inför morsan.
Har han förmåga till skam så handlar det väl om att få honom att inse att det är enda vägen och har han ingen skamkänsla så lär de erbjuda nåt som han anser är vinstvinning.

NB inbillar sig väl att han ska kunna gå helt oskyldig ur det hela och att det är Hurtigs skyldighet att se till att så sker. Han verkar ju inte ha reagerat alls tidigare och la allt i händerna på Rönnbäck.
Tacka tusan det är tyst för det kan väl vara väldigt avgörande hur BH ska kunna agera - och utöver detta hitta nåt som öht leder till PT.

Som det nu ser ut undrar jag om BH ens lämnar in någon ansökan om PT. Vi får avvakta och se.
2016-04-01, 01:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Som det nu ser ut undrar jag om BH ens lämnar in någon ansökan om PT. Vi får avvakta och se.
Det tror jag nog han fullföljer (skyldighet mot klient) men frågan är väl vart det landar..
Det är intressant i sig att det blev tvärstopp till media i stort sett efter förra varvet med dementier.
Det har väl bara varit info om tejp och besök på NFC?

Det här lär väl inte ge nåt PT om han inte kommer med ny bevisning:
Citat:
Björn Hurtigs förhoppning är att kunna slå hål på åklagaren Lars-Göran Wennerholms bevisning mot 36-åringen.
– Vi ska göra så gott vi kan för att ifrågasätta den bevisning som åberopats, men hur vi tänker eller vad vi ska göra vill jag inte gå in på just nu, säger Björn Hurtig.
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige...ka-mordplatsen
Senast redigerad av develi 2016-04-01 kl. 01:41.
2016-04-01, 01:40
Medlem
Citat:
Det tror jag nog han fullföljer (skyldighet mot klient) men frågan är väl vart det landar..
Det är intressant i sig att det blev tvärstopp till media i stort sett efter förra varvet med dementier.
Det har väl bara varit info om tejp och besök på NFC?

Ja. Inte hört ett ljud mer.

Men du kan ha rätt. BH kan ha "övertalat" NB att genomgå en typ RPU, att det vore en fördel inför en ansökan om PT.

Det blir intressant att se hur det, i så fall, utfaller..
Senast redigerad av Remark 2016-04-01 kl. 01:44.
2016-04-01, 01:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja. Inte hört ett ljud mer.

Men du kan ha rätt. BH kan ha "övertalat" NB att genomgå en typ RPU, att det vore en fördel inför en ansökan om PT.
Det skulle vara intressant att se hur det utfaller..
Jag tänkte antingen att han ska "bearbetas" eller om hans blånekande ska förpassas in i en sjukdomsbild?
2016-04-01, 01:46
Medlem
Citat:

Det jag finner intressant är advokatbytet. Björn Hurtig går ut med buller och bång i media om att han ska överklaga till HD. Efter att han kommer med en ny teori om att Nero vidrört Lisa, efter att han hittade henne död.

Med denna nya teori har Björn Hurtig, på klientens vägnar, utan Neros tillstånd erkänt att Neros DNA finns på Lisa. Att han sen har en annan löjlig teori, typ griftefrid, om hur DNAt hamnat där, visar på att han inte är den vassaste kniven i lådan.

Om han kan något om hur det fungerar och tänks inom svenskt rättsväsende så borde Björn Hurtig ha vetat att DNA alltid pekar ut gärningsmannen. Därför var det faktiskt klantigt med en advokat som delvis erkänner klientens brott!

Björn Hurtig har gjort en analys, där han kommer framtill att det måste vara Nero som avsatt DNAt. Betryggande för oss alla, då vi nu fått bekräftat att två instanser dömt rätt!

När det är, Nero själv som avsatt sitt DNA, faller alla planteringsteorier som ett korthus, särskilt de påståenden som framförts om korrupta myndigheter.

Med tanke på tidsramarna så är det befängt att Nero hittar en död flicka, som någon "annan" dödat, hinner pilla på henne, köra i väg henne till Byssjan, och köpa Pizza. Just för att det fanns ingen tid till allt detta, just med tanke på alla som direkt samma kväll sökte efter en försvunnen flicka.

När Björn Hurtig medger att det är Nero som avsatt DNAt på Lisas döda kropp, så informeras vi alla om att Nero visste att Lisa redan var död, när hennes pappa och vännerna började söka efter henne. Det visar på en makalös ondska och sadism.

Att övertyga HD, eller oss andra som ser all den bevisning som Nero är dömd på, att tro på dumheter, är en omöjlighet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in