Citat:
Ursprungligen postat av
CatTheHunter
Ni talar om en medhjälpare. Om en sån existerar tippar jag på IB. I annat fall vill jag poängtera den tredje person som var där när ölburken stod utanför ladan och som Lena på caféet störde sig på då hon bara blev bortviftad av NB. De var tre, NB, AB och ???.
Vem var den tredje? Någon mer än jag som läst detta?
![Sad](https://static.flashback.org/img/smilies2/sad.gif)
Så var det inte riktigt !Lena ringer till Polisen särskilt ! om att en för henne okänd person är i SPRITFABRIKEN ,alltså inte "mordladan " Spritfabriken är inte mitt emot cafet ,men inom synhåll.
ändå anser hon att hon ska klaga på en ölburk....
Men var dom 3 ??
Enligt henne är NB INTE ! på platsen ! utan bara AB och den okände, inte 3 personer ?
så tolkar jag hennes vittnesmål på sid 109,
Men AB och NB anger själva i vittnesmål att dom var där ,!
kanske hennes vittnesmål är taskigt nedskrivet/missuppfattat ?
Vilket som ! om inte Lena är helt "kass" så var det här en för henne okänd person som grejade i NBs bil !
lika okänd/outredd som vem som var på baksidan av ladan med den gröna Teleskoplastaren 20.20 på mordkvällen tydligen .....
jag skrev en fråga om detta 30 okt 2015
En fråga till er få här som har lite hjärna !
på sidan 109 så vittnar Lena Svedung om att hon 7,50 på morgonen fredag den 12e ,
ser öppna garagedörrar på spritladan (måste hon mena ? ) en bil står där och en ölburk !!!! står utanför
det är ju inte ens mitt emot hennes cafe men hon går dit och ska klaga tydligen !
(verkar som hon inte gillar Balterna !)
AB står utanför ,och i bilen grejar en person med något ,men det är INTE NB !
det är hon säker på eftersom hon känner dem ,
Jag har nånstans (minns inte sidan nu )läst AB redogörelse för veckan och den 12e ,
och han nämner ochså denna händelse,
men säger då att det är han och NB som ...byter däck tror jag ....
nån som i denna röra läst om nån uppföljning på detta ?
alltså AB säger hans bror är med där
Men Lena säger det är en person hon aldrig sett förut ?
om hon har rätt vem var det då ?