• 1
  • 2
2016-02-21, 12:56
Medlem
Tjena!

Finns det ngon hr som provat detta receptfria lugnande medel? Sgs hjlpa mot smn och r lugnande ver lag. Funderar p att prova men vill veta om dom fungerar innan jag inhandlar tabletterna eller om det mestadels r placebo.

Mvh.
Citera
2016-02-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighElementalist
Tjena!

Finns det ngon hr som provat detta receptfria lugnande medel? Sgs hjlpa mot smn och r lugnande ver lag. Funderar p att prova men vill veta om dom fungerar innan jag inhandlar tabletterna eller om det mestadels r placebo.

Mvh.

Hej

jag brukar ta pascoflair (extrakt av passionsblomma som finns p en del apotek) . Jag tar det de dagarna jag inte ter imovane och brukar kombinera det med melatonin. Jag brukar d ta 2-3 stycken och tycker att det funkar. Jag blir trtt. Funkar bra mycket bttre n valerina som enligt mig bara r sockerpiller.
Citera
2016-02-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omega1234
Hej

jag brukar ta pascoflair (extrakt av passionsblomma som finns p en del apotek) . Jag tar det de dagarna jag inte ter imovane och brukar kombinera det med melatonin. Jag brukar d ta 2-3 stycken och tycker att det funkar. Jag blir trtt. Funkar bra mycket bttre n valerina som enligt mig bara r sockerpiller.

Tack fr svaret! Fr prova dom. Kan man ta dom p dagen ocks fr att lindra ngest, eller blir man fr "bng" p dom? Str att man ska undvika att kra bil nr dom intagits.
Citera
2016-02-21, 22:21
Medlem
Citat:
Tack fr svaret! Fr prova dom. Kan man ta dom p dagen ocks fr att lindra ngest, eller blir man fr "bng" p dom? Str att man ska undvika att kra bil nr dom intagits.

Det gr skert bra men hur effektivt det r vet jag ej jag ter bara det till natten . terkom grna fr om det funkar mot ngest r jag intresserad ocks.
Citera
2016-04-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omega1234
Det gr skert bra men hur effektivt det r vet jag ej jag ter bara det till natten . terkom grna fr om det funkar mot ngest r jag intresserad ocks.

Undrar om du tar ngot mot ngest under dagen?
Citera
2016-04-07, 19:01
Medlem
Citat:
Tjena!

Mvh.

Tjena! Fr mig r det verkningslst. Har provat. Tycker t.ex. Johannesrt funkar bttre eller vnderot. Men bst funkar enskilda aminosyror. Glycin med taurin tycker jag ger en lugnande feel-good effekt. ven kokkos olja, kallpressad.
Citera
2016-04-11, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Tjena! Fr mig r det verkningslst. Har provat. Tycker t.ex. Johannesrt funkar bttre eller vnderot. Men bst funkar enskilda aminosyror. Glycin med taurin tycker jag ger en lugnande feel-good effekt. ven kokkos olja, kallpressad.

Jag har testat pascoflair i 3 dagar,knns lite lite bttre, sgs ka p GABA som r fr vlmende.
Har panik ngest o e deppig. Jtte svrt fr att somna o drmmer hela tiden,jtte jobbigt.

t paroxetin fr ngra r sedan o dem har jmfrt johannes rt med den medicinen s funderar p att ta johannesrt, mste prova.
Citera
2016-04-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thessnr1
Jag har testat pascoflair i 3 dagar,knns lite lite bttre, sgs ka p GABA som r fr vlmende.
Har panik ngest o e deppig. Jtte svrt fr att somna o drmmer hela tiden,jtte jobbigt.

t paroxetin fr ngra r sedan o dem har jmfrt johannes rt med den medicinen s funderar p att ta johannesrt, mste prova.

Jag fick det bsta tipset ngonsin av en anvndare som heter Axis.bold.as.love . Maila honom om du undrar mer. Han r super trevlig.

Det bsta mot smn som gr att du dckar r att ligg stilla. Rr dig inte hur mycket det n kliar, bsta mot smn! Prova. Du fr inte rra en millimeter.

Samt b6 och tryptofan, p5p i b6. Magnesium. Smn r otroligt viktigt.

r du kille? Brja verka i mina bollar av johannesherb. S slutade. Men det bsta r fan lpning. Det ger bra.
Citera
2016-05-25, 15:10
Medlem
Citat:
Jag fick det bsta tipset ngonsin av en anvndare som heter Axis.bold.as.love . Maila honom om du undrar mer. Han r super trevlig.

Det bsta mot smn som gr att du dckar r att ligg stilla. Rr dig inte hur mycket det n kliar, bsta mot smn! Prova. Du fr inte rra en millimeter.

Samt b6 och tryptofan, p5p i b6. Magnesium. Smn r otroligt viktigt.

r du kille? Brja verka i mina bollar av johannesherb. S slutade. Men det bsta r fan lpning. Det ger bra.

r rtt s ny hr s har inte rikrigt koll p det dr med att mejla hr p sidan
Har tit magnesium i snart 3 mnader,d vitaminer i snart 3 dagar,b1 i ca 2 veckor,b12 i 3 veckor,zink i 2 veckor ca.

Valerina till natten i ca 4 veckor om lite mer kanske.

Jag skulle behva ngot lugnande p dagen knner jag,lugnande o som ger fokus :-)
Tips p det?

Pascoflair p dagen o Valerina p natten?

sch jag vet inte,men det e ju en hel djungel det dr,vad fungerar o inte :-D
Citera
2016-05-25, 15:20
Medlem
Citat:
r rtt s ny hr s har inte rikrigt koll p det dr med att mejla hr p sidan
Har tit magnesium i snart 3 mnader,d vitaminer i snart 3 dagar,b1 i ca 2 veckor,b12 i 3 veckor,zink i 2 veckor ca.

Valerina till natten i ca 4 veckor om lite mer kanske.

Jag skulle behva ngot lugnande p dagen knner jag,lugnande o som ger fokus :-)
Tips p det?

Pascoflair p dagen o Valerina p natten?

sch jag vet inte,men det e ju en hel djungel det dr,vad fungerar o inte :-D

(FB) Effekterna bakom L-Taurine som jag ftt.

L-taurine 10gram och l-glycine 10-40gram. Helst 30-40gram.

(FB) l-Glycine vid psykos sjukdomar och/eller utsttningssymptom av neuroleptika?

Acetyl-l-karnitin r bra fr att dra igng hjrnan.

Se upp fr kemiska vitaminer. T.ex. b12 r bra bra men t ej cyononin kobolamid. t metylkobolamin osv.

Ska hjlpa dig mer sen. Stay tuned! Skriver senare.

Du kan ta valeriana pascoflair nr du vill.
Citera
2016-05-25, 15:24
Medlem
Citat:
(FB) Effekterna bakom L-Taurine som jag ftt.

L-taurine 10gram och l-glycine 10-40gram. Helst 30-40gram.

(FB) l-Glycine vid psykos sjukdomar och/eller utsttningssymptom av neuroleptika?

Acetyl-l-karnitin r bra fr att dra igng hjrnan.

Se upp fr kemiska vitaminer. T.ex. b12 r bra bra men t ej cyononin kobolamid. t metylkobolamin osv.

Ska hjlpa dig mer sen. Stay tuned! Skriver senare.

Du kan ta valeriana pascoflair nr du vill.

maj gadd 😃 Vad glad jag blir!!!! Tack tack tack tack!!!
Tips p var jag kan kpa det o vilka mrken?
Tack tack tack n en gng :-D
Citera
2016-05-25, 15:47
Medlem
Citat:
maj gadd 😃 Vad glad jag blir!!!! Tack tack tack tack!!!
Tips p var jag kan kpa det o vilka mrken?
Tack tack tack n en gng :-D

Exakt s hr gjorde jag och ska gra s idag igen d jag bara fastade 40 timmar och allt slppte d jag gick ver p en ketogen diet(Lchf typ) men gjorde ngra misstag. r bra att fasta 4-5 dagar p vatten. Man kan bli av med brist symptom om kroppen fr terstlla sig frn all skit. Jag ska nu fasta 7 dagar tnkte jag. Fr jag tnker shr, det enda som funkar r att mta sig sjlv. https://www.youtube.com/watch?v=yNIZs_p-8iI kolla p hans kanal och video om du r intresserad av fasta. Kp L-glycine och L-taurine. t i hgre doser men var frsiktig med kningen av L-glycine. Du kan kpa bda p MM-sports p ntet. Kp ocks Acetyl-L-karnintin dr ifrn. G upp i dos med d-vitamin. t 250mcg med k2 frn natto extrakt finns p lifebutiken.se. Lgg av med all gluten, mjlk och gg ett tag. Prova sen frsiktigt. B-vitaminer knns nstan verfldigt i fr stor mngd. Prova En ljst som innehller alla b-vitaminer.

https://www.youtube.com/watch?v=z019ybhiQjA

Prova vatten fasta. Sk p tuben. Sen provar du.

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=x5gXRFfMS3g

http://holistic.se/produkter/index.p...p=multimineral
Senast redigerad av ConGOAT 2016-05-25 kl. 15:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in