• 1
  • 2
2012-10-24, 23:16
Medlem
meramans avatar
Så kan ni inte visa oss vilka bilder ni anser är manipulerade och vilken del av bilden som är det?
Citera
2016-04-13, 12:17
Bannlyst
Bilderna som ska föreställa att komma från Mars är antagligen filmade på Grönland.
Citera
2016-04-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanbama
Bilderna som ska föreställa att komma från Mars är antagligen filmade på Grönland.

Vad baserar du detta antagande på?
Citera
2016-04-13, 12:31
Bannlyst
Filmer från Grönland som denna, NASA:s fejkade månlandningar, och vilda spekulationer.
https://www.youtube.com/watch?v=QF9IGTvRi0U
Citera
2016-04-13, 12:35
Medlem
Citat:
Filmer från Grönland som denna, NASA:s fejkade månlandningar, och vilda spekulationer.
https://www.youtube.com/watch?v=QF9IGTvRi0U

En film från Grönland säger förstås inte så mycket.
Sida-vid-sida-bilder där Mars landskap perfekt matchar Grönlands vore intressant, och med mindre (sämre) än så blir risken för pareidoli och andra neurologiska misstag alldeles för stor.

Månlandningarna får du som vanligt ta i en annan tråd, du gör anspråk på att Mars egentligen är Grönland vilket är ett mycket specifikt påstående.
Citera
2016-04-13, 12:43
Bannlyst
Man kan uttrycka det så här.
Vad har jag för anledning att tro på att NASA landat en liten robot på Mars?
Citera
2016-04-13, 12:47
Medlem
Citat:
Man kan uttrycka det så här.
Vad har jag för anledning att tro på att NASA landat en liten robot på Mars?

Det är svårt att besvara när du gång på gång demonstrerat att data som inte sammanfaller med din påhittade (såtillvida att du aldrig vill ta ansvar för den) världsbild kommer att avfärdas som förfalskat.

Vad för typ av bevis skulle övertyga dig om att NASA landat en liten robot på Mars?
Citera
2016-04-13, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Det är svårt att besvara när du gång på gång demonstrerat att data som inte sammanfaller med din påhittade (såtillvida att du aldrig vill ta ansvar för den) världsbild kommer att avfärdas som förfalskat.

Vad för typ av bevis skulle övertyga dig om att NASA landat en liten robot på Mars?
Om dom började med att erkänna månlandningsfejken så skulle jag nog ta dom på mer allvar.
Jag förstår inte varför dom inte erkänner, det var snart 50 år sedan, ingen bryr sig längre.

Men så länge dom envisas med att hålla fast vid den fåniga historien, så kommer dom bli ifrågasatta hela tiden vad dom än gör.
Städa upp, börja om och se till att inte fejka nåt mer så ska jag börja ta dom på allvar igen.
Citera
2016-04-13, 12:55
Medlem
Citat:
Om dom började med att erkänna månlandningsfejken så skulle jag nog ta dom på mer allvar.
Jag förstår inte varför dom inte erkänner, det var snart 50 år sedan, ingen bryr sig längre.

Men så länge dom envisas med att hålla fast vid den fåniga historien, så kommer dom bli ifrågasatta hela tiden vad dom än gör.
Städa upp, börja om och se till att inte fejka nåt mer så ska jag börja ta dom på allvar igen.

Ett hypotetiskt erkännande att alla månlandningar (eller bara den första) var iscensatta har ingen bäring på Mars-landningen.
Citera
2016-04-13, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Ett hypotetiskt erkännande att alla månlandningar (eller bara den första) var iscensatta har ingen bäring på Mars-landningen.
Naturligtvis handlar det om förtroendekapital.
Så jag upprepar mitt svar, ett erkännande av det helt uppenbara skulle återvinna mitt förtroende.
Citera
2016-04-13, 13:19
Medlem
Citat:
Naturligtvis handlar det om förtroendekapital.
Så jag upprepar mitt svar, ett erkännande av det helt uppenbara skulle återvinna mitt förtroende.
Då rekommenderar jag diverse månlandningstrådar, även om du förmodligen inte ens kan se vilken sorts bevis som skulle övertyga dig där heller.
Citera
2016-04-13, 17:31
Moderator
OT Raderat.
Månlandningarna diskuteras i denna tråd: (FB) (USA) Den ENDA tråden om Apollo / Månlandningarna / Bemannade rymdresor

/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in