2016-04-18, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Se där ja. Du fick mig att gäspa förra inlägget. Om det nu är analyserbart öht så vill jag ändå veta om du tycker detta hårstrå (med rot) är en kioskvältare i sig jämfört med resten?
Alltså - att jubla över att BH minsann gjort enorma fynd ser jag som patetiskt med tanke NBs DNA på hennes kläder och BP inkl snören. Utöver detta alibi som inte håller samt vittnesiakttagelser. Även Adriana ger en fingervisning om att det rakt inte handlar om AB.
Om nu detta hårstrå med rot är Irinas - anser du då själv att det styrker att hon mördat Lisa och anser du att det skapar så enormt tvivel att det ska intressera HD?
Eller pekar det ånyo mot NB själv?

För min del anser jag att han borde ansökt till riksåklagaren om en analys direkt - det torde varit möjligt? Eller?
Varför har inte detta skett? Varför kräver han beviljat PT dess innan. Rätta mig om jag har fel för all del..
Jag hade med glädje sett fram mot en analys med stor risk att det är Irinas eller NBs.
Samt att det vore katthår vid namn Truls.

Om nu BH tyckt att analysen var vital för få till ett PT, varför ordnar han inte detta. Han behöver inte ansöka någonstans om detta.

Risken är dock att om det trots denna analys inte blir något PT beviljat kan BH:s gage bli lägre.
Senast redigerad av April62 2016-04-19 kl. 00:01.
2016-04-19, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Han har väl haft en del mål med dignitet, du kanske känner igen:

Julian Assange
Machiarini ( strupdoktorn)
Barnläkaren på Astrid Lindgren
ISIS-krigaren

Tack det visste jag inte. Men..

Assange vågar inte visa sig utanför ambassaden, strupdoktorn är av med leg och får aldrig mer operera och isis-killen är körd för livet.

Hur påverkar detta chanserna för Nerjijus att återfå sitt liv?
2016-04-19, 00:04
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Tack det visste jag inte. Men..

Assange vågar inte visa sig utanför ambassaden, strupdoktorn är av med leg och får aldrig mer operera och isis-killen är körd för livet.

Hur påverkar detta chanserna för Nerjijus att återfå sitt liv?

Ingen aning faktiskt, HD ska väl inte påverkas av yttre omständigheter som vilken advokat som lämnar in ansökan om PT.

Nu har han väl inte lyckats så väl alltid, Assange t.ex har bytt advokat.
Senast redigerad av hasselmuz 2016-04-19 kl. 00:06. Anledning: Tillägg
2016-04-19, 00:14
Medlem
Inget nytt under solen men en massa hårklyveri...

När nu Hurtig är färdig så skulle alla tre vara insyltad och brorsan och frugan är då möjliga mördare och denne man NB har endast städat.

Men det faller redan initialt i de förhör som var med både frugan och AB, finns inte en stavelse att just AB "inte" skulle befunnit sig i hemmet vilket han också gjorde. Däremot utvecklades förhören så att det var just den dömde NB som inte var hemma den kritiska tiden. Att sedan frugan ändrar sin utsaga ger jag ingen tilltro till.

Händelseförloppet som beskrives i inlagan stärker iaf min och andra trådpostares som den mest sannolika förloppet, överfall strax innanför dörren, sannolikt ditlurad, tejpad, strypt, hängd.
Exakt var och vid vilken tidpunkt i skeendet hon lämnar jordelivet går aldrig att reda ut utan att NB talar ut om mordet han utfört. Hon är mördad i ladan och bortförd till FP av den dömde.
2016-04-19, 00:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Om nu BH tyckt att analysen var vital för få till ett PT, varför ordnar han inte detta. Han behöver inte ansöka någonstans om detta.
Risken är dock att om det trots denna analys inte blir något PT beviljat kan BH:s gage bli lägre.
Jamen eller hur? Dock tror jag han ska åberopa det till riksåklagaren som jag skrev. MEN jag vill gärna veta om han kan göra det innan ett PT beviljats.
Citat:
Det är möjligt att advokat Björn Hurtig kommer med en begäran om att polisen ska vidta nya utredningsåtgärder.

Då blir det vice riksåklagare Kerstin Skarp som får ta ställning till kravet. Anser Skarp att det är ett rimligt krav ger hon det uppdraget till polisen.
http://www.skovdenyheter.se/article/...a-for-nerijus/
.. För annars blir det ju ett krav med beviljat PT först.
Så frågan är intressant i sig - när kan han begära detta som media skriver om?
Han ber själv inte om enskild analys utan att de ska riva upp domslut helt och hållet och återuppta hela FU.
Citat:
Vad som anförts i denna bilaga innebär att det föreligger resningsskäl och att Högsta domstolen därför ska meddela prövningstillstånd. Under alla förhållanden ligger skäl för Högsta domstolen att förelägga Riksåklagaren att återuppta förundersökningen och utreda de oklarheter som Nerijus påvisat.
... Som NERIJUS påvisat. Make my day..
2016-04-19, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Inget nytt under solen men en massa hårklyveri...

När nu Hurtig är färdig så skulle alla tre vara insyltad och brorsan och frugan är då möjliga mördare och denne man NB har endast städat.

Men det faller redan initialt i de förhör som var med både frugan och AB, finns inte en stavelse att just AB "inte" skulle befunnit sig i hemmet vilket han också gjorde. Däremot utvecklades förhören så att det var just den dömde NB som inte var hemma den kritiska tiden. Att sedan frugan ändrar sin utsaga ger jag ingen tilltro till.

Händelseförloppet som beskrives i inlagan stärker iaf min och andra trådpostares som den mest sannolika förloppet, överfall strax innanför dörren, sannolikt ditlurad, tejpad, strypt, hängd.
Exakt var och vid vilken tidpunkt i skeendet hon lämnar jordelivet går aldrig att reda ut utan att NB talar ut om mordet han utfört. Hon är mördad i ladan och bortförd till FP av den dömde.

Ja kanske det gick till så här, ingen av oss vet! Det enda vi VET idag är att Nerijus inget vet, inte vad som hände dagen Lisa dog. Fast om han vet, ATT hon dog...
2016-04-19, 00:34
Medlem
Men tidsfaktorn stör mig mycket.
Lisa skickar SMS att hon skall åka hem. Sedan försvinner hon.
Och det är så få minuter ...
och mopeden står där med nyckeln i tändningslåset.
2016-04-19, 00:36
Medlem
Citat:
Jamen eller hur? Dock tror jag han ska åberopa det till riksåklagaren som jag skrev. MEN jag vill gärna veta om han kan göra det innan ett PT beviljats.

Han ber själv inte om enskild analys utan att de ska riva upp domslut helt och hållet och återuppta hela FU.

Som försvarare för NB får BH göra vilka utredningar och analyser han önskar. Det är upp till honom.

Vad han egentligen försöker med är att sälja iden eller intresset för att utreda detta vidare. Det handlar om var notan hamnar.
2016-04-19, 00:44
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:

Återuppta hela FU? Man får väl hoppas att Kerstin Skarp sätter stopp för det här hårklyveriet ( ).

Märkligt att tigandet inte ska anses vara till nackdel för Nerijus, har han nåt att säga så är det väl dags nu och har varit det länge. Åberopa sin rätt att tiga? Han har väl rätt att prata också. Det finns väl bara en anledning till att tiga och det är ju GUILTY AS CHARGED.

Jag har svårt att tro att Nerijus själv anger fru och bror, han blir ju rätt ensam på det viset, men å andra sidan måste han väl vara med på PT-resan med Hurtig. Har han förstått detta?
2016-04-19, 00:46
Medlem
Citat:
Som försvarare för NB får BH göra vilka utredningar och analyser han önskar. Det är upp till honom.

Vad han egentligen försöker med är att sälja iden eller intresset för att utreda detta vidare. Det handlar om var notan hamnar.

Ursäkta inhoppet. BHs "affärside" verkar vara att vara advokaten som flitigt begär PT.
Senast redigerad av Remark 2016-04-19 kl. 00:50.
2016-04-19, 00:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Erinrar mig fotspåren i Boråsfallet. Vad jag dock hade i åtanke var kostnaden och om det då ska godkännas via riksåklagaren.

Ja, det var det jag var lite ironisk om: Bevilja nu så kan vi analysera hårrötter.
2016-04-19, 00:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Han har väl haft en del mål med dignitet, du kanske känner igen:
Julian Assange
Machiarini ( strupdoktorn)
Barnläkaren på Astrid Lindgren
ISIS-krigaren
Kända mål förvisso.
Hittills är det väl Astrid Lindgrenfallet och resning i våldtäktsmålet som är meriter. Bra så men
Assange var ju knappast en merit - avpolletterad och en varning. Vad vet vi mer om Macchiarini och angående klienten med IS-koppling (påstående via sveriges radio)är det verkligen korrekt (?). Saloka och Gaestadius heter advokaterna om det är de göteborgare kopplade till dåden i Syrien (terrorrättegången).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in