2016-04-28, 00:31
Medlem
Lisa kanske hade dåligt med pengar och gick med på sex vid pengar utbyte. Sedan så kanske GM vart rädd att hans fru skulle få reda på det.
2016-04-28, 00:34
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Bäva månde då NB, för GL tyckte ju att Quick var korrekt dömd.

Kanske är det i stället så, att NB har anledning att jubla?
Gissningsvis borde just GL ha ett starkt intresse av att allt verkligen klargörs i detta uppmärksammade mål. Nog ingen risk att PT-ansökan avfärdas lättvindigt varje fall.
2016-04-28, 00:39
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Tyvärr är väl det märkliga det att detta är så solklart för Hurtig och han ändå väljer att lägga fram en så förvrängd bild. Jag tycker att det blir lite för mycket av "det goda" (försvar) i hans framställning. Jag får inte ett ärligt intryck.
"Mycket snack och lite verkstad" kanske?
Han vet att det aldrig blir PT.
Han vet att Nerijus inte sagt eller kommer att säga något annat än "har aldrig sett LH".
Han mörkar hur situationen egentligen är, "lovar" att NB eventuellt har något på hjärtat, något nytt att berätta - men det är bara lögn för NB säger ingenting mer.
Ser ju tjusigt ut med hans inlaga med alla dessa (onödiga) punkter och ett "löfte" om att NB kanske pratar. Han vill visa vilket bra jobb han hade kunnat göra om han hade varit med NB i HR.
Den långa inlagan med alla dessa punkter skapar också en liten förvirring, fanns det verkligen så pass mycket att ifrågasätta i utredningen som alla sagt var så perfekt?
På ytan ser det ut så, men inte när man tittar närmare för då liknar det ingenting.
Men, Hurtig har fått figurera i media, fått den uppmärksamhet han velat ha och som han också själv regisserat. Fokus hamnar på annat nu och tiden går.
Rönnbäck sitter nog säkert där hon nu är, trots det hemska "försvarsarbete" hon utförde.
Vem hade kunnat tro det?
2016-04-28, 00:59
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Personer i ens närhet är inte allmänheten. Hintar är inte heller konkret information. "Förhandshintarna" står på min egen, inte på nämnd justitieråds agenda.
Ok, då menar du att allt är som vanligt alltså och att du kommer att fortsätta "hinta" om
snitslade banor o.dyl som gjorts för att sätta dit den oskyldige Nerijus.
Tack, då vet jag.
2016-04-28, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
"Mycket snack och lite verkstad" kanske?
Han vet att det aldrig blir PT.
Han vet att Nerijus inte sagt eller kommer att säga något annat än "har aldrig sett LH".
Han mörkar hur situationen egentligen är, "lovar" att NB eventuellt har något på hjärtat, något nytt att berätta - men det är bara lögn för NB säger ingenting mer.
Ser ju tjusigt ut med hans inlaga med alla dessa (onödiga) punkter och ett "löfte" om att NB kanske pratar. Han vill visa vilket bra jobb han hade kunnat göra om han hade varit med NB i HR.
Den långa inlagan med alla dessa punkter skapar också en liten förvirring, fanns det verkligen så pass mycket att ifrågasätta i utredningen som alla sagt var så perfekt?
På ytan ser det ut så, men inte när man tittar närmare för då liknar det ingenting.
Men, Hurtig har fått figurera i media, fått den uppmärksamhet han velat ha och som han också själv regisserat. Fokus hamnar på annat nu och tiden går.
Rönnbäck sitter nog säkert där hon nu är, trots det hemska "försvarsarbete" hon utförde.
Vem hade kunnat tro det?

Sen kanske man får ha lite åtanke att det är inget drömjobb att vara försvarsadvokat åt en klient som vägrar samarbeta. Då kanske det är lätt att det en frustration i försvaret när det samtidigt inte finns något att invända mot ÅK:s framställan.
2016-04-28, 01:56
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Sen kanske man får ha lite åtanke att det är inget drömjobb att vara försvarsadvokat åt en klient som vägrar samarbeta. Då kanske det är lätt att det en frustration i försvaret när det samtidigt inte finns något att invända mot ÅK:s framställan.
Naturligtvis är det så.
Men det gäller att inte visa att så är fallet, men det är just det som jag tycker lyser igenom Hurtigs inlaga som bitvis är ganska så märklig och abstrakt speciellt när det handlar om detaljer som NB "på papperet" hänvisar till.
Är säkert ändå bra för en advokat att visa att man ger sig på "omöjliga" fall som det här.
Lockar vissa.
2016-04-28, 01:57
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62

Men måste försvaret gå ända till HD? Om det nu inte finns något att invända mot åklagarens framställan och klienten dessutom inte samarbetar.

Varför vill klienten överklaga men inte samarbeta? Jag fattar inte detta spelet.
2016-04-28, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Men måste försvaret gå ända till HD? Om det nu inte finns något att invända mot åklagarens framställan och klienten dessutom inte samarbetar.

Varför vill klienten överklaga men inte samarbeta? Jag fattar inte detta spelet.

Det är ju inte självskrivet att alla mål ska överklagas till HB. Om däremot klienten har ett stark önskemål om detta och advokaten inte lyckas övertyga honom om förnuftets tankar, finns inget annat än att försöka.

Sen blir i vart fall inte jag klok på hur NB resonerar i detta fall. Vill ha en överklagan utan egen medverkan. Det är nog inte meningen att någon utomstående ska fatta detta beslut, det måste vara något personligt. För utfallet är ju givet på förhand, om inget mirakel inträffar.
2016-04-28, 02:20
Medlem
Citat:
Naturligtvis är det så.
Men det gäller att inte visa att så är fallet, men det är just det som jag tycker lyser igenom Hurtigs inlaga som bitvis är ganska så märklig och abstrakt speciellt när det handlar om detaljer som NB "på papperet" hänvisar till.
Är säkert ändå bra för en advokat att visa att man ger sig på "omöjliga" fall som det här.
Lockar vissa.

HB har kanske gett upp han också. Trodde förmodligen att det skulle gå att resonera med NB kring överklagan och kanske presentera någon ny vändning. Men icke.
2016-04-28, 02:43
Bannlyst
Citat:
Naturligtvis är det så.
Lockar vissa.

Hurtig har inte satt sig in i fallet till 100%
Han har bara rabblat upp massa olika synvinklar för att så tvivel vid HD.
Han har inte en chans att få ett PT, med så oklara framföranden.
INGET...är av värde...inga nya bevis...bara massa trams han framför.
DET...Blir raka spåret till KUMLA för den snuskiga NB:
2016-04-28, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz

Det här är lite intressant varför vill klienten överklaga men inte samarbeta?

Först tror jag att NB anser att han har inte gjort ngt fel - han tar sig rättigheter att behandla andra människor utifrån sina egna lagar och regler

Han minns mkt väl mordet på Lisa Holm men han vet att det är straffbart att erkänna

Han är en proffsig lögnare med lång erfarenhet av att ljuga - något som han lärde sig som barn
Han har lärt sig att det gör ont att erkänna och tala sanning

Om han skulle berätta att han faktiskt träffade offret och hade fysisk kontakt - då erkänner han att han har ljugit

Och att erkänna en lögn för omgivningen är en omöjlighet för NB
2016-04-28, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Mitt fetade.
Jag har inte hängt med i de senaste diskussionerna om Hurtig versus handsken. Men jag reagerade inte något särskilt över hans resonemang. Definitivt inte som en negativ sak varje fall, i hans sakframställan inför HD.

Nå mest intressant, tycker jag, är denna replikväxling, från dina exempel på förhören av NB:

NB:s båda uttalanden här är anmärkningsvärda:
Om han skulle ha tagit i handsken i samband med brottet, borde han ju rimligen smidigt upplysa FL om att han tog i hadsken i ladan.
Så som han nu resonerar talar det för att han är sanningsenlig.

Då blir också det andra uttalandet än mer intressant: "Jag bara vet att min bror har rört vid den".
Frågan om hur han visste det, är också värd att fundera lite på...

Han såg att bror har tagit handsken.
Därför vet han det.
Senast redigerad av Sudharma 2016-04-28 kl. 07:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in