Citat:
Om LH hör sin far eller inte behöver inte ha någon större betydelse om Nerujus parkerat framför och skurit av hennes vinkel ut från platsen med radion påslagen och ställande en vänlig fråga som hon inte kan komma förbi .... Klick och hon fälls och kontakten bryts. I säck in i bilen rakt över gatan.Jag tänker såhär, ang "fickringningen"...
Hjälmen åkte med största säkerhet Av i ladan, där örhänge återfinns i norra delen.
Om hjälmen skulle åkt av vid mopeden, borde den återfunnits där, likt andra tillhörigheter vid moped-platsen.
Men det som verkligen omöjliggör att det var NB som närvarade vid fickringningen är att hon rimligtvis borde hört sin pappa i hörlurarna...
Hörlurarna som hon grejade med enligt kollegorna.
Hörlurarna som placeras i öronen, innan hjälmen åker På.
Står fortsatt fast på tes i mitt tidigare inlägg.
Jag tror hon lurats för egen fot över vägen, fullt klädd, med lurar i öronen och hjälmen på huvudet.
Genom en helhetsbild, ser jag en påhittad akutsituation som det enda som kan få henne in mot ladan fullt klädd = bråttom.
Jag skulle tro att Nerijus påkallat panikvädjande om hennes akuta hjälp, att hon antingen behövs för att ringa efter hjälp och att hon tagit av sig handsken för att förbereda detta samtidigt som dom brådskar över vägen.
Eller/Och tagit av sig handsken för att kunna komma åt att stänga av musik i lurarna, i samband med att han kommit farande mot henne.
Hjälmen åkte med största säkerhet Av i ladan, där örhänge återfinns i norra delen.
Om hjälmen skulle åkt av vid mopeden, borde den återfunnits där, likt andra tillhörigheter vid moped-platsen.
Men det som verkligen omöjliggör att det var NB som närvarade vid fickringningen är att hon rimligtvis borde hört sin pappa i hörlurarna...
Hörlurarna som hon grejade med enligt kollegorna.
Hörlurarna som placeras i öronen, innan hjälmen åker På.
Står fortsatt fast på tes i mitt tidigare inlägg.
Jag tror hon lurats för egen fot över vägen, fullt klädd, med lurar i öronen och hjälmen på huvudet.
Genom en helhetsbild, ser jag en påhittad akutsituation som det enda som kan få henne in mot ladan fullt klädd = bråttom.
Jag skulle tro att Nerijus påkallat panikvädjande om hennes akuta hjälp, att hon antingen behövs för att ringa efter hjälp och att hon tagit av sig handsken för att förbereda detta samtidigt som dom brådskar över vägen.
Eller/Och tagit av sig handsken för att kunna komma åt att stänga av musik i lurarna, i samband med att han kommit farande mot henne.
Hundarna hittar bara spår runt mopeden.
Måhända in snabbt till höger för att ta av hjälm etc, måhända inte. Men raka vägen är mot gaffellastaren som vittnen sett där för att sedan dras in mot brunnen där också hund markerat och rullen med hennes DNA återfinns. En logiskt plats för aktiviteten som går ganska rakt fram till rullen med Silvertejpen. Där kan Nerijus haft lite mer saker väntade på sitt dukade bord. antagligen rep också då repet satt innanför tejpen.
Kan det inte ha gått till så?