Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Han kunde knappast göra annat än att låtsas som om det regnade. - AB skulle inte ana något - dvs under förutsättning att han inte själv lagt dit handsken med syftet att föregripa utredningen - och med vetskap om att han tvingats överge mjölkrummet när GJ dök upp och trott att det bara var en tidsfråga innan en mer noggrann undersökning skulle äga rum, dvs inte vågade ta chansen att han skulle hinna städa efter sig.
Exakt vad jag menar. Han låtsas som det regnar och tänker plocka upp den sen. Redan på morgonen vet han att de ska arbeta vid huset med väggen. Sen tillbaka till ladan och lägga golv.
Han har ingen brådska så sett. Han tänker väl ta handsken vid första bästa tillfälle men har inte en tanke på att de andra anställda finner intresse i den.
Har de inte hittat den under natten tror jag han tycker det är ganska lugnt. Och oavsett så säger den inte värst mycket mer än att den är där. Ladan är inte ens avspärrad.
Det är avspärrningen sen som ställer till det för honom. Det är detta han missar i sin värld.
Citat:
Men å andra sidan: Hade han varit så rädd för en tidig undersökning hade han kunnat anlända prick sju och skickat AB att rota runt i verktygsdepån; det hade inte tagit många minuter att röja undan dessa snören.
Det är detta jag menar och utgår från vad han inte gjorde..
Citat:
Tycker snörena är suspekta; inte minst gäller detta hängningsanordningen på arbetsbänken. Detta är dock lite motsägelsefullt: Han låter alla snören vara men bär tillbaka tejprullen...
Inte det minsta. De ser ut som alla andra snören som dräller där - eller rättare sagt över halva Blomberg.
Däremot skulle väl en silvertejpsrulle (som aldrig används där) vara mer suspekt. Jag tror han helt enkelt sopar ihop det som han ser på golvet:
Lisas jacka, mobil och rullen. På väg ut lägger han den tillbaka om han har den i handen då han ska hämta bilen. Däremot tror jag hjälmen ligger nånstans i trakten för dörröppningen då den lär ha ramlat av armen i tumultet. Han stannar till och plockar upp den och detta kanske medför han stoppar den i spiklådan också (händerna fulla).
Citat:
Då kanske GoogleSEO:s händelseförlopp:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
...mer stämmer in på gjorda fynd, dvs att såväl hängning som tejpning ägt rum i anslutning till spannmålstorken (och med hjälp av teleskoplastaren), för att sedan det hela avslutats med upphängning av en redan död LH?
Jag har aldrig trott han härjat i den delen mer än ett överfall och likt Hurtigs idéer ratar jag detta av samma anledning. Varför skulle han hänga en redan död person på ytterligare ett annat ställe?
Vem som helst som tittar in kan ju se rätt in och det lyser ju genom ladan. Damerna som passerade var ju oerhört intresserade av vad de skulle göra därinne och pratade väl om traktorn.
Hans mål är mjölkrummet direkt tror jag - väl utvalt sen tidigare..