Flashback bygger pepparkakshus!
2016-05-08, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej. Hen visste dock att löpare skulle gå i mål och jag visste att loppet bevakades.
Insinuerar du att Tess och David gjort upp innan så får du gärna belägga det.

Då var din maratonbild inte arrangerad på det sätt som många tror att den här bilden var.

Jag menar att det är på det sätt som många i tråden tror att bilden har arrangerats. Men det är helt rätt att det inte finns några bevis för att så är fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Exakt! Äntligen fattar du, Asplund och fotografen hade ju nämligen inte heller gjort upp något. Allt gott.
Vilket jag aldrig har påstått att det finns bevis för att de har gjort heller, däremot är det många som tror att det är så och för att tro det så krävs inga bevis. En räcka indicier och en allmän misstro till den grupp som det gäller räcker gott och det är trots allt upp till var och en att ha sin egen uppfattning om saken.

Några bevis finns som sagt inte men det är det å andra sidan inte många som påstår längre heller, förutom en och annan nytillkommen postare i tråden.

För att dra en enkel parallell till att det är helt ok att tro, ja till och med hävda, saker utan bevis så kan ju nämnas hur diverse mediafolk med Anders Lindberg i spetsen gång på gång hävdar att SD har skuld i att tilltänkta flyktingförläggningar tänds på, helt utan några som helst bevis för att så skulle vara fallet.
Citera
2016-05-08, 13:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Då var din maratonbild inte arrangerad på det sätt som många tror att den här bilden var.

Jag menar att det är på det sätt som många i tråden tror att bilden har arrangerats. Men det är helt rätt att det inte finns några bevis för att så är fallet.

Vilket jag aldrig har påstått att det finns bevis för att de har gjort heller, däremot är det många som tror att det är så och för att tro det så krävs inga bevis. En räcka indicier och en allmän misstro till den grupp som det gäller räcker gott och det är trots allt upp till var och en att ha sin egen uppfattning om saken.

Några bevis finns som sagt inte men det är det å andra sidan inte många som påstår längre heller, förutom en och annan nytillkommen postare i tråden.

För att dra en enkel parallell till att det är helt ok att tro, ja till och med hävda, saker utan bevis så kan ju nämnas hur diverse mediafolk med Anders Lindberg i spetsen gång på gång hävdar att SD har skuld i att tilltänkta flyktingförläggningar tänds på, helt utan några som helst bevis för att så skulle vara fallet.

Den största anledningen till att folk i tråden tror bilden är arrangerad är ju att de vill att det ska vara så, för de tror att bilden skulle tappa i slagkraft om så vore fallet.

Sanningen är att ikoniska bilder inte sällan visat sig ha mer eller mindre arrangemang bakom sig, utan att tappa sin status.
Citera
2016-05-08, 13:22
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Jo jag tror att jag förstått tråden. Rasisterna fick inte de bilder de ville ha. De blev övertrumfade och försöker nu med många olika argument bevisa att de egentligen inte blev medialt överkörda.
Eftersom bilden i Borlänge inte stämmer med nazisternas självbild måste bilden göras om.

Läs trådstarten så ser du anslaget.
" Är bilden ev. shoppad? "

Det är med visst eftertryck bevisat att den inte är.
Nej du förstår inte tråden. Att den på något sätt försvarar nmr är trams. Däremot så var mitt anslag kritiskt mot den förlegade vänsterromantik som bilden visar. Det är säkert svårt att begripa men det går alldeles utmärkt att starkt ogilla vänsteraktivister utan att vara nazist.
Citera
2016-05-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Nej du förstår inte tråden. Att den på något sätt försvarar nmr är trams. Däremot så var mitt anslag kritiskt mot den förlegade vänsterromantik som bilden visar. Det är säkert svårt att begripa men det går alldeles utmärkt att starkt ogilla vänsteraktivister utan att vara nazist.
Då bergriper du säkert att en protest mot nazister inte är vänsterromantik?
Citera
2016-05-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Den största anledningen till att folk i tråden tror bilden är arrangerad är ju att de vill att det ska vara så, för de tror att bilden skulle tappa i slagkraft om så vore fallet.

Sanningen är att ikoniska bilder inte sällan visat sig ha mer eller mindre arrangemang bakom sig, utan att tappa sin status.
Skulle det nu visa sig att den var arrangerad så tror jag nog att den skulle tappa en del status hos den stora massan, men inte bland de redan frälsta, eftersom de två skulle stämplas som lögnare. Men du har säkert rätt i att det ligger en hel del önskan bakom tron.
Citera
2016-05-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Då bergriper du säkert att en protest mot nazister inte är vänsterromantik?
Rätt, vilket väl å andra sidan inte har någon relevans i det här fallet?
Citera
2016-05-08, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Alltså, när man tittar på bilden så känns det i magen att det inte är äkta, det känns som en amatöruppsättning av Les miserables där Tess spelar en av revolutionärerna och nazisterna spelar kravallpoliserna. Det är för mycket vänsterromantik och för lite realism. Bilden är skräp och ska som skräp behandlas.

Hur fick man nazisterna att ställa upp och spela kravallpoliser.
Det är möjligt att bilden är skräp, men den behandlas inte så, utan sprids och sprids och sprids. Men folk har haft fel förr. Din magkänsla är nog mer äkta. Men vad kommer så småningom ut av den?

http://www.theepochtimes.com/n3/2058...elson-mandela/

http://www.morningledger.com/tess-as...weden/1370454/

http://www.univision.com/noticias/di...-es-colombiana
Citera
2016-05-08, 13:49
Medlem
Citat:
Om man har skrivit över 100 inlägg i tråden och fortfarande argumenterar utifrån att den gällande teorin i tråden är att bilden är "shoppad" nej då har man inte förstått någonting, då är man en tramsande idiot.

Jodå, jag har förstått att de flesta i tråden som påstod bilden var shoppad inte längre påstår det. Nu är det magkänslan som gäller. I det här sammanhanget är det nästan som att tänka med arslet. Det är brun sörja som dom försöker sprida.

Samtidigt sprids bilden.

Ber du mig om bevis och källor på det också, så kan jag nog bidra med det också den här gången.
Vilket är ditt bidrag?
Citera
2016-05-08, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Jodå, jag har förstått att de flesta i tråden som påstod bilden var shoppad inte längre påstår det. Nu är det magkänslan som gäller. I det här sammanhanget är det nästan som att tänka med arslet. Det är brun sörja som dom försöker sprida.

Samtidigt sprids bilden.

Ber du mig om bevis och källor på det också, så kan jag nog bidra med det också den här gången.
Vilket är ditt bidrag?
Bidrag?
Bevis och källor?
På vadå?
Att du är en tramsande idiot?
Citera
2016-05-08, 13:56
Medlem
Egon.Krenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Nej! Vi menar
Vilka är ni? Sällar du dig själv till skaran av verklighetsfrånvända "realister" som jag vänder mig mot?
Citat:
att det var arrangerat, inte fotoshoppat.
Okej, för ditt "realistiska" påstående skall vara korrekt, måste alltså jag själv ha hittat på dessa citat?
Citat:
Dessutom så består bildkritikerna av alla sorters människor, i mitt fall jude och gay-bear så sluta med att anklaga alla som inte dyrkar expo och Tess för att vara nazister.
Vem har jag anklagat och för vad? På vilket vis har jag ens berört nazism, expo och Tess?

Du framstår verkligen som en realist... du saknar all form av realism i ditt sätt att resonera!
Senast redigerad av Egon.Krenz 2016-05-08 kl. 14:09.
Citera
2016-05-08, 14:00
Medlem
Citat:

Nåja, det finns en del i den här tråden och på Nordfronts hemsida som påstår att dom tror att bilden arrangerats. Men hur dom förklarar att nazisterna gick med på det är obegripligt.

Men fåtalet i den här tråden övertrumfas nog av alla dom som sprider bilden vidare.

För övrigt. Du kanske skulle tala om för en och annan nytillkommen postare i tråden att det inte finns bevis för att bilden är fusk. Så slipper några av oss andra be om bevisen.
Citera
2016-05-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero

Ja det är väl självklart. Själv ogillar jag våldsamma såna men har ingenting emot liberaler eller socialdemokrater i gemen. Nu är det ju en stillsam aktivist som protesterar. Det gillar jag och massor av många andra.

Men varför startade du inte en mer politiskt inriktad tråd då i stället för att yra om photoshop om du nu ville diskutera vänsterromantik kontra nazismen.
Jag föredrar i det valet vänsterromantiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in