Flashback bygger pepparkakshus!
2016-05-27, 01:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Och självklart dök det upp en till pratglad polis, som lägligt påstod att hon hade sett TH tillsammans med C, och allt får en ganska komisk prägel, för observation nr 2 skulle ha skett utomhus, i början på 80-talet, i centrala S-holm, och hade dessa virrpannor rätt så skulle TH och C umgåtts fullständigt öppet, under flera år, men ändå vittnade bara 2 personer om saken, när TH blev hela Sveriges favomonster, och det bodde ung 1 miljon presumtiva vittnen i S-holm vid den här tiden ... MR hade fö en kollega med sig i tunnelbanevagnen, som inte kom ihåg ett skit, såklart, för det MT:s påstående var 100% falskt , liksom den andra polisens påstående.

C var för övrigt en rörlig tjej, och var ingen dumskalle alls, trots att hennes organisationsförmåga och planeringsförmåga lämnade mkt att önska - hon kunde skaffa pengar, hon kunde skaffa kontakter, och hon reste ofta till Portugal, och enligt egen utsago var hon i Portugal from 1978 till 1982 (källa: förhör 1982). Troligen avbröts den här vistelsen av flera Sverigebesök, men vi vet iaf att C:s Stockholmsvistelser var mer sporadiska än man har trott, och på hösten 1983 var C också i Portugal ... hon var hemma på sommaren 1983 (källa: polisutredning), och hon återvände till Sverige ung ett halvår senare.

Och någon tid och intresse för att skapa en mkt udda och livsfarlig kontakt med 2 ostraffade läkare hade hon inte, och det spelar ju ingen roll heller, eftersom C aldrig interagerade med de anklagade.

Men C hade ju all tid i världen att interagera med en hel bunt andra läkare, i mitt förra inlägg nämnde jag en 53-årig läkare som C hade kontakt med, dom träffades i juni 1983 första gången och då hade inte C nånstans att bo och läkaren lät henne då följa med hem till honom, sista gången C övernattade hos honom var i mitten på april 1984. Men det fanns också en handfull läkare till som hade någon form av kontakt med C och jag har tidigare belyst det faktum att polisen gjorde husrannsakan hos ett par av dessa. C hade ju också all tid i världen att träffa stamkunder som arkitekten, hela ditt resonemang haltar något och du har ett oärligt uppsåt med dina inlägg. Jag påstår inte att C hade någon kontakt med dom där två läkarna du hela tiden återkommer till, jag har bara läst vittnesmålen från de två kvinnliga poliserna och försökt uttolka deras trovärdighet, C har enligt poliserna setts i den ene läkarens sällskap och det förefaller som om poliserna var väldigt säkra på sin sak, iallafall enligt förhören som finns på photobucket för den som undrar. Vi kan för sakens skull väga polisernas trovärdighet mot din trovärdighet, alla kan nog se åt vilket håll det barkar.

Egentligen spelar det nog ingen roll om det så hade dykt upp 100 pratglada poliser som hade intressanta saker att förtälja, känner jag dig rätt så hade vi antagligen fått se otaliga fantasifulla försök att underminera dessa polisers trovärdighet, jag tror faktiskt att trådens läsare är på det klara hur du fungerar vid det här laget
Citera
2016-05-27, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men C hade ju all tid i världen att interagera med en hel bunt andra läkare, i mitt förra inlägg nämnde jag en 53-årig läkare som C hade kontakt med, dom träffades i juni 1983 första gången och då hade inte C nånstans att bo och läkaren lät henne då följa med hem till honom, sista gången C övernattade hos honom var i mitten på april 1984. Men det fanns också en handfull läkare till som hade någon form av kontakt med C och jag har tidigare belyst det faktum att polisen gjorde husrannsakan hos ett par av dessa. C hade ju också all tid i världen att träffa stamkunder som arkitekten, hela ditt resonemang haltar något och du har ett oärligt uppsåt med dina inlägg. Jag påstår inte att C hade någon kontakt med dom där två läkarna du hela tiden återkommer till, jag har bara läst vittnesmålen från de två kvinnliga poliserna och försökt uttolka deras trovärdighet, C har enligt poliserna setts i den ene läkarens sällskap och det förefaller som om poliserna var väldigt säkra på sin sak, iallafall enligt förhören som finns på photobucket för den som undrar. Vi kan för sakens skull väga polisernas trovärdighet mot din trovärdighet, alla kan nog se åt vilket håll det barkar.

Egentligen spelar det nog ingen roll om det så hade dykt upp 100 pratglada poliser som hade intressanta saker att förtälja, känner jag dig rätt så hade vi antagligen fått se otaliga fantasifulla försök att underminera dessa polisers trovärdighet, jag tror faktiskt att trådens läsare är på det klara hur du fungerar vid det här laget
Apropå den här bunten av läkare i Sthlm som du nu har introducerat som ett nytt ältningsobjekt: Tror du, att du någonsin ska lyckas påvisa någon koppling mellan nån av dom - och Cathrines död? När i så fall?
Citera
2016-05-27, 02:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Apropå den här bunten av läkare i Sthlm som du nu har introducerat som ett nytt ältningsobjekt: Tror du, att du någonsin ska lyckas påvisa någon koppling mellan nån av dom - och Cathrines död? När i så fall?

Du måste vara trådens absolut största kverulant, allt finns i förundersökningen och är det inte du av alla personer som har uppmanat läsarna till att skaffa FUP:et? Jag lyssnade på dig och nu får jag skit för det?

Det jag har gjort är att bemöta Eremonas inlägg på ett precist och sakligt sätt och med stöd av förhören av bla de kvinnliga poliserna säkra observationer så skjuts Eremonas skitsnack i sank rätt så omgående. Du vet lika väl som alla vi andra som är insatta att Eremonas kompetens är lika med noll när det gäller att utvärdera de olika vittnenas trovärdighet. Det hen kläcker ur sig i sina inlägg saknar ofta återkoppling till verkligheten, det vi får hålla till godo med är ändlösa spekulationer utan egentlig grund.

da Costas kontakter med olika läkare är väl känd och ingen behöver ens betvivla att såna kontakter ägde rum, det vi sen försöker utröna är att om möjligheten till någon kontakt med "två andra läkare" finns inom möjligheternas gräns. Vad tror du själv egentligen, kan C ha haft kontakt med ännu fler läkare eller folk inom detta yrkesområde i det fördolda?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-05-27 kl. 02:49.
Citera
2016-05-27, 09:19
Medlem
Det är mer än rimligt att Catrine hade kontakt med flera läkare. I och med Sveriges restriktiva narkotikapolitik (och åtstramade narkomanvård), är det mycket troligt att hon gjorde som många andra missbrukare; sökte upp generösa pillerförskrivare. Kan tänka mig att en och annan doktor besökte Malmskillnadsgatan med avsikten att byta varor mot tjänster. Det måste ha varit enklare på 80-talet att fixa fler recept samtidigt från olika läkare, utan digitalt journalsystem. Ju fler såna kontakter, desto bättre förstås. (Sen kan det nog tänkas att hon fick pillerburkar direkt i handen också...).

Så det är väl jättebra att Lawn kollar upp den delen av Catrines kontaktnät. Vem vet, man kanske hittar en länk där med förgreningar till Eremonas favoritgäng dessutom!
Citera
2016-05-27, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P

Trådens mest tragiska rättshaverist har redan ljugit om dessa "läkare", och kommer att förnedra sig ytterligare.

Enligt rättshaveristen gjordes "husrannsakningar" hos flera läkare. Jag bad om faktaunderlag från FU, som självklart uteblev.

Högst två läkare fick hem och jobb undetsökta. Hos TH hittades intet av värde. Om TA:s lokaler undersöktes minns jag ej.

L:s sk debatterande är en skittunna av Guds nåde.
Citera
2016-05-27, 12:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Trådens mest tragiska rättshaverist har redan ljugit om dessa "läkare", och kommer att förnedra sig ytterligare.

Enligt rättshaveristen gjordes "husrannsakningar" hos flera läkare. Jag bad om faktaunderlag från FU, som självklart uteblev.

Högst två läkare fick hem och jobb undetsökta. Hos TH hittades intet av värde. Om TA:s lokaler undersöktes minns jag ej.

L:s sk debatterande är en skittunna av Guds nåde.

Nej, jag har inte ljugit. Allt finns i FU och t.o.m GW tar upp läkarna som hade kontakt med C kort i sitt Veckans brott för 5 år sen. C hade helt uppenbart tid och viljan att ha kontakt i någon form med dessa herrar, vi kan också ställa oss frågan om det fanns ännu fler kontakter i det fördolda?
C:s handväska med innehåll försvann spårlöst i samband med hennes försvinnande, C kan i teorin haft en andra telefonbok och den gick antagligen upp i rök av en anledning.

Du är också en djupt ohederlig debattör, igår påstod du att det fanns bara ett vittne som sett C med obducenten, när jag invände mot detta vansinniga påstående så kom då ett andra inlägg från dig där det helt plötsligt var två vittnen. Du har farit med osanna uppgifter tidigare också i tråden, i fallet med TT som påstod sig ha blivit misshandlad i ett trapphus så hävdade du att detta aldrig gick till domstol, alla som läst domen från TR vet att du snackade skit som vanligt och det spelar ingen roll egentligen om man serverar bevis som motsäger dina lögner för du har en högst märklig förmåga att förvränga fakta och du har hal som en insåpad ål.
Citera
2016-05-27, 14:34
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte ljugit. Allt finns i FU och t.o.m GW tar upp läkarna som hade kontakt med C.

I sedvanlig ordning glider du iväg från det du påstått, och börjar nervöst babbla om ngt angränsande tema Aja baja. Att C hade läkarkontakter (vilka smarta opiat-piller-missbrukare har inte det förresten?), vet ju alla, men du har påstått att husrannsakningar hos läkare gjordes, och när jag bad dig exemplifiera rörde du dig på din vanliga sandlådenivå, och gav inget källunderlag - som ju inte finns heller ... det var inte alls "ett flertal" läkare, som du yrade om.

Högst 2 läkare fick sina jobb + hem genomsökta, och antagligen var det bara TH:s hem som stökades till, i onödan, och polisens iver att ställa till det för fel person repriserades tyvärr, för i slutet på 90-talet sabbade man Solnamannens badrum, helt i onödan, och det fantastiska är att polisen gjorde nästan exakt samma tabbe, 15 år efter C:s död

Först anhöll man fel gubbe och förstörde sedan livet för denne gubbe (TH) och TA, och i slutet på 90-talet hade man haft åratal på sig att fundera, och lyckades hitta 2 ointressanta gubbar igen!

Solnamannen och Uffe/väktaren är sannerligen inga styckmördarämnen - de saknade i själva verket alla kännetecken som styckmördare har. Och ingen visste om Uffe ens hade träffat C. Han kände hennes väninna väldigt väl, men sen tar det stopp.

Den här parleken verkar ha varit ngt av en specialitet för Stockholmspolisen

Hade da Costa-utredarna utrett Palmemordet hade man rotat fram 2 oskyldiga pundare istället för en ...

Nåväl ... eftersom du tycker att det är roligt att leka med fragmentarisk läkarinfo (som du överhuvudtaget inte utvecklar, genuint lat som du är) så kan det väl intressera dig att det faktiskt finna en möjlig objektiv, intressant koppling mellan FP1 och en läkare som bodde på Fleminggatan.

På handduken hittades DNA som kanske kunde kopplas till denne läkare. Det fanns en svag träff.

Den som är intresserad av en faktiskt läkarkoppling ska helt bortse från allt substanslöst skvaller, babbel och effektsökeri (som MS och andra producerade på 80-talet) och istället koncentrera sig på den här gubben, som säkert är helt oskyldig, men iaf ...

Det jag vill säga är: det finns bara en objektiv, möjlig koppling mellan någon av fyndplatserna (och de fysiska fynden där) och en läkare som fanns ett par kilometer bort.

TH:s och TA:s DNA fanns fö inte på handduken.
Citera
2016-05-27, 14:42
Medlem
Citat:
/.../ i fallet med TT som påstod sig ha blivit misshandlad i ett trapphus så hävdade du att detta aldrig gick till domstol.

*gäsp* big deal? Inte direkt. Första gången gick fallet inte till domstol, men i slutet på 80-talet försökte polisen skrapa ihop all skit man kunde hitta, för att motivera att man haffat helt fel personer, och då drog man in stackars TT igen - och åtalet ogillades. End of story. Ja, jo, men visst, absolut, det är ju jätteviktigt att ett nedlagt fall putsas upp igen, helt i onödan - och jo, visst, absolut, TT-fallet gick till domstol, i ung 10 minuter, innan både media och allmänhet glömt tramset. Kul för dig att kunna sätta en siffra i rätt kolumn för en gångs skull - en siffra på 3 år Keep it up, dude.
Citera
2016-05-27, 15:17
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
I sedvanlig ordning glider du iväg från det du påstått, och börjar nervöst babbla om ngt angränsande tema Aja baja. Att C hade läkarkontakter (vilka smarta opiat-piller-missbrukare har inte det förresten?), vet ju alla, men du har påstått att husrannsakningar hos läkare gjordes, och när jag bad dig exemplifiera rörde du dig på din vanliga sandlådenivå, och gav inget källunderlag - som ju inte finns heller ... det var inte alls "ett flertal" läkare, som du yrade om.

Högst 2 läkare fick sina jobb + hem genomsökta, och antagligen var det bara TH:s hem som stökades till, i onödan, och polisens iver att ställa till det för fel person repriserades tyvärr, för i slutet på 90-talet sabbade man Solnamannens badrum, helt i onödan, och det fantastiska är att polisen gjorde nästan exakt samma tabbe, 15 år efter C:s död

Först anhöll man fel gubbe och förstörde sedan livet för denne gubbe (TH) och TA, och i slutet på 90-talet hade man haft åratal på sig att fundera, och lyckades hitta 2 ointressanta gubbar igen!

Solnamannen och Uffe/väktaren är sannerligen inga styckmördarämnen - de saknade i själva verket alla kännetecken som styckmördare har. Och ingen visste om Uffe ens hade träffat C. Han kände hennes väninna väldigt väl, men sen tar det stopp.

Hade da Costa-utredarna utrett Palmemordet hade man rotat fram 2 oskyldiga pundare istället för en ...

Nåväl ... eftersom du tycker att det är roligt att leka med fragmentarisk läkarinfo (som du överhuvudtaget inte utvecklar, genuint lat som du är) så kan det väl intressera dig att det faktiskt finna en möjlig objektiv, intressant koppling mellan FP1 och en läkare som bodde på Fleminggatan.

På handduken hittades DNA som kanske kunde kopplas till denne läkare. Det fanns en svag träff.

Den som är intresserad av en faktiskt läkarkoppling ska helt bortse från allt substanslöst skvaller, babbel och effektsökeri (som MS och andra producerade på 80-talet) och istället koncentrera sig på den här gubben, som säkert är helt oskyldig, men iaf ...

Det jag vill säga är: det finns bara en objektiv, möjlig koppling mellan någon av fyndplatserna (och de fysiska fynden där) och en läkare som fanns ett par kilometer bort.

Vänta nu. Är du onykter eller driver du med oss som försöker få en lösning på (daCosta Soppan)

1.
Du skriver att Solnamannen och Uffe väktaren inte var några styckmördarämnen. 99 procent av alla styckmördare har aldrig sett en kniv, ej heller gått några styckutbildningar.
Däremot om styckutbildade har en perfekt styckarlokal med nyckel i närheten av misstänkt mordområde så förknippar man detta med gärningen om utredarna inte är födda i farstun.

2.
Va? du har gapat och skrikit om allt möjligt när jag presenterat teorier om att Fp1 och läkaren som bodde på Fleminggatan hade med varandra att göra. (Att han tog med sig säcken på väg hem från den perfekta styckningslokalen) Nu helt plötsligt tycker du att det är ett helt rimligt antagande.

3.
Först antar du att DNA på handduken kanske kunde knytas till läkaren. Sex rader längre ner skriver du att TA:s och TA:s DNA fanns inte på handduken. Hur skall du ha det??

Tacka fan för att det inte finns några DNA eller hårstrån från läkarna när deras försvarare beordrade en polis att gå till tvättinrättningen med handdukarna för att få bort bevisen.

Apropå Palmeutredningen eftersom du OT drar in den soppan. Politikerna visste samma dag vem mördaren var, men för att slippa det pinsamma att göras till åtlöje inför svenska folket hittade man Christer Pettersson som man gjorde till mördare som fick täcka skott för att skydda den riktige mördaren. Varför hemligstämplade man annars Palmemordet i 50 år. Jo för att inblandade politiker och vi andra skulle hinna dö innan man visar oss sanningen.
Senast redigerad av KalleXL 2016-05-27 kl. 15:41. Anledning: Stavfel.
Citera
2016-05-27, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Vänta nu. Är du onykter eller driver du med oss som försöker få en lösning på (daCosta Soppan)

1.
Du skriver att Solnamannen och Uffe väktaren inte var några styckmördarämnen. 99 procent av alla styckmördare har aldrig sett en kniv, ej heller gått några styckutbildningar.
Däremot om styckutbildade har en perfekt styckarlokal med nyckel i närheten av misstänkt mordområde så förknippar man detta med gärningen om utredarna inte är födda i farstun.

2.
Va? du har gapat och skrikit om allt möjligt när jag presenterat teorier om att Fp1 och läkaren som bodde på Fleminggatan hade med varandra att göra. (Att han tog med sig säcken på väg hem från den perfekta styckningslokalen) Nu helt plötsligt tycker du att det är ett helt rimligt antagande.

3.
Först antar du att DNA på handduken kanske kunde knytas till läkaren. Sex rader längre ner skriver du att TA:s och TA:s DNA fanns inte på handduken. Hur skall du ha det??

Tacka fan för att det inte finns några DNA eller hårstrån från läkarna när deras försvarare beordrade en polis att gå till tvättinrättningen med handdukarna för att få bort bevisen.

Apropå Palmeutredningen eftersom du OT drar in den soppan. Politikerna visste samma dag vem mördaren var, men för att slippa det pinsamma att göras till åtlöje inför svenska folket hittade man Christer Pettersson som man gjorde till mördare som fick täcka skott för att skydda den riktige mördaren. Varför hemligstämplade man annars Palmemordet i 50 år. Jo för att inblandade politiker och vi andra skulle hinna dö innan man visar oss sanningen.
Angående punkt 3. Det är en annan läkare som det hänvisas till. Det blev ingen träff på de oskyldigt uthängda läkarna. Däremot en svag träff på en annan läkare. Många torskar till Catrine utreddes inte. Hanna Olsson visste vilka dom var. Hon hade kompisar till Catrine boende hos sig. Oklart varför hon skyddade torskarna. Olsson skrev en gång artikeln Bakom Lindeberg ekar obducenten. Bakom Hanna Olssons kjolar gömmer sig torskarna.
Citera
2016-05-27, 16:21
Medlem
Citat:
Du skriver att Solnamannen och Uffe väktaren inte var några styckmördarämnen.

Ärligt talat: ingen utom du själv förstår vad fan du pratar om; maken till saxande, hoppande och flummande får man leta efter - du lyckas ju inte hålla samman ett resonemang i mer än 2 minuter.

Vad är det du inte fattar nu?

95% av alla styckmord hänger ihop med massiva personliga och sociala problem (fattigdom, missbruk, arbetslöshet, kriminalitet, obehagliga psykdiagnoser etc), och personer som är välbärgade, ovana vid våld, välutbildade, laglydiga och ostraffade är mkt osannolika som styckmördare.

Varken Uffe eller Solnamannen visade någonsin några asociala och obehagliga tecken, och ingen har någonsin påstått att de gjort en fluga förnär, och säkerligen har de inte gjort det heller.

Uffe och Solnamannen är högst osannolika som styckmördare. Punkt.

Styckmördare associeras fö inte med just styckarkunskaper - de kunskaper de har skaffar de sig när de styckmördar. Jägare och slaktare är knappast överrepresenterade i statistiken.

I detta fall finns det däremot tre särskilt intressanta punkter som är värd att lägga på minnet (behandlingen av nyckelbenen, bukens organ samt skulderbladen, vilka angreps på ett mkt ovanligt sätt - och troligen fanns här en vana att hantera döda djur).

Citat:
/.../ du har gapat och skrikit om allt möjligt när jag presenterat teorier om att Fp1 och läkaren som bodde på Fleminggatan hade med varandra att göra. (Att han tog med sig säcken på väg hem från den perfekta styckningslokalen) Nu helt plötsligt tycker du att det är ett helt rimligt antagande.

Jag gapar och skriker aldrig - och det spelar ingen roll, för du tror antagligen att jag pratar om TA, och du vet nog inte ens vilken gata karln bodde på.

Och vilken planet besöker du nu? Är du ens i samma solsystem som vi andra?
Jag hoppas att du inte tror att TA bodde på Fleminggatan ... det gjorde han inte. Jag pratar om en annan läkare, och du har ju sån koll på utredningens läkare, så du vet nog vem jag menar

Och jag skrev att denne läkare troligen inte var mördaren, men vill du pyssla med hans uppgifter, så varsågod. Läs gärna mina inlägg ordentligt innan du försöker bemöta dom.

Citat:
Först antar du att DNA på handduken kanske kunde knytas till läkaren. Sex rader längre ner skriver du att TA:s och TA:s DNA fanns inte på handduken.

*gäsp 2.0* ... shit, du blandar ihop TA med läkaren på F-gatan.
Ja, det är som jag trodde, du vet ju inte ett skit om dessa läkare, som du tjatar om ...

Vad jag vet bodde TA på K***gatan på Kungsholmen på 80-talet, och han bor troligen bor kvar.
Senast redigerad av Eremona2.0 2016-05-27 kl. 16:24.
Citera
2016-05-27, 16:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Jag har lite svårt att länka till papper i en mapp som jag har läst igenom förra året men jag kom faktiskt att tänka på Styrlin/Nybergs FUP-baserade uppsats och gick igenom vissa avsnitt i denna rätt så snabbt för att se om det fanns något matnyttigt där för den finns ju på nätet som bekant och mycket riktigt så finns det uppgifter där att husrannsakan genomfördes hos olika läkare redan innan man anhöll och genomsökte TH:s bil och annat i december -84. Sidorna 300 och 301.

http://s1033.photobucket.com/user/da...b171e.jpg.html

Självklart så kommer du att komma med fantasifulla bortförklaringar som vanligt eller glida in på sidospår för att mildra din blunder. Du borde kanske be om ursäkt?

Och vad gäller Solnamannen och Uffe/Väktaren så kan vi nog bara konstatera att ingen kunde ju på förhand veta om dessa på nåt sätt kunde var inblandade, det ursäktar dock inte att man sabbade badrummet hos Solnamannen, det fanns faktiskt ingen direkt grund för detta, att kolla upp den här gubben som kände C hade man kunnat göra långt tidigare och inte 15 år senare bara för att det dök upp osunda tankar om att C kunde ha gått i depå hos honom eftersom hon helt plötsligt lyckades överleva pingsthelgen tack vare skiten som Ragnar och Saba surrade om. Misstankarna mot TH var nog dessutom av rätt grövre kaliber än de mot Solnamannen, TT gjorde som bekant ett utpekande hösten -84, kanske bidrog detta till att TH blev än mer intressant i polisens ögon?

Och den där läkaren på Fleminggatan är inget nytt under solen, jag skulle ge mycket för att få läsa hur tipset såg ut och varför han DNA-testades. Kanske är det där en ingång till nåt riktigt intressant?

Vi borde nog alla fundera över varför det är så många inblandade läkare i ett fall som rör en död prostituerad missbrukare, det är nog ändå rätt så självklart att kopplingen fanns i pillerburkar och tabletter och annat som läkare har tillgång till för det här är rena rama godiset för en missbrukare som säljer sexuella tjänster på gatan, en ren byteshandel alltså. Det finns nog kanske ingen annan yrkesgrupp som har så mycket att erbjuda som just läkare som är ute på vift?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in