Flashback bygger pepparkakshus!
2016-05-27, 17:18
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ärligt talat: ingen utom du själv förstår vad fan du pratar om; maken till saxande, hoppande och flummande får man leta efter - du lyckas ju inte hålla samman ett resonemang i mer än 2 minuter.

Vad är det du inte fattar nu?

95% av alla styckmord hänger ihop med massiva personliga och sociala problem (fattigdom, missbruk, arbetslöshet, kriminalitet, obehagliga psykdiagnoser etc), och personer som är välbärgade, ovana vid våld, välutbildade, laglydiga och ostraffade är mkt osannolika som styckmördare.

Varken Uffe eller Solnamannen visade någonsin några asociala och obehagliga tecken, och ingen har någonsin påstått att de gjort en fluga förnär, och säkerligen har de inte gjort det heller.

Uffe och Solnamannen är högst osannolika som styckmördare. Punkt.

Styckmördare associeras fö inte med just styckarkunskaper - de kunskaper de har skaffar de sig när de styckmördar. Jägare och slaktare är knappast överrepresenterade i statistiken.

I detta fall finns det däremot tre särskilt intressanta punkter som är värd att lägga på minnet (behandlingen av nyckelbenen, bukens organ samt skulderbladen, vilka angreps på ett mkt ovanligt sätt - och troligen fanns här en vana att hantera döda djur).

Jag gapar och skriker aldrig - och det spelar ingen roll, för du tror antagligen att jag pratar om TA, och du vet nog inte ens vilken gata karln bodde på.

Och vilken planet besöker du nu? Är du ens i samma solsystem som vi andra?
Jag hoppas att du inte tror att TA bodde på Fleminggatan ... det gjorde han inte. Jag pratar om en annan läkare, och du har ju sån koll på utredningens läkare, så du vet nog vem jag menar

Och jag skrev att denne läkare troligen inte var mördaren, men vill du pyssla med hans uppgifter, så varsågod. Läs gärna mina inlägg ordentligt innan du försöker bemöta dom.

*gäsp 2.0* ... shit, du blandar ihop TA med läkaren på F-gatan.
Ja, det är som jag trodde, du vet ju inte ett skit om dessa läkare, som du tjatar om ...

Vad jag vet bodde TA på K***gatan på Kungsholmen på 80-talet, och han bor troligen bor kvar.

Nej, det vore det sista jag skulle göra om jag vill få relevant fakta om daCosta att ta kontakt med dig.

Jo, jag kopplar ihop FP1 och misstänkte läkaren som bodde på Kungsholmen. Helt klart. Om det var TA eller någon annan spelar ju ingen roll. Att det sannolikt kunde vara TA pekar på att han ingick i styckningskunniga polarna som hade nyckel till den mest perfekta styckningslokalen som dessutom låg i mitten av fyndplatserna som du envisas med att inte ligga mitt emellan.
För femhundraelfte gången så är det samma mördare/styckare som placerat säckarna på FP1 och FP2 , men eftersom det är ologiskt att en åkte med säckarna till båda platserna, så delade man på jobbet och tog med sig varsin säck som ligger i färdriktningen mot hemadresserna.
Ingen av de andra misstänkta är i närheten av så hög sannolikhet som läkarna jag misstänker.
Misstankegraden leder dom med 99 mot 1 eftersom alla faktorer pekar exakt in på deras handhavande, styckutbildade, rättsmedicin där den ene jobbade mitt emellan fyndplatserna. Säckar och container som luktade lik som stod utanför Rättsmedicin.

Ingenting bevisar att dom inte kunde vara gärningsmännen annat än att klantskallar i rättegångarna frikände dem.
Varför lägger du inte fram ett enda ynka bevis på att dina älsklingar TH och TA är oskyldiga. Gör det och jag vill ta en ny funderare.
Citera
2016-05-27, 18:00
Medlem
Frågan är ju, varför du så frenetiskt vill ha bort Monica och Robert från de misstänktas gäng - och istället föra in en del löst tänkta läkare i bilden istället! Det låter ju inte sunt- det enda sunda 31 år senare är att leta bland Cathrines dagliga missbrukarumgänge
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Nej, det vore det sista jag skulle göra om jag vill få relevant fakta om daCosta att ta kontakt med dig.

Jo, jag kopplar ihop FP1 och misstänkte läkaren som bodde på Kungsholmen. Helt klart. Om det var TA eller någon annan spelar ju ingen roll. Att det sannolikt kunde vara TA pekar på att han ingick i styckningskunniga polarna som hade nyckel till den mest perfekta styckningslokalen som dessutom låg i mitten av fyndplatserna som du envisas med att inte ligga mitt emellan.
För femhundraelfte gången så är det samma mördare/styckare som placerat säckarna på FP1 och FP2 , men eftersom det är ologiskt att en åkte med säckarna till båda platserna, så delade man på jobbet och tog med sig varsin säck som ligger i färdriktningen mot hemadresserna.
Ingen av de andra misstänkta är i närheten av så hög sannolikhet som läkarna jag misstänker.
Misstankegraden leder dom med 99 mot 1 eftersom alla faktorer pekar exakt in på deras handhavande, styckutbildade, rättsmedicin där den ene jobbade mitt emellan fyndplatserna. Säckar och container som luktade lik som stod utanför Rättsmedicin.

Ingenting bevisar att dom inte kunde vara gärningsmännen annat än att klantskallar i rättegångarna frikände dem.
Varför lägger du inte fram ett enda ynka bevis på att dina älsklingar TH och TA är oskyldiga. Gör det och jag vill ta en ny funderare.
Citera
2016-05-27, 18:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Frågan är ju, varför du så frenetiskt vill ha bort Monica och Robert från de misstänktas gäng - och istället föra in en del löst tänkta läkare i bilden istället! Det låter ju inte sunt- det enda sunda 31 år senare är att leta bland Cathrines dagliga missbrukarumgänge

Ditt svar är riktat till KalleXL men eftersom han och jag i stort delar samma syn på fallet så vill också jag svara.

1. Monika och Robert tillhörde inte Catrines dagliga missbrukarumgänge, i själva verket så umgicks dom inte alls.

2. Läkarna som figurerar runt C hade dokumenterad kontakt med henne och de allra flesta återfanns i Catrines telefonbok, varken Monika eller Robert fanns med i denna.

3. Vi ska arbeta med kända kopplingar, då faller Robert och Monika bort eftersom dom inte hade någon känd koppling till Catrine.

4. Det kan inte sägas vara förknippat med sunt tänkande att försöka tvinga in personer som Robert och Monika i ett händelseförlopp när dom i själva verket tycks vara helt frånvarande i Catrines sista tid i livet.

5. Vi kan vända på ditt argument och istället fråga oss varför du och Eremona så frenetiskt försöker föra Monika och Robert i handlingen, vad är ert motiv till detta?
Citera
2016-05-27, 19:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Angående punkt 3. Det är en annan läkare som det hänvisas till. Det blev ingen träff på de oskyldigt uthängda läkarna. Däremot en svag träff på en annan läkare. Många torskar till Catrine utreddes inte. Hanna Olsson visste vilka dom var. Hon hade kompisar till Catrine boende hos sig. Oklart varför hon skyddade torskarna. Olsson skrev en gång artikeln Bakom Lindeberg ekar obducenten. Bakom Hanna Olssons kjolar gömmer sig torskarna.

(det fetade)

Det är ju rent omöjligt att Hanna Olsson hade någon vetskap om Catrines alla torskar, det finns ingen chans. Inte ens Catrines nära vänner visst nog det exakta antalet och vilka dessa män var. Du spekulerar för fulla muggar nu, eller hur?

Och visst, Olsson skrev mycket riktigt artikeln "Bakom Lindeberg ekar obducenten", det lite märkliga är att samme "obducent" tycks eka bakom dig och Eremona, man får faktiskt den känslan när man läser era inlägg. Ni befinner er helt uppenbart i samma ruttna träbåt som PL gjorde när han sjösatte DÄEM, frågan är bara när ni ska inse att ni tar in vatten så att det står härliga till?
Citera
2016-05-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ditt svar är riktat till KalleXL men eftersom han och jag i stort delar samma syn på fallet så vill också jag svara.

1. Monika och Robert tillhörde inte Catrines dagliga missbrukarumgänge, i själva verket så umgicks dom inte alls.

2. Läkarna som figurerar runt C hade dokumenterad kontakt med henne och de allra flesta återfanns i Catrines telefonbok, varken Monika eller Robert fanns med i denna.

3. Vi ska arbeta med kända kopplingar, då faller Robert och Monika bort eftersom dom inte hade någon känd koppling till Catrine.

4. Det kan inte sägas vara förknippat med sunt tänkande att försöka tvinga in personer som Robert och Monika i ett händelseförlopp när dom i själva verket tycks vara helt frånvarande i Catrines sista tid i livet.

5. Vi kan vända på ditt argument och istället fråga oss varför du och Eremona så frenetiskt försöker föra Monika och Robert i handlingen, vad är ert motiv till detta?
Svar: Till skillnad från dig och en del andra lata snyltåkare - som inte ens har haft råd att köpa ut HELA FUPen, inkl. Slasken - så är det ju en del i tråden som vill finna logiska förklaringar till Cathrines öde. VI vill inte få några märkliga drömmar, om hur DET BORDE ha gått till, låtsasbevisade.
Citera
2016-05-27, 19:19
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Svar: Till skillnad från dig och en del andra lata snyltåkare - som inte ens har haft råd att köpa ut HELA FUPen, inkl. Slasken - så är det ju en del i tråden som vill finna logiska förklaringar till Cathrines öde. VI vill inte få några märkliga drömmar, om hur DET BORDE ha gått till, låtsasbevisade.

Men du Niklas-P vi är väl tämligen överens om att detta är en riktigt sjuk soppa. Ingredienserna till denna soppa finns i receptet som i alla soppor. (ALLTSÅ) i din hänvisade SLASKEN och FUPEN Varför tycker du att det finns trovärdigare fakta i dessa"Dossier" annat än att man namnger eventuellt inblandade och dom har vi till dags dato ältat till leda och inte kommit någon vart. Så att hänvisa till gammal skåpmat lär inte ta fallet närmare en lösning. Eller du kanske kan.
Citera
2016-05-27, 19:35
Medlem
Citat:
Men du Niklas-P vi är väl tämligen överens om att detta är en riktigt sjuk soppa. Ingredienserna till denna soppa finns i receptet som i alla soppor. (ALLTSÅ) i din hänvisade SLASKEN och FUPEN Varför tycker du att det finns trovärdigare fakta i dessa"Dossier" annat än att man namnger eventuellt inblandade och dom har vi till dags dato ältat till leda och inte kommit någon vart. Så att hänvisa till gammal skåpmat lär inte ta fallet närmare en lösning. Eller du kanske kan.
Vaddå GAMMAL skåpmat?!? Men när Eremona började detaljstudera Slasken mm för flera år sedan, så framstod det ju med all tydlighet att Riksmord helt enkelt hade behandlat Vinof på Eugeniavägen med Silkesvantarna. När man sökte Vinof på E-vägen och istället träffade på en storvuxen karl i Vinofs nerdekade firma i oktober 1984, så brydde man sig ju inte ens om att kolla ID på denne karl (robert)!
Och sedan så följde ju de andra skummisarna, på den långrev som heter "att läsa i angränsande polisärenden" (FUP:ar).
Sånt som du och Lawn och en del andra lata maskar Aldrig kommer att lyckas med att nysta i.
Senast redigerad av Niklas-P 2016-05-27 kl. 19:49.
Citera
2016-05-27, 19:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Det handlar inte om pengar utan om sunt förnuft och slutledningsförmåga. Du ska inte heller försöka inbilla tråden att allt handlar om förundersökningen och slasken. Du måste vara smått galen om du inbillar dig att allt intressant redan bubblat upp till ytan. Jag har tex fått höra (via en anonym källa) att en viss person som förekommer i förundersökningen har besökt Malmskillnadsgatan i rätt mycket större omfattning än vad som som tidigare varit känt och det här är högst misstänkt i mina ögon. Ingen namngiven, ingen glömd. Ta du dig en funderare på om FUP:et verkligen är rätt väg att gå på.

Du är nog också den sista som ska börja snacka om logik, det finns ingen logik alls i dina och Eremonas spekulationer
Citera
2016-05-27, 20:17
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Vaddå GAMMAL skåpmat?!? Men när Eremona började detaljstudera Slasken mm för flera år sedan, så framstod det ju med all tydlighet att Riksmord helt enkelt hade behandlat Vinof på Eugeniavägen med Silkesvantarna. När man sökte Vinof på E-vägen och istället träffade på en storvuxen karl i Vinofs nerdekade firma i oktober 1984, så brydde man sig ju inte ens om att kolla ID på denne karl (robert)!
Och sedan så följde ju de andra skummisarna, på den långrev som heter "att läsa i angränsande polisärenden" (FUP:ar).
Sånt som du och Lawn och en del andra lata maskar Aldrig kommer att lyckas med att nysta i.

Jag kan hålla med dig om att Vinof borde ingå i de misstänktas grupp. Firman på Eugeniavägen med FP2 i närheten. Containern med liklukt som inte alls fanns i närheten av Fp2 utan nära Rättsmedicin tyder på att de som hade anknytning till Rättsmedicin hade med saken att göra. Vinof som inte arbetade på Rättsmedicin hade av den anledningen inga nycklar till anläggningen och därför kan bortkopplas till Rättsmedicin och att containern var den container som Ragnsells regelbundet kör dit på kontrakt som styckutbildade med nyckel till anläggningen lade de tunga (Dubbla)säckarna i för att den låg närmast styckningsanläggningen.
Därför kan vi utesluta Vinof. Om Vinof mördade daCosta på sin firman på E-väg 25 varför skulle han släpa tunga säckar till containern vid Rättsmedicin. Låter inte rimligt, framför allt när man fann flera säckar på Fp2.
Citera
2016-05-27, 20:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Lever du och Eremona i någon sorts symbios? Er korsbefruktning i tråden när ständigt nya bottennivåer.

Vinof har aldrig varit jätteintressant pga att han saknade helt koppling till den yrkesvärld som är kunnig i ortopedi, kirurgi och anatomi. Allt det här är i princip klart som korvspad men du och Eremona vägrar med en dåres envishet att bortse från allt detta. Eremona är knappast den enda som grävt i slasken, jag har tittat och läst mig trött men eftersom det trots allt är slasken som det hela handlar om så är de flesta av uppgifterna som figurerar där av noll eller högst begränsat värde. Det är nog bara konspirationsteoretiker och personer med väldigt livlig fantasi som är villiga att "köpa" dina och Eremonas tomma spekulationer där ändlösa långrevar med otaliga personer figurerar. Frågan är bara vad ni ska göra när ni inser att ni valt helt fel väg?

Låt stackars Robban vara nu också, han har med allra största sannolikhet inget med offrets öde att göra. Din och Eremonas insinuanta kampanj här i tråden är inget ni ska vara stolta över.
Citera
2016-05-28, 01:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Ja Niklas överskattar "tyvärr" Eremonas grävande nåt så in i hel.......slasken är inget nytt fenomen, den är ingen trollkarlshatt där man kan rycka upp kaniner som förtrollar publiken, att älta slasken som bara är gammal skåpmat som har förpassats dit av utredarna av en rätt stor anledning leder inte till fallets lösning.

Man kan faktiskt ställa sig högst relevanta frågan om Eremona och Niklas ens vill att fallet klaras upp?

Med tanke på smutskastningskampanjen mot Vinof, Robert och Monika med väldigt lite på fötterna så kan man faktiskt undra? Vi borde faktiskt ställa oss frågan om vem eller vilka tjänar på att denna trio utpekas som högst suspekta? Jag tror faktiskt att trådläsarna ser åt vilket håll det lutar.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-05-28 kl. 01:38.
Citera
2016-05-28, 10:07
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja Niklas överskattar "tyvärr" Eremonas grävande nåt så in i hel.......slasken är inget nytt fenomen, den är ingen trollkarlshatt där man kan rycka upp kaniner som förtrollar publiken, att älta slasken som bara är gammal skåpmat som har förpassats dit av utredarna av en rätt stor anledning leder inte till fallets lösning.

Man kan faktiskt ställa sig högst relevanta frågan om Eremona och Niklas ens vill att fallet klaras upp?

Med tanke på smutskastningskampanjen mot Vinof, Robert och Monika med väldigt lite på fötterna så kan man faktiskt undra? Vi borde faktiskt ställa oss frågan om vem eller vilka tjänar på att denna trio utpekas som högst suspekta? Jag tror faktiskt att trådläsarna ser åt vilket håll det lutar.

Att mörda någon för att man är förbannad för att man blivit blåst på en knarkaffär och därför bestämt träff på en insynsskyddad plats som exempelvis i Solna Skog, Rättsmedicin eller inne i Vinofs firma på E-Vägen 25 som det spekulerats om är sannolika ställen, men mördare är inte så urblåsta i pallet så man medvetet lockar ner offren till sina hem, arbetsplatser som blir till perfekta bevis, därför återstår ute i naturen, i parker, Solna Skog och Rättsmedicin.

Men mördare blir så vettskrämda av gärningen så man springer från mordplatsen illa kvickt och det kan man inte göra om offret bragts om livet hemma eller på jobbet då man måste få bort liket och då lite snabbt dela upp kroppen i lagom stora bitar som man i plastsäckar kan frakta bort.

Vi vet att daCosta är död men inte nödvändigtvis mördad. Jag vill bestämt hävda att hittas kroppen styckad så är den också mördad. Vi vet också att alla kroppsdelar utan bål, armar, ben huvud och ett av brösten hittades i 4 säckar 2 på FP1 och 2 på FP2 så det måste finnas en till Fpl med resten av kroppsdelarna med flera säckar än 2 på grund av tyngden på kroppsdelarna. Enda lillamisstänkta spår om denna fyndplats är containern bredvid Rättsmedicin som luktade lik. Det är klart att vaktmästaren eller parkarbetaren kan ha hittat ett påkört rådjur som han slängt i containern.

Har mördaren styckat kroppen och det bevisats att ena bröstet saknades så tyder det på att mördaren/mördarna var sexuella sadistiska kräk som styckat kroppen för att få sexuell njutning och det är ingenting som flyger på en på stört, utan planerats under en längre tid, kanske bortåt ett år av folk som är (Styckningskunniga) Arbetar då dessa sexhungrande sadistiska individer på en styckningsanläggning med egen nyckel så förstår jag deras planeringsstrategi som är extremt logisk. Har man kunnat konstatera att/om styckningen gjordes med sadistiskt handlag, eller var delarna snabbt itukapade.

Det som däremot är ologiskt är varför dom spred fyndplatserna till olika platser, man borde lagt dom på ett och samma ställe och fort, för dom var jättenervösa att kånka på liksäckar längre sträcka än nödvändigtvis.

Om man nu misstänker att det är styckningsutbildade med nyckel till Rättsmedicin, då undrar jag varför man inte helt sonika eldade upp daCostas kvarlevor efter den sexuella riten med likdelarna i brännugnen på anläggningen. På nätterna ser ingen röken ur skorstenen. Som anställd på Rättsmedicin måste dom varit väl förtrogna med brännugnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in